Beweeglijk Stilleven

Onderwerp:

Beweeglijk Stilleven

Berichtdoor MarcB » za dec 20 2014 7:48 pm

Ik ben met een fotografie cursus bezig en een van de opdrachten is om een "Beweeglijk Stilleven" te fotograferen. In deze opdracht is het de bedoeling om een stilleven ‘tot leven’ te brengen door er beweging aan toe te voegen en zo een sfeer van energie, dynamiek, symboliek te creëren.

Om deze foto te maken heb ik een 3l pak wijn gehaald bij de Lidl, camera op statief gezet, flitser op 90 graden en met de draadloze afstandsbediening de camera aangestuurd. 2 uur later was ik klaar maar zat alles wel onder de rode wijn en stonk het gigantisch. Maar ja, je moet iets over hebben voor een foto toch?

Een tip, deze wijn vooral niet drinken, krijg je pijn van in de kop de volgende dag.... :wink:

Is het resultaat geslaagd?


Afbeelding_DSC9787_08 by Marc Bezembinder, on Flickr
Gebruikersavatar
MarcB

Clublid
Berichten: 654


Locatie: Waalwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Beweeglijk Stilleven

Berichtdoor sianradavi » za dec 20 2014 8:03 pm

beste Marc het is het waard geweest om zo n bende te maken en de volgende dag hoofdpijn te hebben . Ik vind deze heel geslaagd
groetjes Simon Jansen
Gebruikersavatar
sianradavi

Clublid
Berichten: 31


Locatie: zaamslag
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Beweeglijk Stilleven

Berichtdoor yzf1kr » za dec 20 2014 8:07 pm

Het resultaat is naar mijn mening wel geslaagd. Maar voor een nog beter effect neem rose of meng wat water door de wijn.

Dan lijkt het meer op wijn en minder op bloed als je begrijpt wat ik bedoel.
yzf1kr

Forumlid
Berichten: 2112


Locatie: Uttendorf (AT)
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Beweeglijk Stilleven

Berichtdoor Nikkormaat » zo dec 21 2014 11:40 am

Hallo Marc
Wat een leuke variant op de bekende "druppel" foto's. Heb je ook belichting van opzij en van achteren geprobeerd om te zien wat het effect op de druppelkleur wordt?
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2780


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Beweeglijk Stilleven

Berichtdoor MarcB » zo dec 21 2014 12:51 pm

Bedankt voor de reacties :)

Ik heb meerdere belichtingsposities geprobeerd. Het beste effect kreeg ik als ik haaks op de camera werkte. De wijn met water verdunnen heb ik geprobeerd maar, met water verdunde wijn geeft een minder mooi patroon en gaat alle kanten heen. Ik ga kijken wat ik in de nabewerking kan doen.
Gebruikersavatar
MarcB

Clublid
Berichten: 654


Locatie: Waalwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten