DxO MArk D600

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: DxO MArk D600

Berichtdoor FotoTuur » wo sep 19 2012 10:19 pm

Chakkah!: http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Camera-Sensor-Ratings/(type)/usecase_sports

Wat hebben de critici die hun zegje deden in het 1e D600-draadje nu te zeggen??
Nikon D750, Nikkor 24-70mm f2.8G ED, Nikkor 70-200mm f2.8G ED VRII, Nikkor 20mm f2.8, Nikkor 50mm f1.8G, Nikkor 35-70mm f2.8, "C-merk" Powershot S120, iPhone 11Pro met App "Camera+ 2"
FotoTuur

Forumlid
Berichten: 98


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: DxO MArk D600

Berichtdoor amstel » wo sep 19 2012 10:45 pm

dat hij te duur is :D
amstel

Forumlid
Berichten: 117



Onderwerp:

Re: DxO MArk D600

Berichtdoor Patrick » wo sep 19 2012 10:55 pm

FotoTuur schreef:Wat hebben de critici die hun zegje deden in het 1e D600-draadje nu te zeggen??

Niemand heeft gezegd dat de sensor niet goed zou zijn. We hebben alleen vraagtekens bij de body en de prijs gezet. Wellicht is de prijs nu wat logischer, maar de body, die blijft natuurlijk hetzelfde.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26863


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: DxO MArk D600

Berichtdoor GTJ » do sep 20 2012 8:36 am

Een ferariblok in een fiat panda gaat ook niet werken.....! :lol: :mryellow: en ondanks de sensor vind ik m ook te duur.
Gebruikersavatar
GTJ

Forumlid
Berichten: 3647


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: DxO MArk D600

Berichtdoor skyfox » do sep 20 2012 9:04 am

amstel schreef:dat hij te duur is :D


+1 :)

Maar goed, als de D800 kan dalen im prijs dan kan de D600 dat ook. Haal 300 euro van de adviesprijs af en je hebt een dijk van een FX instapper.
Gebruikersavatar
skyfox

Forumlid
Berichten: 367


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: DxO MArk D600

Berichtdoor iefie » do sep 20 2012 9:21 am

Misschien moet hij nu toch in het rijtje van de D700 en D800 geplaatst worden in plaats van de D7000 en zo.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Gebruikersavatar
iefie

Forumlid
Berichten: 1704


Locatie: spijkenisse
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: DxO MArk D600

Berichtdoor Steven » do sep 20 2012 10:20 am

Goh wat is die body toch slecht. O.a de D90 en D7000 was/is ook een compleet waardeloze body.....

Sorry hoor maar iedereen die beweerd dat de body slecht zou zijn moest eerst maar eens de body in hand nemen. Er is niets mis met metaal en plastic en ik denk dat hij voor 98% van de forumleden voldoet voor hun soort fotografie. Je koopt ook geen Ferrari als je alleen maar stadsritjes maakt om dit automerk maar even aan te halen. Het is een mooie FX instapper, heeft betere specs dan de D700. Wellicht niet zo rubuust maar dat is voor het het grootste gedeelte van de fotografen absoluut niet nodig.

Vraag jezelf eens eerlijk af in welke situatie in het verleden je gefotografeerd hebt wat je dus niet met de D7000 gedaan zou kunnen hebben? Ik heb een D90, loop er mee op fesitivals, regen en wind, leg hem overal neer, stoot wel eens tegen iemand aan in de drukte en er mankeert niets aan de camera. Wat mij betreft dus onzin om een dergelijke body te diskwalificeren.

Over een maand of 3 is de D600 waarschijnlijk €1700,00 en het lijkt mij gewoon een dijk van een camera waar ook de beroepsfotografen dankbaar gebruik van zullen maken. 8)
Steven



Onderwerp:

Re: DxO MArk D600

Berichtdoor Ocram » do sep 20 2012 10:42 am

Het lijkt of DxO aandelen in Nikon heeft :P Ik zou zeggen gefeliciteerd Nikon. Of moet ik eigenlijk zeggen Nikon & Sony.

Hoe dan ook, 4 nieuwe (2012 modellen) van Nikon in de DxO top 5. :D
Ocram

Forumlid
Berichten: 145



Onderwerp:

Re: DxO MArk D600

Berichtdoor ArendV » do sep 20 2012 10:42 am

Een goed tegengeluid Steven en ik denk dat je gelijk hebt dat de robuustheid van de D600 body voor het merendeel van de fotografen hier op het forum meer dan voldoende is.
D700 gebruikers zullen een paar knoppen en een connector missen of moeten zoeken, maar voor andere fotografen is het relatief compacte formaat zeker een voordeel.

Vergeleken met de D700
Afbeelding

Vergeleken met de D800
Afbeelding
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: DxO MArk D600

Berichtdoor yzf1kr » do sep 20 2012 12:02 pm

Steven schreef:Goh wat is die body toch slecht. O.a de D90 en D7000 was/is ook een compleet waardeloze body..


Klopt 100%, de D7000 heeft een goede sensor, maar daar stopt het voor mij ook. Heb met de dag meer spijt dat ik een D7000 gekocht heb nadat ik mijn D300s kwijt geraakt ben.

Zo verwacht ik zie ik het ook met de D600, leuke sensor, maar verder kan hij zich niet meten met de D700.
yzf1kr

Forumlid
Berichten: 2112


Locatie: Uttendorf (AT)
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: DxO MArk D600

Berichtdoor mqaa » do sep 20 2012 12:06 pm

yzf1kr schreef:Klopt 100%, de D7000 heeft een goede sensor, maar daar stopt het voor mij ook. Heb met de dag meer spijt dat ik een D7000 gekocht heb nadat ik mijn D300s kwijt geraakt ben.


Kun je aangeven wat je dan precies niet goed vindt aan de body? Heb zelf ook een D7000 die het behoorlijk te verduren krijgt (camera is voor mij een gebruiksvoorwerp en niet iets om elke dag te poetsen) maar eigenlijk nog geen problemen ondervonden.
mqaa

Forumlid
Berichten: 427


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: DxO MArk D600

Berichtdoor Steven » do sep 20 2012 1:47 pm

yzf1kr schreef:
Steven schreef:Goh wat is die body toch slecht. O.a de D90 en D7000 was/is ook een compleet waardeloze body..


Klopt 100%, de D7000 heeft een goede sensor, maar daar stopt het voor mij ook. Heb met de dag meer spijt dat ik een D7000 gekocht heb nadat ik mijn D300s kwijt geraakt ben.

Zo verwacht ik zie ik het ook met de D600, leuke sensor, maar verder kan hij zich niet meten met de D700.



Over de mening die jij hebt over de D600 verbaas ik me wellicht nog het meest. Alsof je gebeten bent op een niet al te aangename plek hahaha...

Heb je de camera al in handen gehad? Heb je er al mee gespeelt? Waar staaf je de uitspraken op? Wat doe je met je D7000 dat hij niet bevalt? Voetbal je er mee? Gooi je je camera's van de trap?

Of is het enige eigenlijk dat de gedachte dat het metaal en plastic is hetgeen je tegen staat? :mrgreen:
Steven



Onderwerp:

Re: DxO MArk D600

Berichtdoor Patrick » do sep 20 2012 4:51 pm

Mijn bedenkingen bij deze body is niet zozeer de duurzaamheid. Ik sla echt geen spijkers in de muur met mijn D700. En dat deed ik ook al niet met mijn D300s en daarvoor de D200. Ik heb het veel meer over een aantal knoppen die ik nu heb, en die ik nodig heb bij mijn manier van fotograferen zoals ik die nu doe, waar ik een probleem heb bij deze D7000-look-alike.

Voor de meeste andere mensen zal deze body perfect voldoen. Sterker nog; wellicht dat ik ooit toch ooit overstap op een dergelijke body. Als Nikon geen FX bodies introduceert die ik kan/wil betalen is er niet zoveel keus.

Maar voorlopig blijft de D700 wel hoor. Het feit dat er een D600 en D800(E) zijn maakt mijn D700 niet ineens een slechte camera! :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26863


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: DxO MArk D600

Berichtdoor D. Haaksma » do sep 20 2012 5:05 pm

Patrick schreef:
chip54 schreef:Wat bedoel je hier, Léon?

Onlangs hebben we in een ander draadje "besloten" dat we de body wat teleurstellend vinden. Over de sensor en dergelijke heb ik daar geen negatief bericht gelezen. Kan ook niet; er was nog niets bekend naast het aantal megapixels en het aantal beelden per seconde.

Zoals ik daar ook al tikte: Meneer Nikon, lepel zo'n sensor en wat erbij hoort in mijn D700. Alstublieft!


van harte +1
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: DxO MArk D600

Berichtdoor gvdnberg » do sep 20 2012 6:35 pm

Dat wordt voor mij waarschijnlijk ook wel +1. Een fantastische sensor in een body die toch anders is opgebouwd dan de D300 of D700. Geen snelle instelling van ISO, witbalans of (in mindere mate) kwaliteit. Geen 10 pins aansluiting voor mijn GPS (di-GPS pro L). En dat is het voor mijn eerste indruk.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3147


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “D600, D610, D750 en D780”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten