Terugblik op 2019...

Onderwerp:

Terugblik op 2019...

Berichtdoor Maurice » do jan 02 2020 11:46 am

Hoewel ik even getwijfeld heb... in lijn van 2017 en 2018 toch een terugblik op slechts drie NCN activiteiten in 2019. Dat was niet mijn bedoeling, blijkt uit onderstaand citaat:

Maurice schreef:Vooruitkijkend op 2019
Een urbex-kasteel, iets met schepen die omhoog getild worden, iets met analoge fotografie, misschien iets met een bos, iets met avondfotografie, misschien iets met een activiteit 2.0, iets met een klassieker, iets met een bijzondere dierentuin, iets met friemelen in een andere regio...
In ieder geval; met plezier voor jullie gedaan! :thumbup:


Het plan is om in 2020 weer leuke activiteiten te organiseren en twee hiervan staan inmiddels op het forum. We gaan weer naar het Hallerbos en voor wie dit 'sprookje' nog niet eerder gezien heeft eigenlijk een must. Zelf ben ik er al vaak geweest, maar het paars bloementapijt blijft magisch. Foto's laatste bezoek in 2017, staan hier. Ook een activiteit in de Biesbosch met Marco de Paauw staat al op het forum. Tijdens de boottocht in Maastricht heb ik de interesse onder de aanwezige clubleden gepeild. Conclusie; we hebben een serieus grotere boot nodig! Aangezien Marco hier niet over beschikt, komt er een extra datum op het forum waardoor we deze rondvaart met Marco voor een tweede groep herhalen. Daarnaast probeer ik mijn ambitie van 2019 in 2020 dan wel invulling te geven. Wordt vervolgd.


September | Mondo Verde.
Geraakt door omstandigheden heb ik besloten om de activiteiten in de regio Zuid-Oost vanaf januari 2019 voorlopig niet te organiseren. Maar na 9 maanden zijn we weer opgestart met een activiteit op 22 september in themapark Mondo Verde. Gezien de hartelijke reacties op het forum en van de clubleden ter plaatse werd de activiteit in Zuid-Oost erg gewaardeerd, een energieboost om weer door te pakken. Het bezoek aan Mondo Verde was geslaagd, mede door een grote opkomst van clubleden maar ook door de prima weersomstandigheden. Door de lange NCN-pauze in Zuid-Oost heb ik vooral veel bijgepraat en niet veel beeld gemaakt.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



November | Semi-Urbex.
Omdat het bezoeken van legale urbex-activiteiten door clubleden normaliter gewaardeerd wordt, heb ik de organisatie van het bezoek aan het kasteel 'd Aspremont-Lynden opgestart. Een locatie die voor mij ook onbekend was, maar door de tip van clublid Walter Roost wel in mijn activiteitenplanning terecht kwam. Zoals inmiddels bekend, staat de organisatie van een urbexlocatie altijd gelijk aan veel communicatie met de betreffende contactpersonen. Maar na de nodige mails en telefoontjes waren we op 2 november welkom in het semi-urbex kasteel in Oud-Rekem. Een flink kasteel in redelijke staat (vandaar de term 'Semi Urbex') met daarnaast een vervallen hospitaal, werden voor ons open gesteld. Gezien de, opvallende goed verzorgde, foto's op het forum een succesvolle activiteit. De uiterst vriendelijke beheerder heeft me overigens geïnformeerd over een nieuwe urbex-locatie... Bovendien probeer ik een bezoek aan het kasteel in de avonduren te combineren met een andere activiteit.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding




December | Kerstsfeer in Maastricht.
De afsluiting van het activiteitenjaar is traditioneel in kerstsfeer, zo ook dit jaar. Omdat we al in Brugge, Antwerpen en Monschau geweest zijn, heb ik deze keer gekozen voor het gezellige Maastricht. Het werd een volle dag, die we begonnen zijn met een boottocht en lunch op de Maas in de richting van het gangenstelsel onder de Sint Pietersberg. Ondanks de zeer moeilijk omstandigheden, heb ik toch prachtige beelden gezien op het forum van de fotogenieke gangen die in de mergel uitgezaagd werden. Omdat de tijd gewoon te krap was voor echt bijzondere beelden, is het plan om nogmaals dit gangenstelsel te bezoeken als dagactiviteit. De boottocht nadien, het bezoek aan Kamera Express en het warm eten waren de volgende agendapunten van deze dag. Een dag waar ik met veel plezier op terugkijk!

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding






Opgelucht dat we in Zuid-Oost weer met het team compleet zijn, hebben we toch nog drie leuke activiteiten in 2019 kunnen organiseren. Het was erg leuk om met jullie weer op stap te mogen gaan, ik en zeker ook Lei, hebben hiervan genoten. Nadat de kerstactiviteit in Maastricht op het forum stond, heb ik thuis achter mijn monitor heerlijk de nerveuze berichten om letterlijk de boot niet te missen, zitten meelezen. Als je graag mee wil gaan met een activiteit denk je er wellicht anders over, maar bedenk wel; meer waardering voor mij als RC kunnen jullie me als clubleden niet geven. Dank nogmaals voor jullie enthousiasme, gezelligheid en grote opkomst tijdens de activiteiten. En dat ondanks de enorme reisafstanden die ervoor afgelegd worden. Chappeau clubleden, we hebben een heerlijke groep bij elkaar en laten we dat koesteren.


Namens Sandra en Lei, wens ik jullie voor 2020 vooral veel gezondheid, geluk en liefde toe!
Tot binnenkort weer.
Maurice

Regiocoördinator
Berichten: 1334


Locatie: Heerlen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2019...

Berichtdoor Skippy » do jan 02 2020 4:20 pm

Op dit moment 141 keer gelezen en nog geen enkele reactie, dat is jammer. Ik volg altijd met plezier de aankondigingen, berichten en foto's van de door jou samen met Lei en Sandra georganiseerde activiteiten. Dat doen jullie echt geweldig, dank daarvoor! Ook wens ik jullie en alle andere NCN-leden, bestuur en medewerkers een heel fijn 2020.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2019...

Berichtdoor Henk » do jan 02 2020 5:38 pm

Maurice, het is super dat Lei en jij weer activiteiten organiseren. Ik heb het geluk gehad mee te mogen naar Maastricht en heb een topdag gehad. Ga zeker proberen bij één of meer activiteiten in 2020 aanwezig te zijn. Ik wens jou en Sandra, maar uiteraard ook Lei een sprankelend en gezond 2020 toe.
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Henk

Bestuurslid
Berichten: 1729


Locatie: Deventer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2019...

Berichtdoor Frankie » do jan 02 2020 7:35 pm

Mooie terugblik en strakke beelden !
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2019...

Berichtdoor Robert » do jan 02 2020 11:13 pm

Inderdaad een zeer fraaie terugblik. En super dat Lei weer mee kan doen aan activiteiten die jullie samen organiseren!
Ik hoop in 2020 met minimaal 1 activiteit mee te kunnen doen, deze zijn altijd meer dan de moeite waard.
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2637


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2019...

Berichtdoor hans1956 » za jan 04 2020 3:02 pm

Maurice je hebt er weer een prachtige terugblik van gemaakt, schitterende beelden erbij, mooi man. Ook ik heb genoten van de drie activiteiten die afgelopen jaar door jullie zijn georganiseerd. Dank hiervoor. Elke keer als ik bij jullie in Limburg ben voelt het als thuiskomen...... geweldig!
Ik wens jullie alle beste wensen toe die maar te bedenken zijn en tot een volgende activiteit.
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr
Gebruikersavatar
hans1956

Regiocoördinator
Berichten: 3479


Locatie: NL
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2019...

Berichtdoor paulhubens » za jan 04 2020 4:12 pm

Nogmaals voor jullie natuurlijk ook een gezond, gelukkig en liefdevol 2o2o.
Het samen op pad gaan met NCN`s en jullie is natuurlijk van topklasse :thumbup:
Verheug me nu al op de activiteiten van dit jaar, want dat is met jullie puur ontspannen en genieten.
Daarentegen is het boeken ervan TOPSPORT ivm het monitoren van het forum, zo geliefd zijn jullie activiteiten :clap:
Sandra, Maurice en Lei: Tot gauw :)
Groet, Paul Hubens

Nikon Df met leren jas, primelenzen nikkor 20mm/2,8; 50mm/1,8 SE; 300mm/4; Voigtländer 40mm/2 Ultron en Voigtländer 58mm/1,4 Nokton

NikonZfc met donker leren jas en Viltrox 23mm; f/1,4
Gebruikersavatar
paulhubens

Forumlid
Berichten: 275


Locatie: Valkenburg aan de Geul
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2019...

Berichtdoor Tony D » za jan 04 2020 9:59 pm

Ik heb genoten van het uitstapje naar d’Aspremont-Lynden.
Regio Zuid-Oost heeft eigenlijk maar één nadeel: het is wel ver weg.😜

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2743


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2019...

Berichtdoor bcvthul » zo jan 05 2020 12:36 pm

Ik sluit me aan bij de bovenstaande reacties. Maurice, Leij en Sandra bedankt voor jullie inzet van afgelopen jaar. Voor mij geldt ook dat de meeste uitjes wel ver weg zijn maar als ik dan 's avond laat terug rij dan denk ik toch: wat een mooie dag heb ik gehad!
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2019...

Berichtdoor schilder » zo jan 05 2020 6:19 pm

Nogmaals bedankt voor de organisatie van de uitjes in Limburg en omgeving.
Ik was weer blij verrast dat we weer konden deelnemen aan de activiteiten.
Eerst het park en het weerzien van alle bekenden , toen een Urbex locatie waar verrassend goede beelden uitgekomen zijn.
Toen na 24/7 het forum bijhouden om de klassieker bij te wonen.
Allen gezellige en bijzonder creatief geselecteerde uitjes.
Gelukkig zijn er weer nieuwe in de maak. (. alleen weer 24/7 alles in de gaten houden om mee te kunnen)

groetjes Tjeerd
Gebruikersavatar
schilder

Clublid
Berichten: 719


Locatie: nuenen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Terugblik op 2019...

Berichtdoor Maurice » ma jan 06 2020 8:56 am

Dank voor de positieve berichten!
Fijn dat jullie de NCN-activiteiten waarderen, dat is iets waar we als RC's energie van krijgen. :thumbup:
Maurice

Regiocoördinator
Berichten: 1334


Locatie: Heerlen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten