Autofocus D750 met 50mm AF-D

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

Autofocus D750 met 50mm AF-D

Berichtdoor Koekmetsoep » ma mar 30 2020 11:11 am

Hi!

Ik heb speciaal een account aangemaakt voor deze vraag, want ik kom er niet helemaal uit. Ik heb een z.g.a.n. D750 gekocht en heb net een occasion via Kamera Express binnen gekregen: 50mm 1.8 AF-D. Die heb ik besteld omdat er een scherpstelmotor ín mijn camera zou zitten en ik die dus niet in de lens nodig zou hebben.

Ik heb aan de zijkant het knopje op 'AF' gezet, maar er gebeurt helemaal niks wat betreft autofocus. Op mijn camera staat hij op AF-C (maar ook de a en s geprobeerd) Ik moet via de ring op de lens handmatig scherpstellen, want anders gebeurt er niks.

Kan iemand me vertellen wat hier mis gaat? :eh:
Koekmetsoep

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Autofocus D750 met 50mm AF-D

Berichtdoor Koekmetsoep » ma mar 30 2020 11:23 am

Oké, update! (Voel me nu een beetje stom) Als ik op de 'AE-L/AE-L knop boven het scherm klik, gaat de autofocus aan het werk.

Alleen, hoe zorg ik ervoor dat ik hiervoor niet die knop hoef in te drukken, maar het 'gewoon' gebeurt wanneer ik de sluiterknop half indruk? :-)
Koekmetsoep

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Autofocus D750 met 50mm AF-D

Berichtdoor wadwandelaar » ma mar 30 2020 11:29 am

Zet de camera op fabrieksinstelling en lees de gebruiksaanwijzing die je er bij hebt gekregen. Klik hier voor de reset. En lees dit ook grondig door. Er is een reden waarom juist die knop gebruikt wordt om scherp te stellen.
wadwandelaar

Forumlid
Berichten: 165


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Autofocus D750 met 50mm AF-D

Berichtdoor Koekmetsoep » ma mar 30 2020 11:45 am

Dat maakt een hoop duidelijk! Dank je wel!
Koekmetsoep

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Autofocus D750 met 50mm AF-D

Berichtdoor wadwandelaar » ma mar 30 2020 11:52 am

Normaal is de ontspanknop de scherpstelknop af fabriek maar zoals je al aangaf is dit een 2e-handse en dan heeft de vorige gebruiker instellingen in het toestel gezet. Advies blijft: reset je body en ga zelf bekijken welke instellingen het beste voor jouw gaan werken.
wadwandelaar

Forumlid
Berichten: 165


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D600, D610, D750 en D780”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten