Brochure Nikon FM3a uit 2001

Discussies over verzamelobjecten

Onderwerp:

Brochure Nikon FM3a uit 2001

Berichtdoor MartijnM » za jan 18 2014 8:58 pm

Na alle scanwerkzaamhede van Ed Post, dacht ik hier eens wat info over mijn lievelingscamera neer te zetten, te weten de FM3a. Ooit mijn exemplaar verkocht en met wat geluk er vorig jaar weer eentje kunnen bemachtigen.

Kijkend naar Nikon's marketing toen en nu (en de uiterlijke kenmerken) zou je deze fantastische camera echt kunnen betitelen als voorloper en inspirator van de Df.

Afbeelding

Nikon verraste vriend en vijand door op de Orlando PMA in 2001 een volledig manuele filmbody te introduceren, terwijl bij veel merken de aandacht al behoorlijk richting digitaal ging. Net als met de Df nu, prees Nikon de FM3a aan als een camera voor puristen, liefhebbers. Omdat deze camera nooit echt een verkoopsucces is geweest en in begin 2006 alweer uit productie ging, zijn mooie exemplaren tweedehands behoorlijk de prijs, waarbij een zwarte uitvoering het duurst is.

Voor de liefhebbers heb ik originele (Engelstalige) brochure gescand zodat een ieder kan wegdromen bij Nikon's marketing uit 2001... :wink:

Als er interesse is, heb ik nog wel meer 'Nikon papierwerk' liggen... 8)

Volledige brochure (PDF): https://dl.dropboxusercontent.com/u/7802476/Nikon%20FM3a%20brochure%20-%20EN.pdf

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MartijnM op za jan 18 2014 9:40 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Buy film, not megapixels...
Gebruikersavatar
MartijnM

Clublid
Berichten: 1360


Locatie: Amsterdam
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon FM3a uit 2001

Berichtdoor Ed Post » za jan 18 2014 9:09 pm

Mooi. Een goed voorbeeld doet goed volgen.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Brochure Nikon FM3a uit 2001

Berichtdoor reneo57 » za jan 18 2014 9:31 pm

Hoe heb je hem ooit kunnen verkopen! heb je dan helemaal geen gevoel........ :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door reneo57 op za jan 18 2014 9:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
reneo57

Clublid
Berichten: 4658


Locatie: NH
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Brochure Nikon FM3a uit 2001

Berichtdoor MartijnM » za jan 18 2014 9:33 pm

haha... maar deze gaat ook nooit meer weg hoor... :D
Buy film, not megapixels...
Gebruikersavatar
MartijnM

Clublid
Berichten: 1360


Locatie: Amsterdam
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Brochure Nikon FM3a uit 2001

Berichtdoor reneo57 » za jan 18 2014 9:39 pm

Ik heb ook al een aardige verzameling ,maar er gaat niets weg ik eet nog liever gras. :|
Gebruikersavatar
reneo57

Clublid
Berichten: 4658


Locatie: NH
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Fotografica”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten