Bracketing D610

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

Bracketing D610

Berichtdoor Ronald Jan » ma feb 29 2016 11:10 am

Ik begrijp iets niet zo goed en omdat ik lezen en dan doen niet zo goed beheers maar zien doen en dan zelf doen niet meer vergeet stel ik hier even een vraag over bracketing van de D610 .
Als ik bracketing instel via de knop op de zijkant en het aantal opnamen instel op F 3 en de stappen van + en - op 2 en ik maak dan een foto hoort het toestel dan 3 foto's te maken of een foto maar op het scherm 3 foto's te laten zien van onder normaal en over belicht?
Want in mijn situatie doet hij beide niet en de menu instelling staat op AE & flits.
Dus doe ik wat fout waarschijnlijk?
Nu weet ik wel dat ik hier ook moet lezen en doen maar dat is nu eenmaal niet anders maar nu kom ik ook niet verder .
Dus graag uw ervaringen met bracketing instelling en mischien dat ik er uit kom?
Wat hij wel doet dat als ik drie keer afdruk hij wel de onder en de normale en de overbelicht foto's maakt en als ik op F2 instel maakt hij wel 2 foto's .
Sony a1 Sony 200-600.
Ronald Jan

Clublid
Berichten: 770


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Bracketing D610

Berichtdoor Martijn_1977 » ma feb 29 2016 4:50 pm

Je zult inderdaad 3 foto's achter elkaar moeten maken, deze worden dan met de verschillende belichtingen genomen. Om de foto's snel achter elkaar te laten maken,
zou je de opname stand in Ch (continu hoog) stand kunnen zetten, en dan de opname knop ingedrukt houden.
Mijn fotos op flickr
Gebruikersavatar
Martijn_1977

Forumlid
Berichten: 21


Locatie: Froombosch
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bracketing D610

Berichtdoor emdeklerk » ma feb 29 2016 5:02 pm

Is inderdaad niet heel duidelijk in vele handleidingen. Ik vind sowieso het instellen van bracketing meer tijd kosten dan het op de oude manier doen: camera op M en dan met de hand voor de opeenvolgende belichtingen diafragma of sluitertijd verzetten.
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk


Terug naar “D600, D610, D750 en D780”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast