D750 Wifi icm Windows phone 8

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor Richard » zo jul 03 2016 9:50 pm

jan schreef:Er is in de Windowsstore een betaal app, genaamd Camera Wireless for Nikon van Duis Consulting welke is gebouwd voor Windows 10. De kosten van de app zijn 5,99.
De app. kan nef raw files overzetten, files groter dan 64MB gaat niet, bijvoorbeeld video's.

Op iPad maakt WMU van NEF automatisch een JPG. Als het om gelijk publiceren gaat is JPG handiger, de Lumia 1520 weet niet met NEF om te gaan. Moet er eerst op de camera en JPG worden gemaakt. Het kan allemaal.
Je kunt de app 1 dag gratis proberen voordat je deze aanschaft.

Succesvol gedaan op een Lumia 1520 met WP 10 en D750.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3580


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor flitslicht2 » wo jul 13 2016 5:55 pm

Teranoz schreef:Is er inmiddels software voor windows phone 8 die werkt in combinatie met de wifi van de D750 ?
De telefoon verbindt wel, maar de Nikon blijft wachten op verbinding.

Eventuele verwijzingen naar bronnen met sourcecode (Visual C# of visual C++) is ook welkom.


Je kan eens kijken naar Airnef: http://www.testcams.com/airnef/. Het is veel stabieler dan qDSLRDashboard en ook simpeler. Het is ideaal om kleine jpegs naar je laptop (telefoon?) te versturen voor de klant om mee te kijken terwijl je zelf op het schermpje van de camera kijkt. Ik gebruik het zelf regelmatig, staat eigenlijk altijd in de achtergrond op mijn laptop te draaien en als ik dan de WiFi van de camera (D750, D7200) aanzet begint het na een minuutje of zo automatisch te werken. Beelden toon ik schermvullend met ViewNX-i.

Ik noem het speciaal omdat het opensource is en de broncode in Phyton beschikbaar is. Python code kan je inladen in Visual Studio dus mogelijk kan je zelf een app voor Windows 10 phone maken als de standaard app niet werkt.
flitslicht2

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor Teranoz » zo jul 17 2016 1:13 pm

Harmful web site blocked

http://www.testcams.com/airnef/

This web site has been reported as harmful.
We recommend that you do not visit this web site.
Teranoz

Forumlid
Berichten: 34


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor Richard » zo jul 17 2016 5:07 pm

Misschien vanwege het flashfilmpje wat op de website staat.

Netcraft pagina over de website: http://toolbar.netcraft.com/site_report ... stcams.com
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3580


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor flitslicht2 » ma jul 18 2016 6:02 pm

Het filmpje speelt prima af zonder flash, dat heb ik uitstaan via chrome://plugins/ in Chrome.

De website bevat verder alleen tekst eigenlijk, zou niet weten wat er verdacht is aan de content. Chrome geeft verder ook geen waarschuwing. Het programma zelf werkt overigens prima en je kan de source code downloaden als je het wilt aanpassen of bekijken als je het niet vertrouwt.

@Teranoz: welke browser gebruik je en heb je daarin een filter actief of zo?
flitslicht2

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: D750 Wifi icm Windows phone 8

Berichtdoor Teranoz » di jul 19 2016 6:40 pm

Ik gebruik ie11 met F-secure. F-secure geeft die melding ongeacht welke browser je hebt.
Teranoz

Forumlid
Berichten: 34


Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “D600, D610, D750 en D780”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten