Firmware voor Keymission 360

Discussies over de KeyMission 360, 170 en 80

Onderwerp:

Firmware voor Keymission 360

Berichtdoor pgielen » vr dec 08 2017 9:55 am

Volgens mij is de Keymission 360 hard toe aan een firmware update om ingebouwde beperkingen te omzeilen. En dan denk ik aan:

- de lage framerate van 24 fps, dat is voor een actioncam toch echt wel traag
- de video-afmetingen die niet kloppen, namelijk 3840x2160 pixels, dat zou volgens mij 3840x1920 moeten zijn (2:1)
- de maximale resolutie van timelapse opnamen is 1920 x 960 pixels (terwijl 'normale' video's 4x zo groot zijn en enkelvoudige foto's zelfs 16x zo groot:.7744x3872 pixels)
- de maximale lengte van timelapse-video's is 10 seconden, daarna schakelt de camera het opnemen vanzelf uit (waarom toch, de SD card is nog lang niet vol en de accu nog lang niet leeg?).

Het lijkt er haast op of Nikon iets tegen timelapse heeft, want met name de laatste twee beperkingen zijn blijkbaar bewust ingebouwde softwarebeperkingen die niks met de hardware te maken hebben!

Heeft iemand op dit forum enig idee of het mogelijk is om de firmware van de KM360 te 'hacken' of te vervangen, net zoals dat vroeger met Canon compactcameraatjes ging?

Pierre
pgielen

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Firmware voor Keymission 360

Berichtdoor pgielen » za mar 31 2018 10:52 am

Er is net een nieuwe firmware release uitgekomen voor de KeyMission 360. Die maakt het mogelijk om ongecomprimeerde video + audio via de HDMI-uitgang af te tappen / op een extern apparaat af te draaien of op te nemen. Een niet veel gevraagde mogelijkheid denk ik. Bovendien werkt na deze update het koppelen met Snapbridge niet meer. Zucht. Ik snap dat goede programmeurs moeilijk te vinden zijn, maar die van Nikon leveren toch echt prutswerk.

Overigens nog iets voor op de wishlist: mogelijkheden om de witbalans/contrast/helderheid per zijde van de camera af te stellen, want bij het filmen in de sneeuw heb ik gemerkt dat de verschillen zo groot zijn (aan de ene kant kleurzweem, aan de andere niet) dat ik de resultaten heb kunnen weggooien, Onbruikbaar! Ik denk niet dat ongecomprimeerde video (waarvoor je een externe recorder nodig hebt) hier iets aan verandert, want ongecomprimeerd is iets anders dan raw (en dan hebben we nog de kwestie dat we geen twee losse videos uit het apparaat kunnen krijgen om zelf te stitchen).

Pierre :thumbdown:
pgielen

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Actiecamera's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten