Nikon F50 body gekocht!

Discussies over verzamelobjecten

Onderwerp:

Nikon F50 body gekocht!

Berichtdoor braided » wo apr 22 2009 12:32 am

Ik had een leuk dealtje gevonden op marktplaats en daarbij een Nikon F50 body gekocht!
Een analoge SLR, ewwww scary (in een heel grijs verleden hield ik als kleine jongen weleens een Canon EF-1 vast... maar verder?).

Is zo'n F50 nog een beetje de moeite waard of kan ik 'm beter weggooien? :lol:
braided



Onderwerp:

Re: Nikon F50 body gekocht!

Berichtdoor Roelof » wo apr 22 2009 1:25 am

Leuk, dat was mijn eerste Nikon.
Je hoeft hem niet te gebruiken met je 18-105, die geeft nogal wat vignettering op een F50 en bovendien doet de autofocus het niet (de F50 ondersteunt geen AF-S), met je andere lenzen doet hij het prima. Naast je D70 is het trouwens geen optimale camera, want de bediening is toch wel anders, dan zou je beter uit kunnen kijken naar een F60 ofzo.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon F50 body gekocht!

Berichtdoor Pruimpit » wo apr 22 2009 11:43 am

braided schreef:Ik had een leuk dealtje gevonden op marktplaats en daarbij een Nikon F50 body gekocht!
Een analoge SLR, ewwww scary (in een heel grijs verleden hield ik als kleine jongen weleens een Canon EF-1 vast... maar verder?).

Is zo'n F50 nog een beetje de moeite waard of kan ik 'm beter weggooien? :lol:


Leuk linkje..

http://members.lycos.nl/aarth/nikonf50.htm
Pruimpit



Onderwerp:

Re: Nikon F50 body gekocht!

Berichtdoor evertfoto » wo apr 22 2009 9:15 pm

Als wegwerpcamera kan hij misschien nog meedoen aan de Nederlandse Kampioenschappen Camerawerpen, alhoewel hij volgens mij daarvoor iets te licht zal zijn. Komt niet verder dan zo'n 25 meter, denk ik. :wink:
evertfoto



Onderwerp:

Re: Nikon F50 body gekocht!

Berichtdoor braided » vr apr 24 2009 9:31 am

Hehe, dat camerawerpen vind ik dan ook weer zonde. Zondag een fotomeeting, ga er maar eens een rolletje instoppen.
Bediening is anders, maar niet bepaald ingewikkeld, dus ik ga m'n weg wel vinden :)
braided



Onderwerp:

Re: Nikon F50 body gekocht!

Berichtdoor braided » vr apr 24 2009 9:34 am

Roelof schreef:Leuk, dat was mijn eerste Nikon.
Je hoeft hem niet te gebruiken met je 18-105, die geeft nogal wat vignettering op een F50 en bovendien doet de autofocus het niet (de F50 ondersteunt geen AF-S), met je andere lenzen doet hij het prima. Naast je D70 is het trouwens geen optimale camera, want de bediening is toch wel anders, dan zou je beter uit kunnen kijken naar een F60 ofzo.

Vignettering? Ik was eens benieuwd hoe die 18-105 eruit zou zien op FX - je ziet bijna een complete cirkel in de zoeker :)

Heb al wat droog geschoten met de 50mm f/1.8, wel leuk :) Klinkt zo nostalgisch.
braided



Onderwerp:

Re: Nikon F50 body gekocht!

Berichtdoor johnf » vr apr 24 2009 2:58 pm

Ja, maar na het droog schieten moet je toch nat ontwikkelen.
Leuk he, om toch regelmatig even op de achterkant van je analoge camera te kijken?

Johnf
johnf




Terug naar “Fotografica”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten