Probleem en oplossing: KM170 & 'falende' MicroSD

Discussies over de KeyMission 360, 170 en 80

Onderwerp:

Probleem en oplossing: KM170 & 'falende' MicroSD

Berichtdoor rovinge » di jan 15 2019 5:42 pm

Ter info: probleem en oplossing (meer een workaround) voor Keymission 170 actioncam die MicroSD kaartje(s) niet meer kan lezen of opnieuw kan formatteren

De oplossing is om het 'foute' geheugenkaartje in een Nikon D850 * camera met de SD-adapter te formatteren; na de format kan je het MicroSD kaartje weer in de KM170 gebruiken; de actioncam schrijft weer video en/of foto's naar de kaart. MicroSD kaartje dus niet meteen weggooien...…..

* Ik vermoedt dat dit met elke andere Nikon camera met een SD-kaartsleuf werkt.

Een nieuwe format van een 'foute' MicroSD op computer (bijv. met EaseUS Partition Manager) biedt geen uitkomst; de KM herkent het kaartje daarna nog steeds niet. Ik heb dit probleem op verschillende KM170s en met verschillende MicroSD kaartjes kunnen herproduceren, maar met dezefde workaround weer kunnen oplossen. Ik stond op het punt om één van de KM170 terug te sturen naar de winkel/leverancier..... Ik ben er vrij zeker van dat dit een bug in de firmware v1.2 van de KM170 is; omdat Nikon het product verdisconteerd heeft verwacht ik geen toekosmtige, nieuwe firmware meer die dit probleem oplost helaas.

Roel
Laatst gewijzigd door rovinge op di jan 15 2019 7:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Diverse Nikon bodies, objectieven en accessoires = een prachtige bezigheid!

Eigen Werk | Facebook
Gebruikersavatar
rovinge

Clublid
Berichten: 449


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Probleem en oplossing: KM170 & 'falende' MicroSD

Berichtdoor imaginary_nl » di jan 15 2019 7:06 pm

Ik denk dat je SD met micro-SD verward.
Gebruikersavatar
imaginary_nl

Clublid
Berichten: 898


Locatie: Bronckhorst
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Probleem en oplossing: KM170 & 'falende' MicroSD

Berichtdoor gvdnberg » zo feb 03 2019 9:30 am

Het microSD kaartje gaat in een SD adapter en dan in een D850 voor het formatteren. Daarna kun je het microSD kaartje weer in de KM170 gebruiken. Geen verwarring dus.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Actiecamera's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten