D610 of D750

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: D610 of D750

Berichtdoor Ad B » za feb 20 2016 1:09 pm

Cyrus schreef:
Ad B schreef:Hoi,
...
De Nederlandse importeur schrijft in z'n voorwaarden, dat ie zelfs helemaal geen service biedt...
...
Ad B


Dat is alleen relevant als je de camera van buiten de EU laat komen. Als je de camera binnen een EU-land aanschaft, heb je gewoon de reguliere garantie via Nikon Nederland.


Ik verzin het niet, ik heb dat alleen maar gelezen.
Het kan natuurlijk dat je het eerste jaar garantie krijgt, echter het voucher om het 2e jaar garantie te verkrijgen ontbreekt, dus heb je dan niet.
De meeste in Engeland opererende firma's betrekken hun spullen rechtstreeks vanuit Hong Kong, waar ze dan hun hoofdfirma hebben.
Risico's zijn voor de koper... (ondanks wat ze je beloven...)

Ik heb jaren geleden zo een keer een toestel met lens gekocht (van het C(....)oncurerend merk). Niks mis mee.
Met het optreden van een klein mankementje was de importeur coulant en werd het zonder problemen gefikst.
Was dat niet zo geweest, dan had ik dat moeten betalen of het toestel naar Engeland moeten sturen.
Maar er dwalen ook horrorverhalen rond...

Ik ben d'r niet zo bang voor... Ik kocht m'n D750 met 24-85 VR lens voor €1900,- een jaar geleden... (waarvan de Nederlands prijs nu nóg aan de €2400,- zit)

Ad B
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 566


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D610 of D750

Berichtdoor Cyrus » za feb 20 2016 1:20 pm

Ik zeg ook niet dat je het verzint, ik geef alleen aan hoe het werkt (of zou moeten werken)...

Ik heb Nikon-spullen in winkels in de UK en Duitsland gekocht (camera en objectieven) en gewoon dezelfde 2 jaar garantie gekregen via Nikon NL, gelijk aan aanschaf van Nikon-spul in Nederlandse winkels. Voorwaarde is wel dat je bij aanschaf een Europese garantiekaart in de doos hebt. Daar zul je dan op moeten letten als je iets over de grens koopt.

Koop je via bijvoorbeeld Amazon, dan gaat dat goed. Koop je inderdaad bij zo'n HK-zaak met een filiaal in de UK, dan kan het inderdaad anders uitpakken...
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D610 of D750

Berichtdoor Brutus » za feb 20 2016 1:49 pm

IK WIL DIE D750!!!!

...maar bega ik een fout als ik toch voor de D610 ga?
Ik wil mezelf later niet tegen het hoofd slaan...


Nou, als de kaarten zó liggen, koop dan bij die D610 maar meteen een integraalhelm.
Als je al begint met zo te denken, zal de D610 altijd als "second best" voor je blijven aanvoelen (rationeel gezien onzin natuurlijk, maar de menselijke geest werkt nu eenmaal zo). Ik zou lekker doorsparen. Op het moment zit je niet zonder camera.

... kunnen we niet een nieuw draadje beginnen: "lotgenotencontact voor NAS lijders" of bijeenkomsten gaan organiseren van de NA (NAS lijders Anonymus)?
Ik ben van de partij! :wink:
Groet,
Bert
Gebruikersavatar
Brutus

Clublid
Berichten: 1112


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D610 of D750

Berichtdoor iwan073 » za feb 20 2016 2:41 pm

Precies Brutus. Ik ben persoonlijk al helemaal zo.

Ik ga gewoon voor de D750. Misschien dat een of andere winkel een leuk aanbod wilt doen als ik er een 50mm lens bij pak
  • - - - -
  • Nikon AF-S 50mm f/1.8G
  • SanDisk 64GB SDXC Extreme Pro
Gebruikersavatar
iwan073

Forumlid
Berichten: 48


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D610 of D750

Berichtdoor Cornerstone » do mar 10 2016 9:40 am

En is het gelukt allemaal? Ben benieuwd hoe je je aankoop nu ziet.
Gebruikersavatar
Cornerstone

Forumlid
Berichten: 308


Locatie: Drenthe
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D610 of D750

Berichtdoor iwan073 » do mar 10 2016 11:18 pm

Cornerstone schreef:En is het gelukt allemaal? Ben benieuwd hoe je je aankoop nu ziet.


De Nikkor 50mm f/1.8 heb ik al.

Geld voor de D750 nog niet. Nog even sparen :roll:
  • - - - -
  • Nikon AF-S 50mm f/1.8G
  • SanDisk 64GB SDXC Extreme Pro
Gebruikersavatar
iwan073

Forumlid
Berichten: 48


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D610 of D750

Berichtdoor TheSandMan » vr mar 11 2016 12:38 pm

Ik heb beide camera's, een D610 en een D750. Belangrijkste verschil is de autofocus, voor de rest zijn de verschillen voor mij beperkt. Op de D750 gebruik ik nog wel eens exposure preview en het kantelbare scherm voor de bloemetjes en paddestoelen. Het is niet zo dat ik standaard de D750 pak. De D610 gebruik ik nog altijd zeer regelmatig, met name omdat ik de grip heb. Met grip vind ik de D610 lekker in balans met zwaardere objectieven. Nu is zwaar tegenwoordig ook een glijdende schaal, maar goed.
TheSandMan

Forumlid
Berichten: 41


Locatie: Hoofddorp
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D610 of D750

Berichtdoor Cornerstone » vr mar 11 2016 2:39 pm

iwan073 schreef:
Cornerstone schreef:En is het gelukt allemaal? Ben benieuwd hoe je je aankoop nu ziet.


De Nikkor 50mm f/1.8 heb ik al.

Geld voor de D750 nog niet. Nog even sparen :roll:


De start is gemaakt!
Gebruikersavatar
Cornerstone

Forumlid
Berichten: 308


Locatie: Drenthe
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D610 of D750

Berichtdoor Teranoz » vr jul 08 2016 11:09 pm

Ik heb een tijd geleden de D610 van mijn werk meegenomen om uit te proberen (was zelf in het bezit van een D3100).
Conclusie was : stukken beter maar niet echt onder de indruk.
Nu heb ik zelf een D750 en blijf me af en toe verbazen over dit toestel in positieve zin.
Als ik de 3100 610 en 750 met elkaar zou moeten vergelijken waarbij 1 minst goed is en 10 het beste is, uiteraard de 3100 op 1, de 750 op 10, maar dan zou ik de 610 meer richting 4 à 5 zetten dan richting 8 à 9.
Teranoz

Forumlid
Berichten: 34


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D610 of D750

Berichtdoor Jaco1 » za jul 09 2016 12:43 am

Mijn D610 ging vorig jaar kopje onder in zeewater en was dus gelijk kapot. Heb een nieuwe D610 aangeschaft en geen D750, een gemiste kans zie ik aan de reactie hierboven alleen van kantelbare schermpjes ed. ga ik geen betere foto's maken. De D610 is een dijk van een FX instap camera die hele mooie beeld kwaliteit uitspuugt.
Gebruikersavatar
Jaco1

Forumlid
Berichten: 706


Locatie: Herkingen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D610 of D750

Berichtdoor Patrick » za jul 09 2016 1:04 am

Ik zie ook niet echt waarom een D610 een 4 of 5 zou scoren op een schaal tot 10. Natuurlijk is het het instapmodel in de FX lijn, maar het is een erg goede camera met een erg goede sensor en prima features. Natuurlijk zijn wat zaken minder dan duurdere modellen, maar dat is logisch.

Ik denk trouwens dat als je dezelfde foto zou maken met een D610 en een D750 je niet kan zien welke foto met welke camera gemaakt is. Het verschil dit 'm in de features van de camera.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D610 of D750

Berichtdoor Johan v. V. » za jul 09 2016 5:45 pm

Tjonge, de D610 een 4 à 5. Zo kritisch heb ik nog niet eerder een review gelezen. Maar ik lees geen enkele onderbouwing. Ik zou die wel op prijs stellen!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D610 of D750

Berichtdoor PeterGD » za aug 20 2016 4:55 pm

Hi,

Misschien een wat late reactie,
maar ik ben ook benieuwd naar de onderbouwing.

Greetz, Peter
This message was sent from my iMac.

Nikon D610+MB-D14|Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 50 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 85 f/1.8|Nikkor 105 f/2.8
Gebruikersavatar
PeterGD

Forumlid
Berichten: 300


Locatie: Oosterhout (NB)
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D610 of D750

Berichtdoor gerardschouw » vr okt 14 2016 11:49 pm

Ik heb sinds 2 dagen een 750 en kom van een D300 maar vind het een erg goede camera. Is niet te vergelijken met een oudere camera in mijn ogen.
Gebruikersavatar
gerardschouw

Clublid
Berichten: 418


Locatie: Zundert
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “D600, D610, D750 en D780”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten