Batterij aanduiding knippert bij gebruik grip

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

Batterij aanduiding knippert bij gebruik grip

Berichtdoor wil » zo okt 21 2018 5:28 pm

Als ik de batterijgrip (Meike) gebruik op de D750 begint de batterij aanduiding op het display paar keer te knipperen bij aanzetten camera. Als ik de grip niet op de camera heb knippert de batterij aanduiding niet. Accu's zijn opgeladen. Is dit normaal?

Ook vandaag err in beeld en camera deed even niets meer. Wat ook opviel, dat zowel accu in de grip en in de camera helemaal leeg waren. Camera ongeveer 4 weken niet gebruikt. Toen maar 6 nieuwe penlights in de grip. Maar na ongeveer 80 opnamen waren die al leeg.
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Batterij aanduiding knippert bij gebruik grip

Berichtdoor w.wind » zo okt 21 2018 7:06 pm

Ik denk sluiting of hoog stroomverbruik in de grip
Heb je dat hoog stroomverbruik ook zonder grip?
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind


Mooi spul van Nikon
Gebruikersavatar
w.wind

Moderator
Berichten: 1676


Locatie: Stolwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Batterij aanduiding knippert bij gebruik grip

Berichtdoor mozes » zo okt 21 2018 7:12 pm

Ik had dat soms bij de D7100 met jupio grip.
In de grip en camera zat een verschillend merk batterij.
Zodra de originele in de camera zat, en de jupio in de jupio grip, dan was alles in orde.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Batterij aanduiding knippert bij gebruik grip

Berichtdoor wil » zo okt 21 2018 7:49 pm

Ik heb 2 originele Nikon accu's. Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en de originele Nikon grip bij Foto de Vakman besteld.
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Batterij aanduiding knippert bij gebruik grip

Berichtdoor wil » do okt 25 2018 10:05 am

Nu de originele grip op de camera en het knipperen van de batterij aanduiding is verdwenen bij aanzetten camera. Voelt ook veel degelijker aan en blijkt beter te passen. Nu nog kijken of de accu's niet abnormaal snel leeglopen bij niet gebruiken.
Alleen is zo dat alleen de Meike wifi heeft ingebouwd in de grip? Ik hoopte dat de meike remote control ook op de Nikon grip zou werken. Maar dat werkt niet. Dus Nikon met hun veel duurdere grip kan minder dan de goedkope namaak Meike?
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Batterij aanduiding knippert bij gebruik grip

Berichtdoor wil » do okt 25 2018 10:20 am

Ik heb de Meike open gemaakt en moet toch concluderen dat het er degelijk en professioneel uitziet. Ziet er echt niet uit als goedkope chinese namaak. Dus alleen het verschil in materiaal van de behuizing zal waarschijnlijk de pasvorm onder de camera beinvloeden.
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D600, D610, D750 en D780”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten