Stofproblemen D600

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: Stofproblemen D600

Berichtdoor AxelM » ma aug 03 2015 12:38 pm

Cyrus schreef:Zou mij niets verbazen als de shuttercount simpelweg niet gereset wordt bij de skuitervervanging. Immers: de spiegel en bijbehorend mechaniek ook al een (bescheiden) leven achter de rug en zijn niet vervangen.

Email van Nikon Servicepointt ontvangen: :"De sluiter is inderdaad vervangen maar de teller is hiermee niet teruggedraaid. "
AxelM

Clublid
Berichten: 45


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Stofproblemen D600

Berichtdoor emiel » vr aug 14 2015 8:51 pm

na sluitermodificatie weer gebruikt en wederom spetters op de sensor, hij gaat weer terug richting Beverwijk.... :-(

ajuus
emiel
Gebruikersavatar
emiel

Forumlid
Berichten: 901


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Stofproblemen D600

Berichtdoor becas » wo apr 06 2016 12:41 pm

ik zou graag willen weten of er mensen zijn die ervaring hebben met een tweedehands D600 icm het stofprobleem. Als alle facturen/documentatie aanwezig is, wordt deze dan ook vervangen? Ik heb al een mail naar NSP gestuurd, maar ik ben ook op zoek naar gebruikerservaringen.
gr. Bert
Gebruikersavatar
becas

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Limburg
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Stofproblemen D600

Berichtdoor Daan » za nov 19 2016 11:03 am

Ik ben de eerste eigenaar maar na 4 jaar is van de zomer de sluiter onder garantie vervangen .
Gebruikersavatar
Daan

Clublid
Berichten: 316


Locatie: Den Haag
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Stofproblemen D600

Berichtdoor Hans Braakhuis » zo nov 20 2016 10:01 am

Sinds de gratis reparatie in 2014, geen spetters meer. Stof blijft wel, ken nog geen camera die geen stof lust.
http://www.hansbraakhuis.nl/Nikon/Het-e ... e-D600.pdf
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Stofproblemen D600

Berichtdoor Jaap Groningen » ma mar 20 2017 11:44 am

Via een winkel de D600 2e hands gekocht maar na de bekende olie problemen heeft de winkelier een andere camera opgestuurd. Deze was beter maar gaf toch ook op den duur dezelfde spetters....(Dit was omdat de reparatie bij Nikon wel erg lang duurde)
Na een kleine 3 jaar heb ik toch maar voor een ander model gekozen. Ik ben het vertrouwen in de 600 serie dus kwijt.
Jaap Groningen

Forumlid
Berichten: 56


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Stofproblemen D600

Berichtdoor ATOR » ma mar 20 2017 11:54 am

De gratis nieuwe sluiter reparatie bij Nikon duurde langer dan drie jaar? Met een D600 kun je hooguit hopen dat je geen spetterend sluiterprobleem hebt maar je kunt er op vertrouwen dat Nikon het probleem gratis verhelpt.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Stofproblemen D600

Berichtdoor becas » ma mar 20 2017 4:58 pm

Ik heb ondertussen alweer geruime tijd twee D600 camera's met D610 sluiter, en ben zeer tevreden over de camera's. Zonder vervangen sluiter zou ik ze niet snel kopen.
gr. Bert
Gebruikersavatar
becas

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Limburg
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D600, D610, D750 en D780”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten