Nieuwe Nikon DL-reeks premium compact camera's

Discussies over fotografie met de DL series.

Onderwerp:

Re: Nieuwe Nikon DL-reeks premium compact camera's

Berichtdoor Skippy » do feb 25 2016 1:55 pm

Maar niet inclusief een objectief dat start op 18mm. Vandaar dat ik van de drie de 18-50mm nog wel interessant vind, puur voor het ultra-groothoekbereik. Ik ben het met je eens dat voor het "grote publiek" de hoogtijdagen voor dit soort camera's achter ons liggen en van korte duur zijn geweest.
Skippy

Moderator
Berichten: 11596


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe Nikon DL-reeks premium compact camera's

Berichtdoor ArendV » do feb 25 2016 2:48 pm

De verkoop van compactcamera's is inderdaad ingestort maar van de "premium fixed lens" camera's gestegen en Nikon wil hier een graantje van meepikken.
En ik heb nog genoeg redenen om mijn V1 te prefereren boven mijn mobiele telefoon als camera, maar realiseer dat ik in dat opzicht een zeer kleine minderheid vertegenwoordig :)

Maar de vijver met vissen die een camera kopen naast hun mobieltje wordt steeds kleiner, dat gaat een aantal vissers hun kop kosten....
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe Nikon DL-reeks premium compact camera's

Berichtdoor jacobus » do feb 25 2016 4:28 pm

Ik ga mijn Panasonic uiteindelijk vervangen en wacht op de testen van de Nikon DL 24-85 hele mooie gevoeligheid van de lens zo te lezen. Ben er erg benieuwd naar

Marcel
Sony RX100 Mark4
Gebruikersavatar
jacobus

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Delft
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe Nikon DL-reeks premium compact camera's

Berichtdoor Ericb » do feb 25 2016 7:31 pm

De prijs van de 18-50 is door Amazon al met $ 50 verlaagd. Benieuwd of Europa volgt.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe Nikon DL-reeks premium compact camera's

Berichtdoor Skippy » do feb 25 2016 9:25 pm

Te weinig pre-orders dus. Zo werkt dat in Amerika.
Skippy

Moderator
Berichten: 11596


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe Nikon DL-reeks premium compact camera's

Berichtdoor D. Haaksma » vr feb 26 2016 10:07 am

Tja, ik ben nog steeds een fan van Nikon.
Maar ze zijn wat mij betreft te laat.
Inmiddels toch wel zoveel geïnvesteerd in een ander merk dat ik niet meer terug ga.
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe Nikon DL-reeks premium compact camera's

Berichtdoor jacobus » vr feb 26 2016 11:42 am

Denken jullie dat er een betere compact is dan de DL 24-85, ik val nl. op de hoge gevoeligheid van de lens en ik ben ook nog eens een Nikon fan. Alles wat ik tot op heden heb gezien is veel duurder.

Marcel
Sony RX100 Mark4
Gebruikersavatar
jacobus

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Delft
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe Nikon DL-reeks premium compact camera's

Berichtdoor ArendV » vr feb 26 2016 2:40 pm

Marcel, we zullen eerst de testresultaten eens af moeten wachten van de DL 24-85.

Maar de al eerder door Skippy aangehaalde Panasonic LX100 heeft ook een lichtsterk objectief (FF equivalent 24-75mm, f/1.7-2,8), is goedkoper (nu rond de 630 Euro) en heeft een grotere mFT-sensor, die de DL in beeldkwaliteit niet gaat evenaren.
Ook heeft hij nog een ingebouwde zoeker, die de DL dus mist. Ik verwacht wel dat de DL's beter zullen scoren op autofocus en in beeldjes per seconde (maar hoe vaak ga je 20 of 60 fps gebruiken?).
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe Nikon DL-reeks premium compact camera's

Berichtdoor jacobus » vr feb 26 2016 3:01 pm

Dank je wel arend, ik ga de LX100 bekijken. Zelf heb ik de TZ30 bevalt prima maar bij weinig licht geeft hij wat problemen vandaar de update

Marcel
Sony RX100 Mark4
Gebruikersavatar
jacobus

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Delft
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe Nikon DL-reeks premium compact camera's

Berichtdoor ArendV » vr feb 26 2016 8:59 pm

Ik ben er zelf ook nog eens wat meer ingedoken en dan doet de J5 het toch best wel goed in de testen, de DL's zullen het weer iets beter doen.
Ik weet dat DXOMark niet alles zegt maar de J5 kan toch redelijk meekomen met de Sony RX100 IV en de Panasonic LX100:
http://www.dxomark.com/Cameras/Compare/Side-by-side/Sony-Cyber-shot-DSC-RX100-IV-versus-Nikon-1-J5-versus-Panasonic-Lumix-DMC-LX100___1033_1025_981
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe Nikon DL-reeks premium compact camera's

Berichtdoor CaptainHook » za feb 27 2016 8:32 am

Bij het bekijken van al de mogelijke accessoires voor de DL serie, viel me dit op:
Afbeelding
dit moet toch wel een ongelofelijk 'premium' accessoire zijn! :lol:

Ik zie het trouwens nog wel gebeuren, dat net als voor de surrogaat Hasselblads (aka Sony) er hele speciale ebbenhouten handgrepen en alpacaleren tasjes op de markt gaan komen. Om nog maar te zwijgen van met carbon ingelegde titanium zonnekapjes. Als het maar 'premium' is. :angel:
CaptainHook



Onderwerp:

Re: Nieuwe Nikon DL-reeks premium compact camera's

Berichtdoor Ger74 » do mei 05 2016 6:05 pm

http://www.thepassionatephotographer.co ... -are-here/

Ben al een tijdje op zoek naar zo'n soort camera, had bijna een Sony gekocht.
Nadat ik gehoord had dat Nikon met deze camera komt wordt het dus een Nikon, als ze de verwachtingen waarmaken.
D750, 85mm 1.8G.
Tamron SP 45mm, Tamron SP 15-30mm, Tokina 100mm 2.8 macro.
Ger74

Forumlid
Berichten: 34


Locatie: Beemster
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuwe Nikon DL-reeks premium compact camera's

Berichtdoor Genster » do mei 05 2016 7:32 pm

ArendV schreef:Ze heten wel geen Coolpix maar DL, de 3 nieuwe premium compact camera's van Nikon met 1 inch sensor


Als ze er de sensor van de D7200 of zoiets in hadden gedaan,had ik hem wel gekocht :)
Genster

Clublid
Berichten: 3891


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe Nikon DL-reeks premium compact camera's

Berichtdoor ArendV » vr mei 06 2016 6:21 pm

@Ger74, de start van de verkoop - oorspronkelijk gepland in Juni dit jaar - is uitgesteld, dus je moet wel geduld hebben.
http://www.nikon.nl/nl_NL/news-press/press.tag/news/BV-PR-WWA1604-tokyo-announcement.dcr

@Genster, de laatste generatie 1 inch camera's presteert prima kan ik inmiddels uit eigen ervaring vertellen (Nikon J5 sinds een paar maanden).
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe Nikon DL-reeks premium compact camera's

Berichtdoor Genster » vr mei 06 2016 8:45 pm

En toch heb ik (nog?) een voorkeur voor een wat grotere sensor Arend, ik kan er ook niets aan doen :)
Gelukkig doet de Coolpix het nog goed, maar als ik nu een andere zou "moeten" kopen zou het waarschijnlijk een Sony (APS-C) zijn :oohh:
Genster

Clublid
Berichten: 3891


Contacteer:


Terug naar “DL-series”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten