Harderwijk in HDR

Onderwerp:

Harderwijk in HDR

Berichtdoor Gerard de Zwaan » vr nov 20 2020 4:44 pm

Ik ben afgelopen week nog mijn woonplaats Harderwijk in gelopen. Ik heb er een aantal HDR foto´s gemaakt.

G. 1
Kleine Oosterwijck
Afbeelding

G. 2
Vischmarkt
Afbeelding

G. 3
Normaal gesproken heb je in december op de markt voor het oude gemeentehuis een ijsbaan liggen, wegen de corona gaat het dit jaar niet door.
Afbeelding

G. 4
Korte Kerkstraat
Afbeelding

G. 5
De Wijde wellen
Afbeelding
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1460


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Harderwijk in HDR

Berichtdoor Henk » vr nov 20 2020 6:13 pm

Leuk Gerard. Als je HDR’s hebt kun je wellicht de hooglichten nog wat verder terugschroeven. Bij de eerste twee foto’s lijkt de kleurtemperatuur aan de warme kant. De laatste foto doet me niet zo veel.
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Henk

Bestuurslid a.i.
Berichten: 1729


Locatie: Deventer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Harderwijk in HDR

Berichtdoor Gerard de Zwaan » vr nov 20 2020 6:55 pm

Dat bij de eerste 2 foto's aan de warme kant is kan kloppen Henk, er staan immers lantarenpalen met geel licht. Bij de laatste foto had ik graag op een andere plek willen staan, vanwege een bouwput naast me kon dat niet.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1460


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Harderwijk in HDR

Berichtdoor Henk » vr nov 20 2020 9:02 pm

Daarom zei ik ook "lijkt". Op foto 4 en 5 staan ook lantarenpalen, maar die hebben kennelijk een andere kleurtemperatuur.
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Henk

Bestuurslid a.i.
Berichten: 1729


Locatie: Deventer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Harderwijk in HDR

Berichtdoor Gerard de Zwaan » za nov 21 2020 9:32 am

Foto 4 is een combinatie van het gele licht van de straatlantarens en het witte licht uit de etalages van de winkels. Foto 5 heeft het witte licht van LED straatverlichting, de straat verlichting wat je op foto 5 ziet is nieuw(dit jaar geplaatst). Hoe de rest van de Wijde Wellen(foto 5) er uit komt te ziet weet ik niet precies(lijkt mooi te worden), ik hoop aan het einde van het jaar een foto te proberen te maken(zal denk ik niet lukken).
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1460


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Avond- en nachtfotografie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten