Eye-detection soms wel soms niet

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9

Onderwerp:

Eye-detection soms wel soms niet

Berichtdoor Ronaldnikon » zo mar 29 2020 8:13 pm

Ik ben dus in het bezit van een nieuwe camera de Z6 met een 35mm Z lens.

Tijdens de "Eye-detection tracker" merk ik op dat deze het af te doet. Wel wordt het gezicht gevolgd maar gaat niet over naar Eye.
Vandaag had ik moment dat het oog werd gevonden en na een minuut weer niet. Heeft dit te maken met een 35mm lens?

nieuwe ontdekking gedaan. Als ik Eye detection heb aangezet en hij herkent face dan moet ik nog het scherm aanraken en dan pas wordt eye detection herkent. Ik heb deze functie ook onder de Fn knop gezet en als ik deze indruk dan vind het oog ook.
Maar wat als ik deze niet onder de Fn knop heb gezet, hoe vind ik dan het oog zonder het touch screen aan te raken?

Ik begrijp de workflow. Na het aanzetten van Eye detection via het i-menu druk ik op OK. Dan Komt er een grijs vierkantje. Als ik dan scherp stel dan wordt het gezicht herkent en niet het oog. Het ligt dus aan de OK knop. Doch zou het toch mogelijk moeten zijn om vanuit gezichtsherkenning naar oog te kunnen gaan.
Laatst gewijzigd door Ronaldnikon op zo mar 29 2020 10:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronaldnikon

Forumlid
Berichten: 76


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Eye-detection soms wel soms niet

Berichtdoor Skippy » zo mar 29 2020 10:50 pm

Heb je wel de autofocus op Auto Area ingesteld?
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11680


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Eye-detection soms wel soms niet

Berichtdoor Ronaldnikon » zo mar 29 2020 11:12 pm

Skippy schreef:Heb je wel de autofocus op Auto Area ingesteld?


Dat heb ik gedaan. Maar ik moet dan niet op die OK knop meer gaan drukken.
Ik heb de Fn knoppen nu zo ingesteld dat ik zowel op Auto Area kan inschakelen als op Eye tracking.

Opgelost dus :roll:
Ronaldnikon

Forumlid
Berichten: 76


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ajvegt en 13 gasten