D750 Wifi icm Windows phone 8

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor Teranoz » do jun 16 2016 6:23 pm

Is er inmiddels software voor windows phone 8 die werkt in combinatie met de wifi van de D750 ?
De telefoon verbindt wel, maar de Nikon blijft wachten op verbinding.

Eventuele verwijzingen naar bronnen met sourcecode (Visual C# of visual C++) is ook welkom.
Teranoz

Forumlid
Berichten: 34


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor Jacob_O » do jun 16 2016 9:41 pm

Onder Android werkt dit bij mij prima en een IOS versie is ook beschikbaar: http://dslrdashboard.info/introduction/
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor Teranoz » vr jun 17 2016 3:41 pm

Dat weet ik wel, maar ik heb een windows phone en ga beslist niet over naar spydroid of ios
Teranoz

Forumlid
Berichten: 34


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor Cookie1397 » vr jun 17 2016 8:41 pm

Wat ook nog een probleem zou kunnen zijm is hoe de usb verbinding tussen telefoon en camera is ingesteld.
Ik heb geen flauw idee hoe en waar je dat bij jouw telefoon kan instellen dan wel veranderen.
Op mijn tel kan ik bv uit een 6 tal soorten verbindingen kiezen al naar gelang het gebruik.
Ik kan mijn smartphone bv aan mijn (muziek)keyboard hangen om midi files over en weer te sturen maar dan moet ik hem wel op midi zetten en niet op Picture Transfer Protocol
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor Jacob_O » za jun 18 2016 8:41 am

Teranoz schreef:Dat weet ik wel, maar ik heb een windows phone en ga beslist niet over naar spydroid of ios


Je oorspronkelijke bericht niet goed gelezen, vandaar mijn verwijzing naar iOS.
Op dezelfde site kun je ook versies voor Windows vinden, misschien heb je daar wat aan.
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor Marten » za jun 18 2016 9:39 am

Teranoz schreef:.... heb een windows phone en ga beslist niet over naar spydroid of ios

Maar of het met hackdows gaat lukken.... :crazy:
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor Teranoz » za jun 18 2016 9:40 am

@Ed : Via USB kan ik de D750 prima verbinden met W10 desktop PC, het gaat om de verbinding tussen de camera en een windows PHONE via WIFI
@Jacob_O : Die site had ik al gevonden, maar die zijn niet voor windows PHONE maar voor de PC met windows
Teranoz

Forumlid
Berichten: 34


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor Léon Obers » za jun 18 2016 10:46 am

@Jacob_O : Die site had ik al gevonden, maar die zijn niet voor windows PHONE maar voor de PC met windows

Windows PHONE is als OS niet verschillend met de gewone Windows op een PC, alleen maar meer "uitgekleed" voor alleen die modules bedoeld voor gebruik op telefoon of tablet. (Met name Windows 10 is op die wijze helemaal "door elkaar" geïntegreerd als OS).
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor Jacob_O » za jun 18 2016 1:51 pm

Misschien heb je er wat aan, misschien ook niet....
Op mijn low-budget Windows 10 tablet (32bits Home editie) kan ik keurig een verbinding tussen de tablet en de D750 tot stand brengen.
Alles werkt tot zover, heb snel even gekeken, naar behoren.
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor Teranoz » za jun 18 2016 2:18 pm

Ik heb een telefoon met windows 8, die slikt alleen programma's uit de windows store of zelf gecompileerde.
Misschien moet ik dan eens gaan kijken voor een nieuwe telefoon die W10 heeft (Niet alle W8 phones kunnen geüpgrade worden naar W10)
Teranoz

Forumlid
Berichten: 34


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor jan » za jun 18 2016 2:47 pm

Ik ben ook gebruiker van een Windows telefoon de Lumia 930 welke ik heb geupgrade van W8.1 naar 10. Wat een drama. Het is een zeer instabiele telefoon geworden. Maar dat even terzijde.

Er is in de Windowsstore een betaal app, genaamd Camera Wireless for Nikon van Duis Consulting welke is gebouwd voor Windows 10. De kosten van de app zijn 5,99.
De app. kan nef raw files overzetten, files groter dan 64MB gaat niet, bijvoorbeeld video's.
Je kunt de app 1 dag gratis proberen voordat je deze aanschaft.
Verder staat er: Buy once, and as a Windows 10 Universal Aopp it will work accros all your Windows 10 devices.

Wanneer de schermafbeeldingen in de app lees dan doet de D750 ook mee.

Voor alle duidelijkheid ik heb geen D750 en heb dus geen praktijk ervaring met deze app. Maar als ik het zo lees kan het maar alleen op Windows 10.
Laatst gewijzigd door jan op zo jun 19 2016 9:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor Teranoz » zo jun 19 2016 8:00 am

Dat zou inderdaad kunnen, ik zie die app wel als ik op de pc in de windows store zoek, maar niet op mijn W8 phone.
Dan zal overstappen naar een andere telefoon eerst moeten (mijn HTC komt niet in aanmerking voor een upgrade, alleen telefoons vanaf 8 Gig)
Teranoz

Forumlid
Berichten: 34


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor Léon Obers » zo jun 19 2016 1:01 pm

Er zijn anders wel gebruikers die dslrdashboard onder Win8.1 Phone hebben gedownload.
Niet helemaal stabiel, maar betreft inmiddels verouderde info omdat er al lang een nieuwere update is van de Windows dslrdashboard versie:
http://dslrdashboard.info/phpBB3/viewto ... ?t=98#p982

Verder vrij recent, maar wat tegenstrijdige info Windows vs. Android:
http://windowsphoneapk.com/APK_qDslrDas ... Phone.html

Dus waarom niet gewoon van dslrdashboard website zelf downloaden, installeren en gewoon uitproberen?
Nee heb je, ja kun je krijgen in het uittesten of het werkt.
http://dslrdashboard.info/downloads/
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor Teranoz » zo jul 03 2016 11:31 am

dsldashboard geprobeerd te installeren op w10 phone (die W8 was aan vervanging toe) en hij weigert te installeren.

In de Windows store gekeken en nu staat die door Jan genoemde app er wel bij.
Geïnstalleerd en werkt.
De verbinding wordt af en toe onderbroken en de app crasht, maar dat je er iets mee kunt doen is al een verbetering.

Verder was er ook nog een app genaamd Camera Remote Control, die qua functionaliteit niet verder komt dan wat de naam al aangeeft.
Teranoz

Forumlid
Berichten: 34


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor jan » zo jul 03 2016 11:48 am

Teranoz schreef: De verbinding wordt af en toe onderbroken en de app crasht, maar dat je er iets mee kunt doen is al een verbetering.

Is er toevallig geen timer actief welke na een x-tijd van inactiviteit de verbinding verbreekt?

Dat de app crasht is natuurlijk heel vervelend. Wellicht kun je via de ontwikkelaar van de app respons krijgen. Sommige zitten er bovenop. http://www.oliverduis.de/NikonRemoteTrans.htm
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “D600, D610, D750 en D780”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten