NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor Patrick » vr okt 12 2018 12:43 am

Wachten op voorraad lijkt mij een hele plausibele reden. Ik zou niet weten waarom we daaraan zouden moeten twijfelen!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26795


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor EdvandeZilver » do okt 18 2018 9:40 pm

Zoekende naar accucompatibiliteit van de EN-EL15 in de Z7 kwam ik op de site van Photographylife met een punt voor punt opsomming van camera eigenschappen.
Artikel van eind augustus, ik kan de link hier niet terugvinden, drop 'm toch maar even:
https://photographylife.com/everything- ... s#comments
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3093


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor jan » vr okt 19 2018 2:51 pm

De Z-serie Demo Tour van start.
Op 8 december 2018 is Bas Uijlings (is ook een van de sprekers tijdens de NCN clubdag op 24 november) aanwezig bij Foto De Vakman in Uden van 09:30-16:00.
Je kunt je hier aanmelden
Er is een ochtend- en een middagsessie.

Ochtend programma
09:30 Ontvangst in de winkel
09:45 Technische mogelijkheden Z-series - Nikon School
10:45 Workshop van bekende fotograaf
11:45 Touch&Try: probeer de Z6 & Z7 zelf uit!
12:30 Einde programma
Aanmelden ochtendprogramma

Het Middagprogramma:
13:00 Ontvangst in de winkel
13:15 Technische mogelijkheden Z-series - Nikon School
14:15 Workshop van bekende fotograaf
15:15 Touch&Try: probeer de Z6 & Z7 zelf uit!
16:00 Einde programma
Aanmelden middagprogramma
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4301


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor MarcoEos70D » vr okt 19 2018 4:15 pm

Kijk. Het duurt ff, maar... daar zijn ze dan! :wink:
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2317


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor Ad B » za okt 20 2018 5:00 pm

Mooi,

kreeg vorige week, tijdens m'n vakantie, reeds een mailtje 8) .
Meteen aangemeld.
Moet alleen nog geduldig blijven :think: tot 8 December... en 24 November...
Maar kan ondertussen wel het een en ander lezen op het Internet.
Mezelf alvast wat bekend maken met de Z- series camera, Manual is ook al te downloaden :ugeek: .
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 564


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor ArendV » di okt 30 2018 6:45 pm

Teardown of the Nikon Z7 Mirrorless Camera by Lens Rentals
I’m not here to tell you which camera is best to use or has the best performance. I’m just here to say this is a damn well-built camera, the best built mirrorless full-frame camera we’ve taken apart. (For the record, I haven’t torn down a Leica SL.)
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor jan » di okt 30 2018 7:27 pm

Hier staat de hele Nikon Z series Demo Tour.
Hij gaat van start op 16 november in Urk bij CameraNu
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4301


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor Ad B » vr nov 02 2018 7:13 am

Bedankt voor de link Jan.
Heb je een mooi overzicht waar en wanneer deze roadshows georganiseerd worden.
Ik heb me ingeschreven bij Foto de Vakman op 8 December.
---
Gebruikersavatar
Ad B

Forumlid
Berichten: 564


Locatie: Sint Oedenrode
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor AppieHappie » vr nov 02 2018 4:52 pm

Ik ook, 's morgens.
D4s, 2.8/14-24, 3.5/24PC, 2.8/24-70, 1.4/50, 2.8/55, 2.8/105, 2.8/70-200, 5.6/200-500, TC17E, SB-400, SB-800
Gebruikersavatar
AppieHappie

Clublid
Berichten: 61


Locatie: Nijmegen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor Rickdts » ma nov 05 2018 8:23 pm

Rickdts

Forumlid
Berichten: 79


Locatie: Sumar
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor Rickdts » wo nov 07 2018 9:49 pm

Het is even een zit maar wel de moeite waard: https://www.youtube.com/watch?v=Xup0euGZS3Q
Laatst gewijzigd door Highlander op do nov 08 2018 7:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Linkje gerepareerd
Rickdts

Forumlid
Berichten: 79


Locatie: Sumar
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor henkk » za nov 10 2018 8:46 pm

Vandaag bij Nature Talks geweest. Nikon NL was uitstekend vertegenwoordigd. De Z7 rustig kunnen proberen in een line-up van D5, D850, Z7, D500 en D610, allemaal met enorme toeters eraan.
Wat me opviel is hoeveel kleiner de Z7 is t.o.v. de D850. Op zich vind ik die niet zo groot maar in verhouding dus wel.
Het kostte me wel enige moeite om de bediening naar m'n zin te krijgen (er zitten minder knoppen op dan op de 850) maar via de i-knop kon ik de verkeerde instellingen van voorgangers snel veranderen. Misschien had ik een reset moeten doen.
De collega's van C waren er ook maar hun opstelling vond ik minder uitnodigend. Ik heb een R in handen gehad met een zoom erop maar weinig ervaring mee kunnen opdoen. Werkt ook niet zo snel met zo'n geavanceerd apparaat. De 50/1.2 was er ook, groot en zwaar op het oog. Als ik een sd had gehad, had ik ermee kunnen fotograferen.

Mijn algemene beeld is wel dat kwaliteitsglas steeds groter en zwaarder wordt. In elk geval bij de kortere brandpunten, zowel vast brandpunt als zoom. Dan kun je het wel zoeken in kleinere bodies maar de lenzen compenseren dan meer dan.

BTW: Nature Talks: mooie presentaties, inspiratie voor mijn eigen werk. Zondag is het ook nog.

Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4900


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor Rickdts » zo nov 18 2018 10:31 am

Eindelijk !
Gisteren mijn Nikon Z6 en 24-70 opgehaald.
Eerste indruk: Fantastisch EVF, echt veel beter dan mijn vorige ( De Fuji X-H1 ) stil, ligt lekker in de hand, mooi en scherp LCD scherm, reageert snel.
Autofocus lijkt wel wat langzamer dan de Fuji.
Vandaag mooi weer om alles wat te ontdekken.
Rickdts

Forumlid
Berichten: 79


Locatie: Sumar
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor Ocram » ma nov 26 2018 3:48 pm

Bewijst maar weer eens dat het einde van de DSLR's tijdperk eraan zit te komen. In een mum van tijd kwamen de aankondigden van Nikon (Z-series), Canon (EOS R) & Panasonic (Lumix S). Mooi debuut wat Nikon maakt met Z7/Z6. Al denk dat Nikon een aantal dingen nog heeft achterhouden voor hun 2e generatie. Alleen de objectief aankondingen vielen (zeker tov de Canon EOS R) viel tegen. Maar over een paar jaar is die objectief line-up ook wel in orde. Volle vertrouwen in de toekomst van Nikon mirrorless lijn. En laat Nikon lekker de DSLR's en die consumenten compact camera's (vanwege smartphones) maar lekker vallen. Beter te inversteren in de mirrorless lijn.
Ocram

Forumlid
Berichten: 145



Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor EdvandeZilver » ma nov 26 2018 4:35 pm

Ik tel bij Canon op de UK site 4 objectieven, dus zo erg vind ik dat niet tegen vallen. https://www.canon.co.uk/lenses/rf-lenses/
Op de NL'se site staan er trouwens maar drie.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3093


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten