Ooijpolder zomer 2020

Onderwerp:

Ooijpolder zomer 2020

Berichtdoor swimmer » di jul 07 2020 1:14 pm

Zo - nu ben ik ook maar wat dichter bij huis wat gaan wandelen in de vroege ochtend: in de Ooijpolder.
Niet zo makkelijk bij te komen als in de Kampina maar wat een mooi gebied ook! Helaas was het een tamelijk koude en druilerige ochtend maar er was toch ook heel veel te horen en ook het een of ander te zien :)

1. deze zwaluw had er nog even geen zin :wink:
Afbeelding
Too much rain. Hirundo rustica by Stefan Wimmer, on Flickr

2. hier het ik de camera helaas niet snel genoeg uit de tas (het regende) waardoor ik enkel het mannetje vast kon leggen. Nét daarvoor zat er ook nog het vrouwtje naast ...
Afbeelding
European stonechat - Roodborsttapuit - Saxicola rubicola by Stefan Wimmer, on Flickr

3. deze kneu heb ik tot nu toe nog niet vast kunnen leggen - daar ben ik wel blij mee!
Afbeelding
Common linnet - Kneu - Linaria cannabina by Stefan Wimmer, on Flickr
Afbeelding
Common linnet - Kneu - Linaria cannabina by Stefan Wimmer, on Flickr

4. een verloren jong kwikstaartje - ik dacht eerst dat ie nog niet eens kan vliegen totdat ie weg vloog :wink2:
Afbeelding
White wagtail - Witte kwikstaart - Motacilla alba by Stefan Wimmer, on Flickr

5. geen idee wat voor een verschijnsel dit is maar ik vond het wel mooi & interessant genoeg om het vast te leggen :wink:
Afbeelding
Fluffy rose ball. by Stefan Wimmer, on Flickr

Ondanks het niet echt verwelkomende weer was de tocht meer als de moeite waard en heel veel te horen en zien - ik heb de lepelaar & zwarte stern kolonie bij de circul west niet eens vastgelegd maar het was een mooie verrassing om zo veel van deze sierlijke beesten te mogen zien :D
D7100, 35mm f/1.8 G, 50mm f/1.4 G, 105mm f/2.8 G, 300mm f/4 IF-ED, 70-210mm f/4, Sigma 18-35mm f/1.8, Tokina 16-50mm f/2.8 G
http://www.flickr.com/photos/wimmerstefan/
Gebruikersavatar
swimmer

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Nijmegen

Onderwerp:

Re: Ooijpolder zomer 2020

Berichtdoor Gemmageluk60 » di sep 01 2020 10:14 am

Mooie foto's: scherp en frisse kleuren. Zo leer ik tegelijkertijd ook weer iets over het Nederlandse vogelbestand.
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 827


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ooijpolder zomer 2020

Berichtdoor swimmer » di sep 01 2020 12:55 pm

Gemmageluk60 schreef:Mooie foto's: scherp en frisse kleuren. Zo leer ik tegelijkertijd ook weer iets over het Nederlandse vogelbestand.

Dank je wel :)

Ik ben ook altijd weer verbaasd wat er ondanks het terugdringen van de natuur op alle fronten nog zo rondvliegt hier in Nederland :frown:
D7100, 35mm f/1.8 G, 50mm f/1.4 G, 105mm f/2.8 G, 300mm f/4 IF-ED, 70-210mm f/4, Sigma 18-35mm f/1.8, Tokina 16-50mm f/2.8 G
http://www.flickr.com/photos/wimmerstefan/
Gebruikersavatar
swimmer

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Nijmegen


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten