Self timer

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9

Onderwerp:

Self timer

Berichtdoor John Jansen » vr feb 12 2021 1:39 pm

Bij de Nikon D850 en andere spiegelreflexen kun je de selftimer vastzetten op oa het keuze wiel, zodat je ook nadat je de camera had uitgeschakeld en weer ingeschakeld de selftimer kunt blijven gebruiken. Bij de Z7II duik je het menu in (i) knop of de button rechts onder en maakt de keuze om de selftimer te gebruiken, schakel je echter de camera uit keert het menu terug in de AF-S functie. Vraag is er een mogelijkheid om de selftimer "vast" te zetten in het menu zodat je niet iedere keer deze functie hoeft aan te passen ik ben hier nog niet achter.....
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Self timer

Berichtdoor EdvandeZilver » vr feb 12 2021 3:02 pm

Heb je geprobeerd om die instellingen op te slaan onder een geheugen (U1-U3)?
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3101


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Self timer

Berichtdoor John Jansen » vr feb 12 2021 3:32 pm

ja werkt ook niet ;-((
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Self timer

Berichtdoor justme » vr feb 12 2021 8:17 pm

Interessant John, maar kom al topics tegen uit 2018 met een dergelijke wens...

Ik zou zelf graag een Bracketing setup willen opslaan onder een U stand, icm de Self Timer zou dit een mooie combi zijn om HDR foto’s te maken.


Als je graag vanaf statief een trillingvrij beeld wilt, kun je ook menu d4 ( belichtingsvertragingssstand ) gebruiken om dit te realiseren, deze optie komt dan direct in beeld om vervolgens een vertragingstijd te kiezen of de stand uit te schakelen.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Self timer

Berichtdoor John Jansen » vr feb 12 2021 9:44 pm

wiebeterpstra schreef:Interessant John, maar kom al topics tegen uit 2018 met een dergelijke wens...

Ik zou zelf graag een Bracketing setup willen opslaan onder een U stand, icm de Self Timer zou dit een mooie combi zijn om HDR foto’s te maken.


Als je graag vanaf statief een trillingvrij beeld wilt, kun je ook menu d4 ( belichtingsvertragingssstand ) gebruiken om dit te realiseren, deze optie komt dan direct in beeld om vervolgens een vertragingstijd te kiezen of de stand uit te schakelen.

Ja die truc ken ik, maar dat is nou net wat ik niet wil, maar bedankt voor het meedenken.
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Self timer

Berichtdoor EdvandeZilver » vr feb 12 2021 11:20 pm

Toch wel een beetje raar, temeer omdat S, L, H, H* en timer in het zelfde menu zitten. En die eerste 4 kun je wel opslaan.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3101


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Self timer

Berichtdoor John Jansen » za feb 13 2021 8:29 am

precies, keert steeds terug in de S stand.
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:


Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten