d750 bracketing (bkt) instelling

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

d750 bracketing (bkt) instelling

Berichtdoor pele » di dec 27 2016 5:18 pm

Hi,

Of ik ben ik de bonen of de camera.... :shock:

Als ik BKT instel op bijv 3 opnames en ik klik op de ontspanknop wordt er maar 1 foto gemaakt.

Is de camera kapot of heb ik per ongeluk is aangepast ? ik heb het namelijk pas nog gebruikt en kan me niet herinneren dat ik anders heb gedaan (bij indrukken ontspan knop worden er 3 foto's gemaakt) dan als ik nu probeer.

Instellingen:
M(anual) mode
S singleshot mode
BKT aantal opnames 3 en stapgrote 1
Alleen AE (menu e6)
Bracketing volgorde onder>MTD>over (menu e7)
Triggertrap : Simple cable release

Gr. Bianca
pele

Forumlid
Berichten: 32


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: d750 bracketing (bkt) instelling

Berichtdoor ATOR » di dec 27 2016 5:29 pm

Als je de camera niet op Singleshot maar op CH zet maakt hij het hele bracketing rijtje achter elkaar.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: d750 bracketing (bkt) instelling

Berichtdoor pele » di dec 27 2016 6:02 pm

als je de ontspanknop gebruikt wel net als op de selfimer stand +ontspanknop....dan worden alle 3 de foto's genomen.

Maar nu icm triggertrap....die blijft maar 1 foto maken in Simple Cable Reales modes ook al staat Ch aan. Ik kan me namelijk herinneren dat ik met triggertrap gewoon simple cable release heb gebruikt en de camera de opnames gewoon deed achter elkaar :)
pele

Forumlid
Berichten: 32


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: d750 bracketing (bkt) instelling

Berichtdoor pele » di dec 27 2016 6:55 pm

ik heb wat testjes gedaan...: als ik bkt aanzet op de camera en op triggertrap le HDR gebruik en daar de zelfde instelling invul dan hoef ik maar 1x de rode knop in te drukken en worden er 3 composities gemaakt. In LR zie ik netjes bij belichtingsafwijking -1 , 0 en +1.
als ik BKT niet op de camera heb aanstaan en le hdr gebruik dan krijg in LR 3 dezelfde foto's met belichtingsafwijking 1.

Iemand bekent met triggertrap en deze combinatie?
pele

Forumlid
Berichten: 32


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: d750 bracketing (bkt) instelling

Berichtdoor Drikus70 » di dec 27 2016 7:30 pm

Ik heb dezelfde combi maar begrijp niet waarom je en op je camera en in Triggertrap de LE HDR tegelijkertijd gebruikt.
Wil je maar 1 keer de knop in willen drukken in Triggertrap met Simple Cable Release dan kan dat alleen door de timer op je camera te activeren icm de bracketing functie van de camera en dan het aantal opnames in de timer gelijk maken met het bracket-aantal.
Drikus70

Forumlid
Berichten: 485


Locatie: Almelo
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: d750 bracketing (bkt) instelling

Berichtdoor pele » di dec 27 2016 9:11 pm

Hi,

Ik wil het niet samen gebruiken wil er alleen achter komen hoe het me eerder is gelukt met triggertrap om bracketing te schieten.

Jou oplossing werkt inderdaad kan me echt niet voorstellen dat ik dat eerder zo heb ingesteld....Want ik heb ook opnamens van 5 en 7 gemaakt. De zeltimer stond op 2.

Het blijft een misterie
pele

Forumlid
Berichten: 32


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D600, D610, D750 en D780”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten