test D600

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: test D600

Berichtdoor Hans Braakhuis » vr sep 28 2012 9:53 am

Toch heb ik er één kunnen vinden. Echt handig. Druk eens op de Infoknop als je camera aan staat. Het is een spiekbriefje van je camera instellingen. Als je twee keer op de Infoknop drukt kun je camera instellingen wijzigen. Dat geeft je dus een binnendoor weg naar het Menu.


Voor mij was dit nieuw. Ik heb al die camera's niet thuis liggen en het is bij een test onmogelijk om op alle knopjes twee of drie keer te drukken om te zien wat ze doen.

Belangrijk verschil is dat het relatief kleine meetveld uit de d7000 wordt gebruikt op de FX sensor.
Dat is een stap achteruit tov de Canon.
Maar dit was ook al een nadeel van de D700 vs de D300.
Bij de D300 kon je een scherpstel punt aan de rand van je compositie nemen, bij de D700 kom je niet verder als 2/3 ongeveer.


Dat je met de zoeker niet buiten het centrum van het beeld scherp kunt stellen was ook al bij de D3 (serie) D4, D700 en D800. Met Live View kun je tot op de rand van je opname scherp stellen. Bij de test van de D800 heb ik het wel in de test beschreven. Je moet niet elke keer alles herhalen. In deze test heb ik me ook niet beklaagd over dat kleine lichtmeter correctieknopje.

Heb je er toevallig ook de 24-85 bij en zoja, ga je die dan ook testen? Die benieuwt mij vooral, ik kon een paar weken geleden nog niet veel reviews vinden...

Nee. Binnenkort is er weer een glasdag (voor de NCN leden). Ga je gang:
viewtopic.php?f=10&t=42960

De test is nog bij lange na niet af. M'n test van de D800 ligt ook nog te wachten. Al wel verschenen in het NCN Magazine, maar nog niet op m'n website, met alle testopnamen. Druk, druk.
Heb al wel de redactie van ons NCN Magazine gevraagd of ze de test van de D600 willen publiceren. Daar hebben ze het ook druk, druk.
Laatst gewijzigd door Hans Braakhuis op vr sep 28 2012 10:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: test D600

Berichtdoor Kaaskroket » vr sep 28 2012 10:01 am

Door dit mooie begin van de test ben ik benieuwd naar de rest! Ik wacht af... :)
Kaaskroket



Onderwerp:

Re: test D600

Berichtdoor Jur » vr sep 28 2012 10:16 am

ReneG schreef:Heb je er toevallig ook de 24-85 bij en zoja, ga je die dan ook testen? Die benieuwt mij vooral, ik kon een paar weken geleden nog niet veel reviews vinden...


Op DPreview kun je voorbeelden vinden van de D600 met het 24-85 objectief. KLIK
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: test D600

Berichtdoor Ocram » vr okt 05 2012 1:34 pm

Ik vind de Nikon camera testen van Hans Braakhuis altijd interessant. Ik wacht met spanning af met op de volledige test van de D600 en de D800(E).
Ocram

Forumlid
Berichten: 145




Terug naar “D600, D610, D750 en D780”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten