Ervaring met Meike battery grip voor D750

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

Ervaring met Meike battery grip voor D750

Berichtdoor Marceld » wo apr 25 2018 7:31 pm

Overweeg een battery grip voor mijn D750 aan te schaffen. Kan kiezen uit ééntje van Meike of de originele Nikon. Bij mijn vorige camera had ik een originele.

Graag informeer ik of er anderen zijn die de Meike battery grip hebben en wat hun ervaring hiermee is.
Alle informatie is welkom!

Alvast bedankt!

Groet,

Marcel
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr
Gebruikersavatar
Marceld

Forumlid
Berichten: 826


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Ervaring met Meike battery grip voor D750

Berichtdoor Henk » wo apr 25 2018 7:56 pm

Geen ervaring met Meike, wel met Jupio op de D750. Heb twee keer probleem gehad dat bij een lege accu in de grip, de camera blijft "hangen". Kennelijk werd het signaal niet goed doorgegeven aan de camera om te switchen naar de accu in de camera zelf. Grip er af of accu uit de grip halen en het probleem is opgelost, maar duurde wel even voordat ik in de gaten had dat het aan de (lege accu in de) grip lag.
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Henk

Bestuurslid a.i.
Berichten: 1729


Locatie: Deventer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ervaring met Meike battery grip voor D750

Berichtdoor Benjamin Wassink » wo apr 25 2018 9:25 pm

Heb de Meike er nu 1 jaar onder zitten en kan niet anders zeggen dat het gewoon een perfect ding is voor het geld. Heb de set gekocht met draadloze remote en batterij.
Benjamin Wassink

Forumlid
Berichten: 166


Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Re: Ervaring met Meike battery grip voor D750

Berichtdoor JerryBig » do apr 26 2018 5:25 pm

Heb sinds kort de Jupio en kan niet anders zeggen dat alles perfect werkt. Vooralsnog geen problemen ondervonden met lege accu's. En hij kostte geloof ik maar 75 euro bij KE (actieprijs), grofweg de heft van de Meike.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
Gebruikersavatar
JerryBig

Clublid
Berichten: 542


Locatie: Nieuw-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Ervaring met Meike battery grip voor D750

Berichtdoor golden-eye » do apr 26 2018 5:39 pm

Benjamin Wassink schreef:Heb de Meike er nu 1 jaar onder zitten en kan niet anders zeggen dat het gewoon een perfect ding is voor het geld. Heb de set gekocht met draadloze remote en batterij.


Ook bij mij werkt ie perfect.
"het oog wil ook wat"
Gebruikersavatar
golden-eye

Forumlid
Berichten: 187


Locatie: Noord-Holland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Ervaring met Meike battery grip voor D750

Berichtdoor Benjamin Wassink » vr apr 27 2018 9:14 am

JerryBig schreef: En hij kostte geloof ik maar 75 euro bij KE (actieprijs), grofweg de heft van de Meike.


Hier een leuke set met duallader en 2 batterijen. Ben je voor 95 euro klaar.
https://m.ebay.de/itm/Meike-MK-DR750-Wi ... SwJtZazcV1
Benjamin Wassink

Forumlid
Berichten: 166


Ervaringsniveau: ***

Onderwerp:

Re: Ervaring met Meike battery grip voor D750

Berichtdoor wil » ma aug 20 2018 9:51 am

Mijn ervaring met de accu die meegeleverd werd met de meike batterygrip voor de D750 slecht is. Als ik volledig oplaad en de camera een week niet gebruik geeft de accu nog maar 15% aan.
De grip zelf en afstandbediening werkt goed en ben er tevreden over.
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Ervaring met Meike battery grip voor D750

Berichtdoor MartinT » ma aug 20 2018 3:22 pm

Meike, Jupio en wat is er nog meer. Ze komen net als de originele allemaal uit China. En je ziet hier gemengde reacties op de niet originele. Dat komt omdat ze de eindcontrôle niet gegarandeerd op orde hebben. Het kan goed gaan, maar als je pech hebt glipt er eentje (of een heel stel) tussendoor die off-specs zijn. Dat laat Nikon natuurlijk niet gebeuren, die controleert ze allemaal. Dus het is aan jezelf: neem je het risico of niet?

Overigens staat er op Marktplaats een Nikon MB-D16 te koop voor € 175,- bij een leverancier die regelmatig Nikon spullen aanbiedt. Persoonlijk zou ik voor het verschil in prijs het risico niet nemen!
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1723


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D600, D610, D750 en D780”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten