NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor Marten » do aug 23 2018 5:07 pm

De Z6 versus de Z7. Overeenkomsten en verschillen:

https://mirrorlesscomparison.com/preview/nikon-z6-vs-z7/
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor Remco H » do aug 23 2018 5:38 pm

Donderdag 23 augustus 2018: Nikondag!

Nikons equivalent voor de Sony a7 III en a7R III. Dat is mooi! Want ik was best wel een beetje onder de indruk van die Sony-camera's, ook al heb ik ze nog nooit in handen gehad. Maar bij je eigen merk ben je natuurlijk beter af, gezien de uitwisselbaarheid met Nikkors. Anders gezegd: je bent een stuk voordeliger uit.
D750 + veel glas
Remco H

Forumlid
Berichten: 231


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor ArendV » do aug 23 2018 8:45 pm

Nikon heeft een duidelijke keuze gemaakt voor robuuste fullframe systeemcamera´s en lijkt die goed uitgevoerd te hebben al moeten we de eerste echte testen nog afwachten. Maar de eerste indrukken van de diverse reviewers zijn goed en grootste gehoorde klacht tot nu toe is dat ze maar één XQD geheugenkaart hebben.
Voor een compact (nieuw) systeem moet je voorlopig niet bij Nikon zijn.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor Highlander » do aug 23 2018 10:09 pm

Draadjes van Hans B en Marten samengevoegd, nu één plek om verder te gaan.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor Marten » do aug 23 2018 10:22 pm

Met die samenvoeging is het wat mij betreft een onsamenhangend zootje geworden.
Succes er verder mee!
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor Peter » do aug 23 2018 10:35 pm

Geef dan ff (desnoods middels PM ) aan wat je probleem is
en mopper niet zo, brompot :-)
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor ArendV » do aug 23 2018 10:36 pm

Ik vind het zo beter en bedankt moderatoren!
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor henkk » do aug 23 2018 10:37 pm

Dank voor het verminderen van de doublures en het loef afsteken. Nu maar verder over het mooie nieuws. Ik ben benieuwd hoe de nieuwe sensors presteren tov hun oudere familieleden en idem wat betreft de nieuwe lenzen.
Mooi dat bestaande batterijen gebruikt kunnen worden, jammer dat het zulke stroomvreters lijken te zijn. Ik neem aan dat die vr wel uit kan.
Het mooist qua systeemdenken vind ik eigenlijk de adapter voor f-lenzen. Zoals ik al eerder dacht kennelijk een holle buis. Wellicht komt er nog een versie die ook AF(-d) lenzen kan aansturen. Maar daar zal dan wel een prijskaartje aan hangen.

Groet, Henk
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor George Fennes » do aug 23 2018 11:05 pm

Ik volg de berichtgeving met belangstelling.

Groetjes van George
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8093


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor jvdme » do aug 23 2018 11:19 pm

Ik heb nog nergens een afbeelding van de onderkant van de kamera’s gezien; misschien omdat daar staat: Made in China ??
jvdme

Forumlid
Berichten: 446



Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor George Fennes » vr aug 24 2018 1:34 am

jvdme schreef:Ik heb nog nergens een afbeelding van de onderkant van de kamera’s gezien; misschien omdat daar staat: Made in China ??

Ik mag hopen dat dat niet het geval is.
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8093


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor Skippy » vr aug 24 2018 6:39 am

Wat is er mis met Made in China? De tijden van alleen maar slecht imitatiespul uit China liggen ver achter ons.

Over de nieuwe camera’s; ziet er goed uit! Ik ben blij dat Nikon zich qua techniek niet ingehouden heeft.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor Hans Braakhuis » vr aug 24 2018 7:52 am

Gebruikelijk was dat de proffesionele camera's in Sendai Japan gemaakt werden. En de D600 - D750 in Taiwan.
De fabriek in China is toch gesloten?
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor Hans Braakhuis » vr aug 24 2018 7:58 am

Misschien was de reden van de komst van de Z7 de reden dat de D850 zo slecht te koop is, met name in de USA, waar Nikon het merendeel van de foto apparatuur verkoopt, is de D850 amper leverbaar.

Eindelijk een Nikon camera, waar 360 oudere objectieven ook op werken, met VR, kan ik al m'n AF objectieven, zo vanaf 1986 blijven gebruiken.

Eindelijk een Nikon camera waar we tzt lekker lichtgevoelig glas bij kunnen kopen.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: NIKON introduceert twee fullframe mirrorless systeemcamera's Z6 en Z7

Berichtdoor Skippy » vr aug 24 2018 8:07 am

Met beperkingen! AF-D objectieven geen AF op de Z-serie dus handmatig scherpstellen. VR van objectieven icm adapter geen theoretische 5 stops maar 3 stops winst.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten