Pre shoot Nude & Shadow

Onderwerp:

Pre shoot Nude & Shadow

Berichtdoor Rinaldo Wolvers » ma feb 09 2015 3:30 pm

Zoals als de titel al aangeeft. Een pre shoot om de do & dont's te ontdekken van low key artistiek naakt. Persoonlijk vind ik het een behoorlijk klusje. Iedere mm in belichting en pose telt immers. Onderstaande foto vond ik wel redelijk geslaagd, maar wat wat vinden jullie? Ben natuurlijk op zoek naar tips om de "echte" shoot nog beter te doen :wink:

Dank voor het bekijken en evt feedback...

Afbeelding

PS. Foto is in een snelle bewerking getrokken om het beoogde eindresultaat weer te geven
Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.
Gebruikersavatar
Rinaldo Wolvers

Forumlid
Berichten: 265


Locatie: Leiden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pre shoot Nude & Shadow

Berichtdoor Remco v/d Sanden » ma feb 09 2015 3:45 pm

Ziet er op het eerste oog goed uit, goed concept. Alleen zou ik ook nog wat vorming van het lichaam onder de ellebogen willen zien. De navel/buik loopt zo wel erg dicht. Klein spotje/reflectieschermpje om wat contouren te krijgen zou imo de plaat net wat krachtiger maken.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pre shoot Nude & Shadow

Berichtdoor MarcoEos70D » ma feb 09 2015 3:57 pm

Dit is totaal niet mijn tak van sport, maar ik vind de foto erg mooi. Het enige puntje wat ik zie, is dat ik iets meer licht op de rechterhand (die dus ook rechts op de foto staat) zou willen zien, zodat die iet smeer loskomt van de arm waar de hand op rust.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Pre shoot Nude & Shadow

Berichtdoor Rinaldo Wolvers » ma feb 09 2015 4:03 pm

Dank je Remco. Wat invulling vanuit de onderzijde is zeker een aandachtspuntje. Of ik dat met reflectie op kan lossen?(2 x striplights vanaf schuin boven gebruikt) Ik gok een kleine inflits vanaf de onderzijde.En dan zal het nog best lastig worden om alleen de contouren eruit te krijgen. Mooi experiment weer


Marco: Dat is het gevolg van de pose. Wellicht is dit nog aan te passen tijdens de echte shoot, maar het model schoot nu al in de kramp :wink:
Laatst gewijzigd door Rinaldo Wolvers op di feb 10 2015 8:59 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.
Gebruikersavatar
Rinaldo Wolvers

Forumlid
Berichten: 265


Locatie: Leiden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pre shoot Nude & Shadow

Berichtdoor Rinaldo Wolvers » ma feb 09 2015 4:11 pm

Ter verduidelijking: Dit is een soort pose waardoor het model 2 x fysio per week nodig heeft na de shoot :wink:
Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.
Gebruikersavatar
Rinaldo Wolvers

Forumlid
Berichten: 265


Locatie: Leiden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pre shoot Nude & Shadow

Berichtdoor Bert vD » wo feb 11 2015 6:36 am

Beste Rinaldo, ik heb geen ervaring in dit soort fotografie. Vind de schaduwwerking/ belichting prachtig. Alleen is de hals van het model wel heel erg prominent in beeld en wordt mijn blik in deze mooie symmetrie steeds getrokken naar de wat frommelige neus "bovenop".


Groet Bert.
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1468


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pre shoot Nude & Shadow

Berichtdoor ArjanL » wo feb 11 2015 10:42 am

Dit soort fotografie vraagt geduld. Zorg hierbij voor een 'veilige' en ontspannen sfeer en aangename temperatuur in de studio.
Wacht met fotograferen tot de striemen van ondergoed en sokken verdwenen zijn.
Pre-visualiseer de beelden die je wilt maken; maak een tekeningetje o.i.d. van de beelden die je voor ogen hebt. Ga vanuit vooraf doordachte beelden te werk;
Zorgvuldig uitlichten en poseren. Beiden aanpassen naar behoefte, en dan opnieuw en net zolang tot het beeld goed is. Gebruik instellicht.
Mijn ervaring is dat je het best kleine lichtbronnen kan gebruiken omdat deze een hoger contrast geven; de schaduwrand is scherper en het verlichtte oppervlak is kleiner.
Meet alleen het licht, in ieder geval het hoofdlicht. Gebruik reflectieschermen (zilveren; hoog contrast), maar ook zwarte schermen.
Kruip dicht op het model; suggereer een lichaam(shouding). Een verlichtte achtergrond geeft goed de lichaamscontouren weer.

Ik vind de foto niet verkeerd en goed voor de eerste keer(?). Storend vind ik de schaduw midden over het model z'n gezicht (neus!) en hals. Dit is het gevolg van de plaatsing van de verlichting.
Schroom niet om het beeld flink te bewerken; schaduwen verdiepen, lichten ophalen, etc.
Het vraagt heel veel inspanning van model en fotograaf, maar het geeft zoveel voldoening als je geslaagde beelden hebt!!

Veel plezier met de verdere uitdieping!!
http://www.arjanlaging.nl
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Gebruikersavatar
ArjanL

Forumlid
Berichten: 1526


Locatie: Barendrecht
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pre shoot Nude & Shadow

Berichtdoor Vincent » wo feb 11 2015 10:43 am

ArjanL schreef:Wacht met fotograferen tot de striemen van ondergoed en sokken verdwenen zijn.


Vooral vooraf even vragen of het model hiermee rekening wil houden met de keuze. Sommige striemen zijn namelijk niet zo snel verdwenen als je zou willen :wink2:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pre shoot Nude & Shadow

Berichtdoor Josfoto » ma jan 22 2018 5:32 pm

waarom zijn de foto's steeds weg?????
Josfoto

Forumlid
Berichten: 6


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Pre shoot Nude & Shadow

Berichtdoor Patrick » ma jan 22 2018 5:35 pm

Dit draadje is bijna 3 jaar oud. Als de plaatser van de foto's verwijderd heeft, dan zijn ze niet meer zichtbaar. Naarmate het draadje ouder is wordt dat natuurlijk waarschijnlijker...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Glamour en artistiek naakt”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten