Nikon D750 is being silently recalled

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: Nikon D750 is being silently recalled

Berichtdoor ArendV » do jan 15 2015 6:17 pm

Inmiddels niet meer zo "silently" Nikon USA heeft al een statement afgegeven en Nederland zal snel volgen denk ik
http://www.dpreview.com/articles/4170563047/nikon-usa-addresses-disappearance-of-d750-from-retailers

Nikon handelt dit snel en adequaat af en heeft geleerd van het verleden !
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D750 is being silently recalled

Berichtdoor Marten » do jan 15 2015 6:41 pm

Ik denk inderdaad dat de voorzichtige conclusie is gerechtvaardigd dat Nikon na de D600 en nu met de D750 heeft geleerd dat er een ander - beter- aftersales beleid moet worden gevoerd.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D750 is being silently recalled

Berichtdoor yzf1kr » do jan 15 2015 7:06 pm

After sales? Nee, ze moeten zorgen dat ze meteen de eerste keer goede spullen afleveren.
yzf1kr

Forumlid
Berichten: 2112


Locatie: Uttendorf (AT)
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Nikon D750 is being silently recalled

Berichtdoor Marten » do jan 15 2015 7:17 pm

Dat zal niemand met je oneens zijn, yzf1kr, ook Nikon niet.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D750 is being silently recalled

Berichtdoor CaptainHook » do jan 15 2015 7:17 pm

Bij o.a. cameranu, KE, Konijn, cameratools, Foka, e.d. is de D750 'ineens' niet meer op voorraad/tijdelijk uitverkocht... :think:

Zelfs internationale verkoopwebsites geven nu de foutmelding "Oops. We couldn't find the price for this product. Click here to search for this product on Amazon." als je zoekt op de D750 :problem:

Voorspelling: Op allerlei websites (ook deze) zal men heftig gaan discussieren of dit nou wel of goed was van Nikon. Of ze correct gehandeld hebben, of ze klanten wel of niet fatsoenlijk geholpen hebben, of de aandeelhouders er wel blij mee zijn, of het op het juiste moment was, of het sneaky of juist niet sneaky gebeurde, etc, etc, blablabla. :twisted: :lol: :lol:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Nikon D750 is being silently recalled

Berichtdoor Marten » do jan 15 2015 8:30 pm

Leuke maar ook niet zo'n moeilijke voorspelling. Maar wat vind jij daar dan van, kapitein?
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D750 is being silently recalled

Berichtdoor Redblockman » do jan 15 2015 10:42 pm

In mijn opinie hebben ze hier het enige juiste gedaan. Ja ze moeten in 1X een goed product leveren, nu gebeurt dat ook voor de mensen die in de nabije toekomst een D750 aanschaffen! De mensen die er al eentje hadden worden hopelijk vlot van het eventueel aanwezige probleem afgeholpen.
In mijn opinie 100X beter dan eromheen blijven draaien en blijven ontkennen en ineens een nieuw model op markt zetten dat het probleem model vervangt.
Redblockman

Forumlid
Berichten: 200


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D750 is being silently recalled

Berichtdoor Léon Obers » vr jan 16 2015 2:23 am

Maar ja, met zo kort de D750 op de markt zou het niet geloofwaardig zijn dat er volgende maand dan ineens de D760 zou verschijnen zonder het euvel. :lol:
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Nikon D750 is being silently recalled

Berichtdoor Redblockman » vr jan 16 2015 7:44 am

Klopt, maar voor hetzelfde geld laten ze iedereen nog een jaar aan modderen en komen dan met de D760. Dan prefereer ik deze oplossing...
Redblockman

Forumlid
Berichten: 200


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon D750 is being silently recalled

Berichtdoor JerryBig » vr jan 16 2015 8:49 am

Eind december is de D750 al "teruggetrokken" bij KE (ik stond voor niets aan de toonbank) en afgelopen zaterdag was een verse voorraad D750 zonder flare problemen leverbaar. Ben inmiddels in het bezit van een prachtige D750 zonder flare probleem. Nog volop voorraad volgens de site (vandaag 16/1).
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
Gebruikersavatar
JerryBig

Clublid
Berichten: 542


Locatie: Nieuw-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon D750 is being silently recalled

Berichtdoor breimer » vr jan 16 2015 11:07 am

hoewel bij elk nieuw technisch product dat op de markt komt er problemen kunnen voor gaan komen, vind ik dit nikon onwaardig :!:
na het debakel van de D600. sommigen zullen nu zeggen bij C is het niet anders, maar dat rechtvaardigd m.i. niets.
ben van plan in de toekomst nog eens voor FF te gaan, en word op deze manier wel bijzonder gestimuleerd om vreemd te gaan..
komt nog bij dat ik kompakt en licht in gewicht als een groot voordeel ervaar en ik bij Nikon ook al niet voor een fatsoenlijke sysheemcamera terecht kan.
Dat moet wel tot een scheiding gaan lijden vrees ik. :idea:

Bert Harry
breimer

Forumlid
Berichten: 494


Locatie: Sittard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon D750 is being silently recalled

Berichtdoor ArendV » vr jan 16 2015 11:13 am

Een deel van de Nikon problemen van de afgelopen jaren -sluiter en AF unit - hebben te maken met het "proppen" van een fullframe mechaniek in een kleinere camera.
Dat praat niet goed dat Nikon dit voor de lancering had moeten onderkennen.

Maar al met al is mijn vertrouwen in Nikon nu juist weer groter geworden en die mirrorless komt ook nog wel. Voordeel van een late mirrorless lancering is misschien dat dan alle kinderziekten er echt uit zijn :D
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon D750 is being silently recalled

Berichtdoor ben42 » vr jan 16 2015 11:46 am

Mij geeft dit vertrouwen in Nikon,

Ze hebben een fout gemaakt, geven dit toe en herstellen deze.

Ze kunnen natuurlijk ook wachten met een camera uit brengen totdat deze door veel mensen is getest en in orde bevonden. Maar dan zullen we langer op nieuwe producten moeten wachten.
Ze kunnen natuurlijk ook veel meer geld besteden aan testen en controleren. Maar dat maakt het product weer duurder.

Zoals Nikon het nu doet brengen ze de economische drie-eenheid (snel, goed, goedkoop kies er twee) goed in balans. Ze leveren relatief snel een goed product tegen een goede prijs. Blijft er toch iets mee mis te zijn dan herstellen ze dat. Mensen die liever een bewezen product zien kunnen kiezen uit het 'oude' assortiment.

Mijn complimenten voor Nikon.
Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2631


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon D750 is being silently recalled

Berichtdoor D. Haaksma » vr jan 16 2015 12:15 pm

Goed van Nikon om de zaak op die manier te behandelen.
Evengoed komen er de laatste jaren toch steeds vaker kinderziekten aan het licht bij nieuwe producten.
Dat is puur slecht.
Niet alleen vervelend voor diegene met zo'n nieuw zitten.
Maar je bedenkt je in de toekomst mogelijk wel twee keer om als een van de eerste een nieuwe versie van camera of objectief te kopen.
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D600, D610, D750 en D780”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten