Black Pearl 18+

Onderwerp:

Black Pearl 18+

Berichtdoor golden-eye » di feb 02 2016 5:36 pm

Het is nog steeds erg stil in dit gedeelte van het forum.

Foto's zijn gemaakt met een D750 en een Nikon 24-120mm f/4
Bij de eerste 3 foto's 2 studiolampen gebruikt met softbox.
De laatste foto met 1 studiolamp en beauty-dish.

Foto 1
Afbeelding

Foto 2
Afbeelding

Foto 3
Afbeelding

Foto 4
Afbeelding
Laatst gewijzigd door golden-eye op vr sep 25 2020 2:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"het oog wil ook wat"
Gebruikersavatar
golden-eye

Forumlid
Berichten: 187


Locatie: Noord-Holland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Black Pearl 18+

Berichtdoor amstel » di feb 02 2016 6:03 pm

Model komt erg gevlekt over,en lijkt het ook koud te hebben gezien het kippevel.
amstel

Forumlid
Berichten: 117



Onderwerp:

Re: Black Pearl 18+

Berichtdoor golden-eye » di feb 02 2016 6:48 pm

amstel schreef:Model komt erg gevlekt over,en lijkt het ook koud te hebben gezien het kippevel.


Klopt helemaal.
"het oog wil ook wat"
Gebruikersavatar
golden-eye

Forumlid
Berichten: 187


Locatie: Noord-Holland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Black Pearl 18+

Berichtdoor Skippy » di feb 02 2016 9:53 pm

Ik vind het een fijne serie foto's. Positief afwijkend van standaard "naaktfotografie waar de nadruk vaak puur op schoonheid gericht is. In deze serie een vrouw met een goede uitstraling en zo te zien rust voor de camera. Dan maakt de wat minder egale huid niet uit vind ik. Poses zijn ook ok m.n. bij de laatste met de fraaie schaduwen op de muur. Belichting en nabewerking ook goed gelukt naar mijn mening. Ik had voor het verrassingselement in de serie wel graag één foto met iets andere blik en/of lach gezien. Maar dat is muggenziften hoor, mooi werk!
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Black Pearl 18+

Berichtdoor golden-eye » wo feb 03 2016 11:11 am

Skippy schreef:Ik vind het een fijne serie foto's. Positief afwijkend van standaard "naaktfotografie waar de nadruk vaak puur op schoonheid gericht is. In deze serie een vrouw met een goede uitstraling en zo te zien rust voor de camera. Dan maakt de wat minder egale huid niet uit vind ik. Poses zijn ook ok m.n. bij de laatste met de fraaie schaduwen op de muur. Belichting en nabewerking ook goed gelukt naar mijn mening. Ik had voor het verrassingselement in de serie wel graag één foto met iets andere blik en/of lach gezien. Maar dat is muggenziften hoor, mooi werk!


Dank voor het compliment.
"het oog wil ook wat"
Gebruikersavatar
golden-eye

Forumlid
Berichten: 187


Locatie: Noord-Holland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Black Pearl 18+

Berichtdoor Gerard de Zwaan » wo feb 03 2016 11:32 am

Ik had ze al op een ander forum gezien om aangezien ik ook wat modellen werk doe. Het zijn op zich mooie foto's.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1461


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Black Pearl 18+

Berichtdoor Vincent » wo feb 03 2016 11:50 am

golden-eye schreef:Het is nog steeds erg stil in dit gedeelte van het forum.


Tsja... altijd een tak van fotografie die minder makkelijk wordt opgepakt, en vooral materiaal dat vaak minder makkelijk gedeeld wordt. Het is zoals het is. Ik heb zelf weinig ervaring met naaktfotografie, wel met gewone modellen dus hopelijk 'mag' ik mijn zegje ook doen.

Als eerste, de huid van het model stoor ik mij totaal niet aan, al viel het me wel direct op. Mooie afwisseling bij de (extreem) glad geshopte huidjes die je vaak langs ziet komen. Het model heeft een krachtige intense blik. Erg fotogeniek model!

Foto 1 vind ik de beste van de serie. Mooie blik en pose. Wellicht als enige kanttekening dat de overgang van vloer naar muur me wel een klein beetje stoort. Hier had een seamless achtergrond wel geholpen om de nadruk nog meer op het model te leggen. Achtergrond zelf had misschien ook iets egaler gekund, ik zie wat banding optreden heb ik het idee...

Foto 2 heeft ook een sterke pose en blik, maar de belichting van de neusvleugels stoort mij enorm. Hierdoor wordt de neus extra geaccentueerd en lijkt deze ook een stuk groter. Ik had de nadruk liever op de lippen van het model gezien. Kippenvel is hier het meest duidelijk. Stoort me niet echt in dit geval maar als het niet bewust is gedaan dan misschien de kachel iets hoger de volgende keer :wink:

Foto 3 had van mij iets meer schaduwwerking, deze is naar mijn mening iets te vlak belicht, vooral in het gezicht. Schaduw op de clavicula vind ik wel erg mooi, evenals de schouderlijn en belichting. Hele krachtige blik ook. Deze zou het waarschijnlijk ook heel goed doen als krappe headshot. Misschien iets minder licht op de achetrgrond zodat het model beter los komt (maar dan heb je waarschijnlijk een een haarlichtje nodig)

Foto 3 vind ik mooi belicht op het gezicht, mooie schaduwwerking op het gezicht en achter de (voor het model) linkerarm. Schaduw aan de rechterkant (voor de kijkers links) had van mij iets harder gemogen. Schaduw onder de borst vind ik ook minder mooi. Hotspot op de muur vind ik iets te heet. De spachtelpoets vind ik ook niet erg bijdragen aan het beeld. Wederom een krachtige blik, een erg mooi en krachtig model!

Al met al mooi beeld! Complimenten
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Black Pearl 18+

Berichtdoor golden-eye » wo feb 03 2016 1:43 pm

djunclesam schreef:
golden-eye schreef:Het is nog steeds erg stil in dit gedeelte van het forum.


Tsja... altijd een tak van fotografie die minder makkelijk wordt opgepakt, en vooral materiaal dat vaak minder makkelijk gedeeld wordt. Het is zoals het is. Ik heb zelf weinig ervaring met naaktfotografie, wel met gewone modellen dus hopelijk 'mag' ik mijn zegje ook doen.

Schaduw op de clavicula vind ik wel erg mooi.

Al met al mooi beeld! Complimenten


Bedankt voor je uitgebreide reactie en compliment. Doet mij goed.
En iedereen mag zijn reactie geven, ook als je alleen maar foto's maakt van vogels of gebouwen.
"Clavicula"....... moest ik even opzoeken. :wink2:
"het oog wil ook wat"
Gebruikersavatar
golden-eye

Forumlid
Berichten: 187


Locatie: Noord-Holland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Black Pearl 18+

Berichtdoor evelakes » wo feb 03 2016 3:39 pm

Geslaagde serie al zou ik hem graag ook in kleur zien. Mooi om te zien dat je het puur hebt gelaten.
Met een kanon lukt het ook.
https://500px.com/evelakes
Gebruikersavatar
evelakes

Forumlid
Berichten: 1794


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Glamour en artistiek naakt”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten