Arnhem in de avond

Onderwerp:

Re: Arnhem in de avond

Berichtdoor evelakes » wo dec 10 2014 9:16 pm

Op die positie kan ik me nog niet goed inleven qua compositie, dochter zit op kamers in Arnhem zal de volgende keer de camera meenemen, je hebt me nu wel geprikkeld.:lol:
Met een kanon lukt het ook.
https://500px.com/evelakes
evelakes

Clublid

Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Jumpjiving » wo dec 10 2014 9:59 pm

Als je toch op pad gaat....
Vanaf de brug over de Neder Rijn, onderdeel van de Pleyroute heb je ook een mooi beeld.
Heb daarvan eens een foto van iemand gezien.
Jumpjiving

Clublid

Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Roy Kersbergen » do dec 11 2014 8:40 pm

Inderdaad, gewoon blijven proberen daar leer je alleen maar van. Avond/nacht fotografie vind ik zelf 1 van de leukere dingen om te doen, je kunt je best creatief uitleven. Persoonlijk vind ik een grotere opening gebruiken niet echt geslaagd, ook niet als je er recht voor staat, tussen de F8 en F11 zit je altijd goed qua scherpte over de hele foto en daarbij worden de lampjes ook nog eens mooie ster vormen :D

Sta ook niet gek te kijken van sluitertijden van 15 seconden of langer. En probeer daarnaast ook onder of zelfs over te belichten, krijg je ook hele mooie resultaten mee.
Roy Kersbergen

Forumlid

Ervaringsniveau: **
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Redblockman » vr dec 12 2014 12:42 pm

Een reden voor mensen om F8 of F11 en soms zelfs F16 te pakken is dat de lichtpuntjes dan hele mooie sterretjes gaan vormen. Er zijn mensen die dat verafschuwen, er zijn mensen die er gek op zijn en er zijn zelfs mensen die er oude lenzen met minder diafragma lamellen voor kopen. Dit versterkt het effect namelijk. In deze foto zie je het duidelijk.

Ik zou altijd pogen bij dit soort foto's te werken vanaf statief op ISO100, want lange belichtingen zorgen ook voor wat extra ruis in je foto. Dat zou ik dan combineren met een diafragma naar wens(bij mij vaak tussen F5.6 en F16) afhankelijk van hoeveelheid licht en gewenste effect. Daarnaast ga ik liefst tijdig op pad om een stukje zonsondergang te pakken en dat op te volgen met het blauwe uur en dan wat langere belichtingen schieten.
Redblockman

Forumlid

Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Terug naar “Avond- en nachtfotografie”