firmware update

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.

Onderwerp:

firmware update

Berichtdoor energiedirect » zo jul 16 2023 10:49 pm

hallo allemaal
ik wil jullie waarschuwen voor de updates van nikon
namelijk dat nikon de waarschuwing plaats onder aan de pagina van de firmware update inplaats van deze boven aan te plaatsen
dus ik heb hier overeen gekeken en de waarschuwing niet gelezen
gevolg mijn kamera nikon 780 vastgelopen
reparatie 445 euro
contact met nikon opgenomen en mijn standpunt vermeld dat eerst de waarschuwing vermeld moet worden en dat dan pas de firmware gedownload kan worden
zeker gezien de risicos de je loopt als het misgaat
nikon huldigt het standpunt eigen schuld
dus pasop
energiedirect

Forumlid
Berichten: 9



Onderwerp:

Re: firmware update

Berichtdoor keenoncoolstuff » zo jul 16 2023 11:04 pm

energiedirect schreef:dus ik heb hier overeen gekeken en de waarschuwing niet gelezen

Helaas staat er toch echt een waarschuwing:
Opmerking: Download voor gedetailleerde instructies of informatie over de apparatuur die is vereist om de update te voltooien het volgende pdf-bestand:
DSLR_Firmup_Win_Nl.pdf (PDF) (0,22 MB)

Nikon kan er niks aan doen dat iemand een waarschuwing niet ziet. Voordat je het bestand downloadt moet je bevestigen dat je weet wat je doet.
Verder is het algemeen bekend dat je apparatuur niet moet uitschakelen tijdens een update. En als je niet zeker bent van je zaak: Nikon biedt op dezelfde pagina ook aan dat zij de update voor je doen. Jammer dat je leergeld hebt moeten betalen.

Rob
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr
Gebruikersavatar
keenoncoolstuff

Clublid
Berichten: 650


Locatie: Kerkrade
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: firmware update

Berichtdoor henkk » ma jul 17 2023 8:57 am

Bijzonder spijtig dat dit gebeurd is. Dank voor de waarschuwing. Maar hoe is het dan gebeurd, dan leren we er allemaal misschien nog wat van. Ik kan mij geen enkel geval hier op het forum herinneren en ook niet vinden met de zoekfunctie (maar dat zegt niet alles, misschien verkeerde zoekterm). Ik heb er zelf ook nog nooit een probleem mee gehad (alhoewel ik niet elke update volg, don't fix it if it ain't broke).
En wat is er allemaal gedaan voor € 445? Dan kun je bijna de camera demonteren en weer in elkaar zetten. Nikon adviseert op hun website bij problemen met hen contact op te nemen. Ik kan me voorstellen dat er nl. een soort (her-)startprogramma gedraaid kan worden waardoor de camera weer wordt herboren.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Online
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4944


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “D600, D610, D750 en D780”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten