NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor Patrick » di nov 27 2018 2:17 pm

De nieuwe mirrorless camera van Canon mag net de schoenen poetsen van de Nikon Z serie. En leuk dat je zulke matige camera's laat vergezellen van heel exotische objectieven, maar dat gaat natuurlijk ook niet werken. Wat dat betreft vind ik de ook niet zo optimale keuze van Nikon nog beter.

Gelukkig werken de bestaande objectieven er gewoon uitstekend op, dus je kan gelijk aan de slag!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor Vincent » di nov 27 2018 3:42 pm

Patrick schreef:De nieuwe mirrorless camera van Canon mag net de schoenen poetsen van de Nikon Z serie.


Daar zijn de meningen over verdeeld... Sowieso nooit een heel sterk verhaal om meningen als waarheid brengen Patrick!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor Rickdts » di nov 27 2018 11:28 pm

Op DP staat een leuke vergelijking van de Sony, Nikon en Canon.De Canon moet in de meeste gevallen het onderspit delven.
Wat betreft lenzen, ondanks dat alle F Mount lenzen op de Z serie kunnen is het toch niet erg handig van Nikon dat er maar drie lenzen beschikbaar zijn. Wil je het maximale uit de Z serie halen dan zul je toch echt de S line moeten gebruiken.
Als je dan met droge ogen aankondigt dat er maar drie lenzen te koop zijn .....volgens mij ben je dan niet helemaal aangesloten.
Ondertussen ben ik erg blij met mijn Z6 en 24-70. Maar wacht wel met smart op de 70-200. Hoop dat de prijs niet richting € 3000 gaat
Rickdts

Forumlid
Berichten: 79


Locatie: Sumar
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor Rickdts » vr nov 30 2018 1:41 pm

Rickdts

Forumlid
Berichten: 79


Locatie: Sumar
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten