Glow 2020 (maar dan anders)

Onderwerp:

Re: Glow 2020 (maar dan anders)

Berichtdoor ReneG » do nov 19 2020 2:54 pm

henkk schreef:Nog even over de foto's: de gebouwen staan allemaal zo mooi recht en dat is prettig kijken. Heb je de foto's vervormd, een shift objectief gebruikt of een groothoek maar dan alleen de bovenste helft gebruikt?


Sorry deze had ik gemist.

Nee, heel eenvoudig, gewoon een kwestie van voldoende ruim kaderen met een standaard of groothoek lens en de 'Upright' tool gebruiken (in LR of PS) om de verticale lijnen recht te maken. Hele simpele actie, ongeveer 10 seconden werk, alleen je moet wel de 'juiste' verticale lijnen kiezen. :mryellow: Een eenvoudige techniek waar Vincent me ooit op wees.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5042


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Glow 2020 (maar dan anders)

Berichtdoor ReneG » do nov 19 2020 2:56 pm

wiebeterpstra schreef:Mag ik vragen hoe je verzekerd bent, en of je al weet of je dit vergoed krijgt?


DSV en dat ging als volgt:
1. Opsturen naar Nikon Service via PostNL: 1,5 werkdag
2. Reactie van Nikon Service (schaderapport en kosteninschatting): < 1 dag
3. Tijd tussen indienen schaderapport bij DSV en goedkeuring van de reparatie: < 3 uur :shock: :clap:

Enige jammere is dat Nikon niet alle onderdelen op voorraad heeft, dus dat wordt nog even afwachten. Hopelijk wordt het snel geleverd. Maar tot zover alle lof voor de afhandeling van zowel Nikon Service en DSV. :thumbup:
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5042


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Glow 2020 (maar dan anders)

Berichtdoor MarcoEos70D » do nov 19 2020 3:24 pm

ReneG schreef:
wiebeterpstra schreef:Mag ik vragen hoe je verzekerd bent, en of je al weet of je dit vergoed krijgt?

DNV, onze huisverzekering, en die heeft telefonisch aangeven dat val- en stootschade in beginsel vergoed wordt (na aftrek van het eigen risico). Als de reparatie duurder is dan de aanschafwaarde wordt het verzekerde bedrag vergoed, of het bedrag voor een gelijkwaardig vervangend apparaat, bijvoorbeeld als de prijs van dezelfde camera lager is dan de verzekerde waarde. Maar dat is ook het principe van een vervangingswaardeverzekering.

Even voor de zekerheid: zit jij nou bij DNV, zoals je schreef, of DSV? Ik neem aan DSV, maar ik vraag het voor de zekerheid even omdat ik jouw weergave ook niet herken in de voorwaarden van DSV.

Als je bij DSV verzekerd bent: dan werkt het volgens mij net even anders dan je hier omschrijft. Bij schade betaalt DSV volgens de polisvoorwaarden:
4.5 Welke schade betalen wij?
Wij betalen:
• de reparatiekosten met een maximum van het verzekerde bedrag;
• in geval van totaal verlies het verzekerde bedrag;
• het bedrag van de vergoedingen boven het verzekerd bedrag zoals aangeven.

Oftewel: óf de reparatiekosten, óf het voor het beschadigde voorwerp verzekerde bedrag. De optie die jij omschrijft (een (bedrag ter grootte van een) nieuwe camera, als die inmiddels goedkoper is geworden) staat er niet bij.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2317


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Glow 2020 (maar dan anders)

Berichtdoor ReneG » do nov 19 2020 5:08 pm

MarcoEos70D schreef:Als je bij DSV verzekerd bent: dan werkt het volgens mij net even anders dan je hier omschrijft. Bij schade betaalt DSV volgens de polisvoorwaarden:
4.5 Welke schade betalen wij?
Wij betalen:
• de reparatiekosten met een maximum van het verzekerde bedrag;
• in geval van totaal verlies het verzekerde bedrag;
• het bedrag van de vergoedingen boven het verzekerd bedrag zoals aangeven.

Oftewel: óf de reparatiekosten, óf het voor het beschadigde voorwerp verzekerde bedrag. De optie die jij omschrijft (een (bedrag ter grootte van een) nieuwe camera, als die inmiddels goedkoper is geworden) staat er niet bij.


Het is DSV (de eerste was een typefout, nu gecorrigeerd). En je quote inderdaad de juiste voorwaarden.

Verder heb ik het inderdaad verkeerd verwoord. Toen ik destijds (10 jaar geleden) telefonisch wat vragen stelde werd toen meen ik gezegd dat er ook een optie was om een gelijkwaardig vervangend apparaat te krijgen mits het niet boven de verzekerde waarde uitkomt. Dat is inderdaad iets anders dan dat ze niet hoger dan het vervangingsbedrag uitkeren.

Aan de andere kant, ik weet dat er situaties zijn waarin verzekeringen ervoor kunnen kiezen om hetzelfde of een gelijkwaardig goed uit te leveren als dat goedkoper is dan het verzekerde bedrag uitkeren. Maar dat zal hier denk ik niet het geval zijn want dat zie ik niet in de polisvoorwaarden staan (tenzij er natuurlijk algemene voorwaarden jurisprudentie voor bestaat). Maar de voorwaarden zijn in de loop der jaren ook wel eens veranderd, dit scenario heb ik in nu niet met ze besproken omdat het niet aan de orde is.

Als je het echt wilt weten moet je het ze even vragen, maar je kunt rustig van de polisvoorwaarden uitgaan lijkt me...
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5042


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Glow 2020 (maar dan anders)

Berichtdoor MarcoEos70D » do nov 19 2020 8:23 pm

Ik ga daar -mocht het nodig zijn- inderdaad vanuit, dat is immers de overeenkomst die ik met ze heb :wink:
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2317


Ervaringsniveau: ****


Terug naar “Avond- en nachtfotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten