Nieuw: de D750

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: Nieuw: de D750

Berichtdoor Hasselbox » do sep 25 2014 1:27 pm

gijs sandberg schreef:Henry,
Volgens mij met je de D750 zien als een 610 met een klapscherm.
Groetne, Gijs


Zo zie ik het ook. Zeker geen opvolger van de D700.
Maar voor dat geld geen onaardige camera. Voor dezelfde prijs waar destijds de D600 uitkwam.
Nikon wil mogelijk van de besmette naam van de 600 serie af.

Gr Peter
Gebruikersavatar
Hasselbox

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Furenthela
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw: de D750

Berichtdoor henryb » do sep 25 2014 1:38 pm

Dat 51 punts systeem spreekt mij aan, het aantal MP vind ik minder belangrijk als het er maar meer als 16 zijn.

Ik gebruik de camera 90% in de studio, en voor schoolfoto's, dus de camera heeft weinig rust.

Ik gebruik nu de D5100 (al jaren) op zich goed, maar loop tegen zijn beperking aan, toch heel wat kenners foto's laten zien welke erg mooi waren met een simpele 5100 wel met een lens welke 5x zo duur is als de camera.

De D750 en D800 schelen €200 in prijs voldoet hij aan al mijn gewenste specificaties?
henryb

Forumlid
Berichten: 23


Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Re: Nieuw: de D750

Berichtdoor Marten » do sep 25 2014 1:51 pm

Waar wil je die 51 scherpstelpunten in de studio of bij schoolfotografie voor gebruiken?
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuw: de D750

Berichtdoor henryb » do sep 25 2014 1:55 pm

Voor de 10% als ik buiten ben, buiten het feit dat ik een kleinbeetje inkomsten uithaal doe ik hobby matig ook nog e.e.a (liefst buiten)
Vliegshows en natuur bv.
henryb

Forumlid
Berichten: 23


Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Re: Nieuw: de D750

Berichtdoor staal571 » do sep 25 2014 2:27 pm

bjornc schreef:Nikon.com


Fraai toestel, wel wat weinig fps.



Volgens mij is het hoofddoel ervan toch om foto's te kunnen maken.

Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw: de D750

Berichtdoor henryb » do sep 25 2014 3:07 pm

Filmen vind ik ook belangrijk, de D5100 filmt buiten redelijk, binnen slecht!

Ik zou toch weinig echt positieve reacties.
henryb

Forumlid
Berichten: 23


Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Re: Nieuw: de D750

Berichtdoor Remco v/d Sanden » do sep 25 2014 3:13 pm

Ben ik dan echt een van de weinige die weinig bolling in de broek krijgt van WiFi in een camera, 60bps HD super Duper opnames etc. Maar gewoon een goede degelijke camera wil.. Ik word oud denk ik, oohh de tijden van weleer ;)
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw: de D750

Berichtdoor Cyrus » do sep 25 2014 4:26 pm

@Remco: nee hoor, hier idem. Klapscherm en de AF uit de D810 zijn voor mij onderscheidend tov de D600/D610. En de bouwkwaliteit is ook gewoon uitstekend. De 24MP resolutie is meer dan voldoende en een goed alternatief voor wie niet zit te wachten op de enorme bestanden van de 36MP-sensoren uit de D800 en D810.

Kortom: de D750 is een prima camera is om prachtige foto's mee te maken. Maar hij wordt bij voorbaat hier door velen al (ongezien!) afgeschoten omdat hij de (overigens uitstekende) ergonomie van de D600/D610 heeft.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw: de D750

Berichtdoor staal571 » do sep 25 2014 5:01 pm

Cyrus schreef:@Remco: nee hoor, hier idem. Klapscherm en de AF uit de D810 zijn voor mij onderscheidend tov de D600/D610. En de bouwkwaliteit is ook gewoon uitstekend. De 24MP resolutie is meer dan voldoende en een goed alternatief voor wie niet zit te wachten op de enorme bestanden van de 36MP-sensoren uit de D800 en D810.

Kortom: de D750 is een prima camera is om prachtige foto's mee te maken. Maar hij wordt bij voorbaat hier door velen al (ongezien!) afgeschoten omdat hij de (overigens uitstekende) ergonomie van de D600/D610 heeft.



+1 hier idem, ik hoef ook al die toestanden niet.

Gr Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw: de D750

Berichtdoor Remco v/d Sanden » do sep 25 2014 5:07 pm

Nee, begrijp me niet verkeerd, de D750 oogt als een prima camera, maar ik blijf een werkpaard missen in de line-up van Nikon. De enigste pro body's beginnen nu bij de D810 en hoger, dat is een flink prijsverschil tov de D750. En idd zal de kwaliteit qua bouw niet slecht zijn, maar ik ben benieuwd hoe hij zich houd onder flink Hollands weer, waar de D700-D800-D3 etc. toch wel behoorlijk zijn. Imo blijft daar nu een gat zitten. Maar goed. Nikon zal het wel beter snappen dan mij.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw: de D750

Berichtdoor Marten » do sep 25 2014 5:24 pm

Het is niet zo moeilijk.
De opvolger van de D700 is allang gepresenteerd, namelijk de D800.
Alleen omdat er koudwaterangst bestaat voor veel megapixels wordt er door sommigen tegen beter weten in, nog steeds gewacht op.... iets dat niet zal komen.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuw: de D750

Berichtdoor Robert » do sep 25 2014 5:30 pm

Ik ben het eens met Remco. Zelf kom ik van de D7000 af en ging naar de D700.
In mijn ogen een grote vooruitgang qua bediening. dit vanwege de iets grotere bobby en betere knoppenverdeling.
Ik hou het voorlopig op de D700. De D750 is qua bediening niets voor mij.
Misschien dat ik later eens een keer kijk naar de D810 alleen 36mp vind ik nog steeds afschrikwekkend veel.
De 12mp van de D700 voldoet voor mij prima en ISO3200 ook.

Als laatste snap ik niets meer van de naamvoering bij Nikon. Volgens mij hebben ze daar te diep in het sake glaasje gekeken.
groeten Robert
Online
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2638


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: indeling bij Nikon

Berichtdoor gijs sandberg » do sep 25 2014 6:05 pm

L.S.
Het PDF handboek stond vanmiddag op de Nikon site bij de categorie professionele kamera's :o
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuw: de D750

Berichtdoor Marten » do sep 25 2014 6:21 pm

Je koopt geen pdf gebruikshandleiding, maar een camera.
Nikon kent op dit moment 8 professionele camera's en 12 consumenten camera's. De D750 staat gerangschikt onder de consumentencamera's.
kijk bij type.
http://www.nikon.nl/nl_NL/products/category_pages/digital_cameras/category_SLR.page?
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuw: de D750

Berichtdoor Remco v/d Sanden » do sep 25 2014 6:29 pm

Marten schreef:Het is niet zo moeilijk.
De opvolger van de D700 is allang gepresenteerd, namelijk de D800.
Alleen omdat er koudwaterangst bestaat voor veel megapixels wordt er door sommigen tegen beter weten in, nog steeds gewacht op.... iets dat niet zal komen.

Nou, met alle respect, de D800 is geen opvolger van de D700. De D700 is neergezet als low-light, hoge FPS reportage/sportcamera. De D800 is neergezet als een camera voor bijv. portret, landschap, macrocamera.

En koudwaterangst.... Ik ( en vele met mij ) hebben niets aan die enorme hoeveelheden mp's, het brengt een hoop zaken met zich mee waar ik niet op zit te wachten, extra grote, snelle en dus dure CF kaarten, snel computersysteem, meer opslagruimte/backup etc. etc. Dat is geen koudwaterangst, maar pure praktische zaken. Maar goed, Nikon zal zich misschien wel met meer dingen achter de oren moeten krabben. Waar velen wachten op de D300S opvolger zie ik er velen overstappen op de Canon 7DMkII, de camera die Nikon had moeten neerzetten ;)
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden
Gebruikersavatar
Remco v/d Sanden

Forumlid
Berichten: 1259


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “D600, D610, D750 en D780”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten