Venetie vanaf het water

Onderwerp:

Re: Venetie vanaf het water

Berichtdoor ben42 » za mei 10 2014 9:27 pm

gvdnberg schreef:Vanaf de Costa Fascinoza tijdens het vertrek uit Venetie vorig jaar november. Werkelijk de grenzen van de camera opgezocht en onder de indruk van het resultaat. Foto's genomen vanaf het dek van de Costa Fascinoza. Gezien de lichtomstandigheden niet ruisvrij vast te leggen.


Erg mooie serie, toch maar even gekeken wat je bedoelt met 'vanaf het water', jemig de pemig wat levert een dergelijk bootje (Costa Fascinoza) een hoog standpunt. Voor mij is dit een 'nieuw' begrip 'vanaf het water', eerst dacht ik nog wat staat dat water hoog.

ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2631


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Venetie vanaf het water

Berichtdoor Robert » za mei 10 2014 9:53 pm

Fraaie serie. Ik sta paf wat de D700 allemaal nog kan.
Ik ga de hogere iso's ook een keer opzoeken :D
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2638


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Venetie vanaf het water

Berichtdoor gvdnberg » zo mei 11 2014 12:53 pm

Patrick schreef:Op de Dell vind ik de ruis nog steeds niet storend. je zou eventueel het uit de lucht kunnen verwijderen.

De twee laatste, gemaakt met ISO 10.000 (niet gek voor zo'n oud beestje!) zijn trouwens beter dan de eerste. Die eerste lijkt me wat bewogen. Het geeft wel aan dat je ver kan gaan als je de foto achteraf verkleint!


Sluitertijd bij ISO6400 werd toch te lang, ik merkte de bewegings onscherpte en ben daarom over gegaan naar het proberen van ISO 10.000. Duidelijk met in mijn achterhoofd dat de <delete> knop echt verschikkelijke foto's definitief kan laten verdwijnen. Maar uiteindelijk viel het mij ook erg mee.

Alles is gemaakt met gebruik van een monopod die ik consequent tegen de reling aan klem probeerde te zetten.

Leuk om zoveel positieve reacties te lezen.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3133


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Venetie vanaf het water

Berichtdoor gvdnberg » zo mei 11 2014 1:32 pm

Ter illustratie, mijn foto's zijn genomen vanaf het bovenste dek van dit schip. Dek 11, positie was ongeveer boven de donkere raampartij midscheeps.

4. Costa Fascinoza aan de kade in Istanboel.
Afbeelding
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3133


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Venetie vanaf het water

Berichtdoor gvdnberg » zo mei 11 2014 1:35 pm

Skippy schreef:Gave foto's Gert! De aanwezige ruis vind ik hier niet storend. Eventueel valt er m.b.v. een antiruis-plugin bijv. Nik Dfine nog meer (lees: minder ruis) uit te halen).


Dank je voor het compliment, Luc.
Ik heb wat installatie problemen met de NIK software suite in Lightroom 5. Na installeren kan ik de plugins niet "actief maken" . Dus ik moest het hiermee maar doen (voorlopig)
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3133


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Avond- en nachtfotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 40 gasten