D750 na de reparatie

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

D750 na de reparatie

Berichtdoor golfbroek » wo mar 11 2015 7:37 pm

Mijn D750 is door nikon gecontroleerd en gerepareerd voor het flair probleem. De camera was binnen twee weken terug. Na de reparatie vind ik mijn camera niet meer zoals deze voor de reparatie was. De fotos zijn niet meer zo scherp als eerst. Heeft iemand dezelfde constatering?
Bedankt voor jullie reacties.
golfbroek

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: D750 na de reparatie

Berichtdoor Willem v D » wo mar 11 2015 9:29 pm

Heb je dit ook gemeld bij jou winkel waar je de camera hebt gekocht/gerepareerd?
een belletje naar beverwijk kan veel vragen beantwoorden.
Willem v D

Forumlid
Berichten: 286


Locatie: veghel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D750 na de reparatie

Berichtdoor Jumpjiving » wo mar 11 2015 11:38 pm

Meteen terug.
Jumpjiving

Forumlid
Berichten: 1449


Locatie: Wageningen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D750 na de reparatie

Berichtdoor a90 » wo mar 11 2015 11:58 pm

Zijn niet toevallig alle voorinstellingen anders zoals verscherping, objectiefcorrectie etc. teruggezet naar standaard ?
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750 na de reparatie

Berichtdoor golfbroek » do mar 12 2015 5:38 pm

Ik heb het inderdaad gemeld, eerst bij Nikon. Ik heb voorbeeldfoto's verzonden en deze zijn beoordeeld als moeilijk te beoordelen omdat de onderwerpen te divers waren. Bij 1 objectief zagen ze wel dat deze niet helemaal scherp waren. Ik moest nog wat voorbeeldfoto's uploaden maar dan zonder filter. Dit heb ik gedaan en nu vond Nikon de foto's van goede kwaliteit. Ik heb steeds aan gegeven dat de foto's voor de reparatie met filter ook scherp waren. Ik ben nu met de fotohandelaar bezig waar ik de camera gekocht heb.
golfbroek

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: D750 na de reparatie

Berichtdoor Ericb » za mar 14 2015 5:00 pm

Ik heb geen verschil wat scherpstelling betreft vastgesteld tussen voor en na flare reparatie.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750 na de reparatie

Berichtdoor MRoubos » di mar 31 2015 8:48 pm

Heb je dit met al je lensen of met 1 lens. Frontfocus of backfocus probleem. Had ergens iets gelezen dat zoiets zou kunnen gebeuren na de reparatie. Geen idee of dat voor jouw ook geld. Zou een voorbeeld foto naar Nikon Beverwijk sturen en het probleem uitleggen.

Ik heb het niet gemerkt, maar weet wel dat de camera word getest na de reparatie door degene die de reparatie heeft uitgevoerd. Zou goed kunnen dat ze alleen testen of het probleem is verholpen.
MRoubos

Forumlid
Berichten: 41


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D750 na de reparatie

Berichtdoor Ericb » wo apr 01 2015 2:17 pm

Met mijn eigen lenzen zie ik geen verschil tussen voor en na reparatie.
Ik heb met mijn body afgelopen zondag op de beurs in Nijkerk diverse lenzen geprobeerd, zowel Nikon als Sigma en Tamron maar eigenlijk geen opvallende afwijkingen gezien. Zou best kunnen dat het nog scherper zou kunnen met de fijnafstelling maar daar heb je tijdens zo een beurs de tijd natuurlijk niet voor.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750 na de reparatie

Berichtdoor golfbroek » do apr 09 2015 6:39 pm

ik heb diverse malen contact gehad met nikon en fotos gestuurd. Zij zagen wel verschil tussen de twee objectieven waar ik de fotos mee had gemaakt. Ze vroegen ook of ik filters gebruikte en voorbeeldfotos wilde sturen zonder de filters. Hierna kwam de reactie dat de fotos veel scherper waren maar ik was het daar absoluut niet mee eens en vond het ook onzin omdat de filters er altijd op hadden gezeten. Ik ben toen naar de dealer gegaan en deze heeft de camera weer naar nikon gestuurd ter controle. In de camera is de af sensor en spiegel opnieuw gejusteerd. Waarom de spiegel is een raadsel maar ik denk dat de vorige monteur bij nikon het zeker niet goed heeft gedaan. De camera is dus weer terug en de fotos zijn nu weer scherp. Helaas blijft de twijfel en kijk ik nu constant of de foto scherp is en blijf ik test fotos maken. Misschien komt dit nog goed maar over de service van nikon ben ik zeker niet te spreken. Ik heb al drie weken geleden een klacht ingediend en hier heb ik nog geen reactie op ontvangen.
golfbroek

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: D750 na de reparatie

Berichtdoor lock » vr apr 10 2015 4:03 pm

Daar ga je ook niets van horen. Voor hen is de kous af.
Ik weet niet welke spiegel ze hebben gesteld maar er zijn er 2. De hoofdspiegel met een doorzichtig deel waar het licht doorheen valt tbv af sensors, en de af spiegel zelf.
Ik kan mij voorstellen dat een verkeerd afgestelde hoofdspiegel invloed heeft op de manier waarop het licht de af sensors bereikt. Logischer is het dat ze de af spiegel zelf bedoelen. Deze reflecteert het licht naar de af sensors na passage van de hoofdspiegel. Als dat ding niet goed staat is het goed denkbaar dat de af ook fouten maakt.

Lock
lock

Forumlid
Berichten: 827


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D600, D610, D750 en D780”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten