Een middag op pad met een Nikon 70-200 VRII en 14-24

Onderwerp:

Re: Een middag op pad met een Nikon 70-200 VRII

Berichtdoor Patrick » za jan 18 2014 8:50 pm

In het bereik van de 14-24 zijn veel goedkopere alternatieven beschikbaar die ook nog eens behoorlijk meer groothoek geven. Daarom raad ik 'm altijd af voor DX. Op FX staat het ding echter op eenzame hoogte. Concurrentie heeft dit ding eigenlijk niet!

De VR II is toch nog wel een stuk mooier dan de VR. En de VR is al geweldig. Kan je nagaan!

Vergelijk je een tweedehandsprijs van een VR met de nieuwprijs van een VR II? Dat zou niet eerlijk zijn...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Een middag op pad met een Nikon 70-200 VRII

Berichtdoor Roy Kersbergen » za jan 18 2014 9:11 pm

Ja nieuw is de VR niet meer te krijgen maar ook 2e hands zit er een groot gat tussen. Maar aan de andere kant is het een objectief wat je nooit meer weg doet dus wellicht is het de investering waard. Wellicht dat ik een keer met de VR van iemand kan fotograferen om het verschil te merken.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Een middag op pad met een Nikon 70-200 VRII en 14-24

Berichtdoor BStollman » wo jan 22 2014 2:25 pm

Foto's zijn super. Leuke herfstsfeer.. Een vraag wel, wat is gebeurd met de bokeh op foto 3? Dit is niet wat ik verwacht van een 14-24..
Gebruikersavatar
BStollman

Forumlid
Berichten: 461


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Een middag op pad met een Nikon 70-200 VRII en 14-24

Berichtdoor Roy Kersbergen » wo jan 22 2014 3:17 pm

BStollman schreef:Foto's zijn super. Leuke herfstsfeer.. Een vraag wel, wat is gebeurd met de bokeh op foto 3? Dit is niet wat ik verwacht van een 14-24..

Ik ben zelf ook super tevreden met de foto's van de 70-200 VRII, vandaar dat ik zo enthousiast ben geworden over dit objectief. Maar heb het gevoel dat ik met de VR op de D7000 net zo goed uit de voeten kan.

Wat er is gebeurt met de bokeh, geen idee en kan het ook niet verklaren. Aan mijn camera ligt het niet want dan had ik het ook met alle andere objectieven gehad.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Een middag op pad met een Nikon 70-200 VRII en 14-24

Berichtdoor JaapV » ma jan 27 2014 10:49 pm

BStollman schreef:Foto's zijn super. Leuke herfstsfeer.. Een vraag wel, wat is gebeurd met de bokeh op foto 3? Dit is niet wat ik verwacht van een 14-24..

Wat Plincky ook al opmerkte, op de vorige pagina. Grappig dat photozone.de de 14-24 al 4 jaar geleden testte en dezelfde opmerking maakte. Misschien omdat er toen alleen nog met de D200 (DX) getest werd? Voor die test moet je wel naar hun rubriek " Nikon APS-C".
VOORBEELD
Ze schrijven dat dit gebruikelijk is bij objectieven met asferische lenzen. Helaas voor dit nadeel zijn dat er véél tegenwoordig...
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Een middag op pad met een Nikon 70-200 VRII en 14-24

Berichtdoor schilder » ma jan 27 2014 11:34 pm

mooi dat de 70-200 je favoriet is,
toen ik de mijne kocht zag ik ook dat alles beter was dan met mijn andere lens.
doorsparen want onder de 70mm moet het nu ook zo goed of beter worden.

succes
Gebruikersavatar
schilder

Clublid
Berichten: 719


Locatie: nuenen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten