afstandbediening z6/7

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9

Onderwerp:

Re: afstandbediening z6/7

Berichtdoor Janneman » ma jun 21 2021 12:50 pm

Ik gebruik enige jaren de Hähnel Captur timer kit afstandsbediening met een acht pinnige accessoire aansluiting op het front van de Nikon D800.
Ik heb nu ook de Nikon Z611 met een ander accessoire aansluiting achter het klepje aan de zijkant. Ik heb enige weken geleden bij de importeur van Hähnel firma Degreef via hun contactformulier gevraagd naar een geschikt kabeltje voor de Nikon Z611 maar heb helaas nog geen antwoord gekregen.
Janneman

Forumlid
Berichten: 46


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: afstandbediening z6/7

Berichtdoor Nikkormaat » ma jun 21 2021 12:58 pm

Heb je bij die Capture dan geen extra kabeltjes mee gekregen en nog ergens in een vergeten doosje op zolder liggen?
Ik heb er ooit met diverse stekkers bij ontvangen. Naast die 10-pins onder andere een voor de D750 die ook op de Z6 past.
Laatst gewijzigd door Nikkormaat op ma jun 21 2021 1:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: afstandbediening z6/7

Berichtdoor EdvandeZilver » ma jun 21 2021 1:19 pm

Ik weet niet hoe dat kabeltje aan je Hähnel vastzit, maar misschien heb je hier iets aan:
https://nl.aliexpress.com/item/10050028 ... fddd0891-0
Voor de Z6 moet je de DC2 hebben.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3101


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: afstandbediening z6/7

Berichtdoor Janneman » di jun 22 2021 1:32 am

Het probleem van het Hähnel kabeltje is opgelost, na thuis in alle hoeken en gaten te zoeken heb ik het gevonden.
Het blijkt dat de afstandsbediening niet functioneert in de videomodus is dat wel mogelijk met de Nikon WR-R10 en WR-T10 afstandsbediening. Ik heb deze camera vooral aangeschaft voor zijn zeer goede videofunctie. Voor foto's werk ik liever met mijn D800.
Janneman

Forumlid
Berichten: 46


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: afstandbediening z6/7

Berichtdoor ehh000 » wo jun 30 2021 10:33 am

Janneman schreef:Het blijkt dat de afstandsbediening niet functioneert in de videomodus is dat wel mogelijk met de Nikon WR-R10 en WR-T10 afstandsbediening.


Jan ik heb je zojuist een PB gezonden maar wellicht dat anderen tegen hetzelfde "probleem" aanlopen dus herhaal ik de inhoud van het bericht hier even.

Om met de Nikon afstandsbediening (en wellicht ook met andere afstandsbedieningen) filmopnames te kunnen starten en stoppen moet je in het MENU Persoonlijke Instellingen bij g2 (Aangepaste knoptoewijzing) de functie "Films opnemen" toewijzen aan de ontspanknop.

Edwin
Z7
Z 14-30 f/4 S
Z 24–70 f/4 S
Z 70-200 f/2.8 VR S
Z DX 16-50 f/3.5-6.3 VR
ehh000

Forumlid
Berichten: 115




Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten