Reflectie/flare problemen met de D750

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: Reflectie/flare problemen met de D750

Berichtdoor Drikus70 » do jan 22 2015 9:42 am

Het pakket is verzekerd als je het opstuurt.
Nikon stuurt je een verzendlabel en dit label dien je op het pakket te plakken.
Er worden duidelijke verzendinstructies meegestuurd.
Het enige waar je voor moet zorgen is een verzendbewijs wat je eigenlijk altijd meekrijgt als het pakket gescand wordt.
Een mevrouw van NSP heeft bovenstaande telefonisch bevestigd.

Daarnaast is het niet nodig de camera direct op te sturen als je de aanmelding hebt gedaan en het verzendlabel hebt gedownload.
Hetgeen vervangen moet worden, was gisteren nog niet bij NSP binnen....
De verwachting is dat men de camera 2 tot 3 weken kwijt is :(
Ik wacht dus nog maar even voordat ik de camera opstuur en ga wel opnieuw bellen met NSP over een tijdje en hoop dat de doorlooptijd van de reparatie dan is afgenomen.
Drikus70

Forumlid
Berichten: 485


Locatie: Almelo
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Reflectie/flare problemen met de D750

Berichtdoor JerryBig » do jan 22 2015 6:20 pm

Vanmiddag contact gehad met KE. Ook zij leefden in de veronderstelling dat de nieuwe voorraad die ze hadden gekregen (en o.a. aan mij uitgeleverd hebben) goed was. Desalniettemin blijken er nu serienummers tussen te zitten die mogelijk een probleem hebben. Als je het probleem nu niet tegenkomt kun je altijd later nog naar Nikon om hem te laten controleren/modificeren. Zelfs buiten de garantie termijn zou het niet eens een probleem hoeven zijn omdat het een erkend Nikon probleem is (ervaart KE nu met de D600).

M.a.w. haast is zeker niet geboden en dus ga ik eerst eens op mijn gemakkie de camera leren kennen en tegen de tijd dat het mij eens uitkomt rij ik wel eens naar Beverwijk. Loop ik ook geen risico's van lange wachtrijen van D750's (want ze schijnen ongelofelijk goed te verkopen).
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
Gebruikersavatar
JerryBig

Clublid
Berichten: 542


Locatie: Nieuw-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Reflectie/flare problemen met de D750

Berichtdoor MRoubos » do jan 22 2015 7:18 pm

Bedankt, het is niet iets van een paar tientjes wat je opstuurt.

Heb nog geen bericht van NSP omtrent het opsturen.
Laatst gewijzigd door MRoubos op ma jan 26 2015 6:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
MRoubos

Forumlid
Berichten: 41


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reflectie/flare problemen met de D750

Berichtdoor MRoubos » ma jan 26 2015 1:06 pm

Heb bericht gehad. Kan het morgen opsturen.
MRoubos

Forumlid
Berichten: 41


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reflectie/flare problemen met de D750

Berichtdoor MarcTelkamp » di jan 27 2015 9:41 pm

Drikus70 schreef:...De verwachting is dat men de camera 2 tot 3 weken kwijt is :(

Ik heb ook mijn D750 geregistreerd voor reparatie. Ik kreeg toen een mailtje terug waarin stond dat ik bericht zou krijgen zodra de onderdelen binnen zijn, en dat ik dan pas de camera hoef op te sturen. Dat zou wel eens een paar weken kunnen duren.
Daar haal ik uit dat je de camera niet aan paar weken kwijt bent. Het duurt gewoon een paar weken voordat je je camera moet opsturen.

Ik heb net trouwens een mailtje gekregen dat ik hem op 12 februari op moet sturen...
Gebruikersavatar
MarcTelkamp

Forumlid
Berichten: 117


Locatie: Heerlen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reflectie/flare problemen met de D750

Berichtdoor Ericb » wo jan 28 2015 1:56 pm

Ik ben benieuwd naar de resultaten van de reparatie. Op DP review zijn de meningen verdeeld, sommige claimen een duidelijke en anderen een kleine verbetering.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Reflectie/flare problemen met de D750

Berichtdoor Léon Obers » wo jan 28 2015 3:12 pm

Die bevinding is natuurlijk ook afhankelijk hoe sterk het euvel zicht eerst manifesteerde.
Zover ik begrijp is dat wanneer de AF-module hoog gemonteerd zat (boven de uitsparing in de bodem uitstak) je er het meest last van had. In het ene geval zal de AF-module hoger hebben gezeten dan in het andere geval. Bovendien zijn de omstandigheden om door gebruikers te testen erg willekeurig. De bevindingen voor- en na een reparatie daarmee dan ook uiteenlopend.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Reflectie/flare problemen met de D750

Berichtdoor Ericb » wo jan 28 2015 3:55 pm

Precies Leon, en omdat het bij mij alleen zichtbaar is als ik erg mijn best doe (maar dan wel echt goed zichtbaar is) twijfel ik nog steeds of ik het toestel op zal sturen. Ik wil het toestel niet wekenlang kwijt zijn maar met oog op een eventuele verkoop in de toekomzt is het wel aan te raden om het toestel op te sturen. De potentieel koper zal er waarschijnlijk wel naar vragen.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Reflectie/flare problemen met de D750

Berichtdoor MRoubos » wo jan 28 2015 5:35 pm

Ericb, heb de camera toch opgestuurd toch opgestuurd, ondanks dat ik er in de praktijk geen last van had. Het ergste was als ik in het donker net onder een felle lamp in live view en dan nog onder een bepaalde hoek die toch heel klein was. Tegen ze zon in en net daaronder heb ik een keer een wat rare flare gezien, daar deed ik dan wel mijn best op. Nu staat de zon vrij laag, maar wat van de zomer als de zon nog feller is en hoger staat. Straks krijg ik er toch wat meer last van, dan zou ik balen dat ik hem niet meteen opgestuurd heb. Heb ook getwijfeld.
MRoubos

Forumlid
Berichten: 41


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reflectie/flare problemen met de D750

Berichtdoor Léon Obers » wo jan 28 2015 10:32 pm

@Ericb
Reparatie kost op zichzelf geen weken. Alleen zal er nu een "berg" aan nagenoeg tegelijkertijd aangeleverde D750 modellen liggen om gecorrigeerd te worden. Het merendeel ligt dan "op de plank" te wachten totdat die aan de beurt is. Probeer het beter over een poos als het wat minder druk is, neem dan contact op met Beverwijk wat het beste tijdstip is om je camera voor reparatie aan te bieden, en stuur het dan pas in.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Reflectie/flare problemen met de D750

Berichtdoor Felix69 » wo jan 28 2015 11:04 pm

Iemand enig idee hoeveel van de D750 in omloop zijn sinds deze op de markt kwam in Nederland. Als ze van Nikon een bericht zenden dat je hem mag opsturen moet het voor hun toch ook mogelijk zijn om een bepaalde datum voorop te stellen
zodat de hele vloot niet in de zelfde week binnen komt. Dan zou het ook mogelijk zijn om tussen in en uit ongeveer het aantal dagen in te schatten hoelang je het toestel zal moeten missen.
Felix69

Forumlid
Berichten: 43


Locatie: Knokke Heist
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reflectie/flare problemen met de D750

Berichtdoor tober » zo feb 01 2015 1:15 am

Ik heb mijn camera vrijdag opgestuurd en had hem binnen een week terug.
Geen stip in de schroefdraad en vaag reparatierapport. Ik heb het idee dat er niks mee gebeurd is.
Ben vandaag bij ke geweest omdat ik een nieuwe lens ging kopen en het toen met de verkoper besproken. Die gaat contact opnemen met Nikon voor me.
tober

Forumlid
Berichten: 6


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Reflectie/flare problemen met de D750

Berichtdoor JosB » zo feb 01 2015 11:17 am

Ook ik heb mijn D750 binnen een week terug. En met stip.
Bij de retourzending zat keurig een garantieformulier waarop ook stond welke werkzaamheden uitgevoerd zijn:
"Camera gecontroleerd op flare-probleem bij sterk tegenlicht situaties zoals genoemd op de Nikon websíte. Licht-afscherming gecontroleerd. Positie van af-sensor in het spiegelhuis gecontroleerd/gejusteerd. Camera gejusteerd volgens fabrieksspecificaties. Cover, front body unit, grip unit, rear rubber unit en side rubber unit vervangen."
JosB

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Reflectie/flare problemen met de D750

Berichtdoor Kroontje » zo feb 01 2015 11:23 am

Cover, front body unit, grip unit, rear rubber unit en side rubber unit vervangen.

Dat is nog al wat :?
Kroontje



Onderwerp:

Re: Reflectie/flare problemen met de D750

Berichtdoor Ericb » zo feb 01 2015 12:14 pm

Misschien kan ik mijn D700 gelijk met mijn D750 inleveren. De D700 is weer eens aan nieuwe rubbers toe :-)
Nog geen bericht ontvangen wanneer ik mijn toestel kan inleveren.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D600, D610, D750 en D780”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten