Automatische ISO instelling bij de D750

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

Automatische ISO instelling bij de D750

Berichtdoor Hans Braakhuis » di aug 13 2019 11:18 am

Met m'n D750 gebruik ik nooit de automatische ISO instelling. Bij binnen opnamen gebruik ik graag een statief en ISO 100. Soms zet ik het statief wat hoger of lager en omdat ik dan niet meer door de zoeker kan kijken gebruik ik de Live View.
En dan zet de camera de automatische ISO aan. Ook al staat de menu instelling op uit. Met een druk op de ISO knop en een instelwiel kun je normaal snel wisselen tussen wel of geen automatiek. In Live View kan dit niet.

Is dit bij jouw camera ook zo? Misschien een foutje in m'n D750. In dat geval mag ik een keer naar Beverwijk.

De handleiding zegt hier niks over. Vermoed dat Nikon live view heeft bedoeld voor film en dan zal een auto ISO misschien wel handig zijn.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Automatische ISO instelling bij de D750

Berichtdoor justme » di aug 13 2019 11:54 am

Er zit een draai schakelaar om de Lv-knop. Staat deze op foto of op video? En maakt dat voor je ISO instelling ook uit, waar deze op staat en wat deze doet?
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Automatische ISO instelling bij de D750

Berichtdoor Hans Braakhuis » wo aug 14 2019 6:11 am

Dank je wel Wiebe, dat is de oplossing. Die schakelaar is niet eens vast te zetten. En ik film nooit met deze camera.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Automatische ISO instelling bij de D750

Berichtdoor justme » wo aug 14 2019 9:37 am

Graag gedaan Hans.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D600, D610, D750 en D780”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten