Nikon d5300 vervangen door d600

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

Nikon d5300 vervangen door d600

Berichtdoor Louise » wo nov 22 2017 6:50 pm

Hallo allemaal
Ik ben student fotografie en momenteel heb ik een d5300 camera. Nu ben ik een d600 body tegen gekomen (tweedehands) voor een zeer aanlokkelijke prijs en met 19.500 kliks. Wat zouden jullie doen? En wat is het maximum dat je nog zou willen uitgeven aan de d600 body?

Alvast bedankt :D
Louise

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon d5300 vervangen door d600

Berichtdoor Robert » wo nov 22 2017 7:15 pm

Zijn je objectieven geschikt voor een fx-camera? Zo niet dan moeten deze ook vervangen worden.
Welkom op het forum overigens.
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2638


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon d5300 vervangen door d600

Berichtdoor Patrick » wo nov 22 2017 9:56 pm

Inderdaad. Welke objectieven heb je. En wat mis je nu bij de D5300. Kleine scherptediepte?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26851


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon d5300 vervangen door d600

Berichtdoor Janvis » do nov 23 2017 12:43 pm

Ik zou scherptediepte nou niet bepaald als eerste reden aandragen om over te stappen naar FX, er is wel iets verschil maar het verschil is maar klein.

Ik zou zelf denk ik zeggen,

1.werk je graag met prime lenzen?

2.Werk je veel in situaties met weinig licht waarbij de iso waardes snel omhoog zullen gaan?