Nikon brengt Z5 op de markt

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6 & Z7

Onderwerp:

Re: Nikon brengt Z5 op de markt

Berichtdoor Patrick » wo jul 22 2020 11:08 am

Daar gaan de ontwikkelingen de laatste tijd vrij hard. Als het op precisie aankomt hebben systeemcamera's al een voordeel, wat betreft snel scherpstellen zonder hunten wordt het verschil steeds kleiner. Ook slimme zaken als gezichten herkennen, er een oog uitpikken, zelfs dieren herkennen, dat is echt systeemcamera-gebied. Dus het ligt een beetje aan het soort fotografie dat je doet welk systeem nu de voorkeur heeft wat betreft autofocus...
Patrick Flickr Nikon D700 en diverse Fujifilm camera's met veel te veel glas
Patrick

Technisch Beheerder

Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor JvdKooij » wo jul 22 2020 11:28 am

Patrick schreef:Daar gaan de ontwikkelingen de laatste tijd vrij hard. Als het op precisie aankomt hebben systeemcamera's al een voordeel, wat betreft snel scherpstellen zonder hunten wordt het verschil steeds kleiner. Ook slimme zaken als gezichten herkennen, er een oog uitpikken, zelfs dieren herkennen, dat is echt systeemcamera-gebied. Dus het ligt een beetje aan het soort fotografie dat je doet welk systeem nu de voorkeur heeft wat betreft autofocus...

klopt, de inhaalslag gaat hard, net zoals de lag in de EVF snel weggewerkt is/wordt.
Dus het wordt allemaal gewoon fijner voor iedereen :D
Groetjes,
Jaap
JvdKooij

Forumlid

Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Karina2 » wo jul 22 2020 1:35 pm

Wat dat laatste betreft; ik hoor dat stof op de sensor, ondanks zorgvuldig lenzen wisselen, nog steeds een probleem vormt.
Zelfs al zou het om fijn-stof gaan, lijkt me dat toch niet zo fijn Ondanks dat de Z zeker voordelen heeft, blijf ik toch nog maar even hangen bij de D(slr)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Karina2

Bladredactie

Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » wo jul 22 2020 1:43 pm

Ik merk echt veel minder van stof bij mijn systeemcamera's dan ik met mijn DSLR's had, maar met wisselbare objectieven hoort het erbij. Voordeel van geen spiegel is dat je er erg makkelijk bij kan en niet zo'n wapperding in je camera hebt die alles rondzwiept.
Patrick Flickr Nikon D700 en diverse Fujifilm camera's met veel te veel glas
Patrick

Technisch Beheerder

Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Terug naar “Nikon Z5, Z6 & Z7”