Trial and error

Onderwerp:

Trial and error

Berichtdoor WimVV » wo feb 24 2021 6:47 pm

Afbeelding

Dit is één van de eerste foto's die ik heb genomen.

Ik hoor graag jullie opbouwende kritiek.

Toestel: Nikon 5600 - 35 mm objectief
Bewerkt in Lightroom

mvg
Laatst gewijzigd door WimVV op di mar 02 2021 11:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
WimVV

Forumlid
Berichten: 9


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Trial and error

Berichtdoor Gemmageluk60 » do feb 25 2021 9:53 am

Van belichting enzo, heb ik geen verstand, ook niet met lingeriefoto's, toch boeit deze foto me wel. Iedere keer als ik er naar kijk. Dus knap gedaan!
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 824


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Trial and error

Berichtdoor justme » do feb 25 2021 1:23 pm

vind de houding van de hand wat ongeposeerd (als dat een woord is), het lijkt alsof de hand nog in beweging is
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Trial and error

Berichtdoor Ronald53 » do feb 25 2021 1:53 pm

Ik blijf het vreemd vinden. Iemand die in zijn eerste bericht hier op het forum meldt dat dit één van de eerste foto's is die hij (ooit?) heeft genomen, en meteen maar even vraagt of wij ons willen inspannen om commentaar te geven. Ik zou je willen uitnodigen Wim om je eerst eens voor te stellen. Dat wordt hier op prijs gesteld. En dan misschien iets meer vertellen over je foto. Wat was je intentie, hoe heb je e.e.a. uitgevoerd?
Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Trial and error

Berichtdoor justme » do feb 25 2021 2:46 pm

Voel je niet verplicht Ronald, dat deden Gemma en ik ook niet.

Toch mooi dat een nieuw lid direct al in de gaten heeft hoe deze een foto kan plaatsen in een topic en hier normale feedback op vraagt?

Welkom Wim!
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Trial and error

Berichtdoor WimVV » do feb 25 2021 4:28 pm

Ronald53 schreef:Ik blijf het vreemd vinden. Iemand die in zijn eerste bericht hier op het forum meldt dat dit één van de eerste foto's is die hij (ooit?) heeft genomen, en meteen maar even vraagt of wij ons willen inspannen om commentaar te geven. Ik zou je willen uitnodigen Wim om je eerst eens voor te stellen. Dat wordt hier op prijs gesteld. En dan misschien iets meer vertellen over je foto. Wat was je intentie, hoe heb je e.e.a. uitgevoerd?
Groet,
Ronald


Beste Ronald,

Uiteraard heb ik al foto's genomen. Maar nog nooit ze gedeeld op een forum.
En ik heb geen behoefte om mij voor te stellen, hoeft dat?
Wie geen zin heeft om commentaar te geven ... even goede vrienden. Maar ik denk niet dat ik dat hoef te doen, dat voorstellen. Ik kan er ook gewoon de foto terug afhalen. En dat bekom je als je eigenlijk commentaar krijgt waar je niet om vraagt...
Ons willen inspannen... is toch ONTspanning ... fotografie? :D
Moet je aan bepaalde voorwaarden dan voldoen?

Mijn intentie? Een mooie foto te maken en deze een beetje te bewerken...
Mijn vraag..; zeg jullie gedacht over de FOTO... niet over de plaatser :)


mvg

Wim
WimVV

Forumlid
Berichten: 9


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Trial and error

Berichtdoor henkk » do feb 25 2021 9:30 pm

Hallo Wim,
Welkom op het forum. Als je je niet wil voorstellen is dat ook prima maar het kan ons helpen meer van je foto's of vragen te begrijpen. Wat je wil.

Wat betreft je foto vind ik hem mooi getroffen qua compositie. Ik moest wel even mijn schermweergave verlagen qua %% want te groot komt hij niet mooi over (op kijkafstand). De hand is idd wel wat vreemd afgebroken in beeld. En, maar dat kan aan mijn scherm liggen en verder is het een kwestie van smaak, vind ik de foto erg 'hard' afgedrukt d.w.z. weinig grijstinten. Daar had je vroeger allerlei papiersoorten en filters voor.

Ik ben benieuwd naar je verdere presentaties van foto's.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4900


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Trial and error

Berichtdoor DannySan » vr feb 26 2021 10:12 am

Hoi Wim,

welkom op dit leuke forum!
Fijn om te zien dat er in dit topic ook weer eens wat wordt geplaatst :thumbup:

Ik vind het een leuke foto (komt deze uit een serie?) maar ik zoek nog een beetje naar de bedoeling van de foto.
Ik zie een mooi bovenbeen/aanzet naar de bil en mooie kousen (of is het een jarretel-setje?) maar mis de suggestie een beetje. Is het 'kijk eens, er is nog meer moois wat hoger'? Is het een kleine uitdaging/plaag als plaatje? Een 'oeps, schoof mijn jurkje nou per ongeluk omhoog'?

De positie/belichting van de hand vind ik dan onduidelijk, het lijkt er op (maar ik kan het mis hebben) dat ze met die hand haar jurk aan de kant deed voor je? Ik zou het mooier vinden als je net iets meer ruimte had genomen dan voor het verhaal erbij.
De belichting is een kwestie van smaak, ik vind het ook wel wat 'hard' (wat minder flatteus voor een dameshuid); en zou het in iets zachtere (grijs) tinten denk ik mooier vinden.

Benieuwd naar de rest van je werk, mooie binnenkomer!
Gebruikersavatar
DannySan

Forumlid
Berichten: 3766


Locatie: Het Noord'n
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Trial and error

Berichtdoor WimVV » vr feb 26 2021 12:00 pm

DannySan schreef:Hoi Wim,

welkom op dit leuke forum!
Fijn om te zien dat er in dit topic ook weer eens wat wordt geplaatst :thumbup:

Ik vind het een leuke foto (komt deze uit een serie?) maar ik zoek nog een beetje naar de bedoeling van de foto.
Ik zie een mooi bovenbeen/aanzet naar de bil en mooie kousen (of is het een jarretel-setje?) maar mis de suggestie een beetje. Is het 'kijk eens, er is nog meer moois wat hoger'? Is het een kleine uitdaging/plaag als plaatje? Een 'oeps, schoof mijn jurkje nou per ongeluk omhoog'?

De positie/belichting van de hand vind ik dan onduidelijk, het lijkt er op (maar ik kan het mis hebben) dat ze met die hand haar jurk aan de kant deed voor je? Ik zou het mooier vinden als je net iets meer ruimte had genomen dan voor het verhaal erbij.
De belichting is een kwestie van smaak, ik vind het ook wel wat 'hard' (wat minder flatteus voor een dameshuid); en zou het in iets zachtere (grijs) tinten denk ik mooier vinden.

Benieuwd naar de rest van je werk, mooie binnenkomer!


Hey,

Wel... je reactie zegt precies wat ik met de foto wou uitbeelden... je kan er denk ik vele dingen in zien. En dat vind ik nou net het leuke. Mijn missie in deze is geslaagd. De bedoeling is idd dat wie de foto ziet er een eigen gedachte bij heeft.
Belichting is idd een kwestie van smaak, ik heb hem uiteraard ook zachter, maar vond dit wel iets hebben. Het belicht perfect dat wat ik wou belichten :)

De hand... tja... ik hou niet van echt geposeerde foto's, dus ik neem foto's wanneer men het niet altijd verwacht. De hand bewoog waarschijnlijk op dat moment. Maar leuke tips en die hand... daar ga ik toch rekening mee houden.

mvg

Wim
WimVV

Forumlid
Berichten: 9


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Trial and error

Berichtdoor WimVV » di mar 02 2021 11:06 pm

Eentje uit dezelfde reeks. been wat onscherper maar meer met de focus op het lichaam.
WimVV

Forumlid
Berichten: 9


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Trial and error

Berichtdoor justme » ma mar 15 2021 7:33 am

Waar is je andere topic gebleven? :shock:
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Glamour en artistiek naakt”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten