FTZ adapter met Tamron 150-600mm

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9

Onderwerp:

Re: FTZ adapter met Tamron 150-600mm

Berichtdoor Inky1966 » di feb 16 2021 7:49 pm

Waren er niet ook aankondigingen dat zowel sigma als tamron z lenzen gaat maken? Ook een interessante optie. Ik overweeg de nikkor 500 mm pf of de 300 mm pf met 1.7 teleconverter. Lekker licht.

Ad B schreef:Hoi Edwin,
Is het dan niet beter om te wachten op de Nikon Z eigen lens, die dit jaar op het programma staat.
Daar ben ik wel benieuwd naar... :think:
Inky1966

Forumlid
Berichten: 7


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: FTZ adapter met Tamron 150-600mm

Berichtdoor Ronald53 » wo feb 17 2021 9:12 am

Nog even wachten, dan weten we waar Nikon dit jaar mee gaat komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A415F met Tapatalk
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: FTZ adapter met Tamron 150-600mm

Berichtdoor John Jansen » wo feb 17 2021 11:58 am

Ronald53 schreef:
EdvandeZilver schreef:Jawel, de Z 70-200: Circa 1440 gram (met de statiefgondel), circa 1360 gram (zonder de statiefgondel)
Maar daar heb je dus geen FTZ voor nodig.
Ik gaf daarom ook aan dat ik het vreemd vind dat de waarschuwing schade aan de objectiefvatting van de camera betreft (en niet aan de FTZ adapter), maar dat de waarschuwing gegeven wordt daar waar het gaat om het gebruik van de FTZ adapter! (Pag. 466 van de naslaggids F 6 / F 7). Het enig dat ik me nog kan voorstellen is dat de combinatie van een zware F-mount lens met de FTZ adapter zoveel langer wordt dat het koppel op de vatting (van de body) te groot wordt als je deze combinatie probeert horizontaal te houden zonder het objectief te ondersteunen.
Ronald


Vorige week de Z7II mee op stap in combinatie met de 80-400 VRII, aan de riem over de schouder hangend, lens met adapter liet spontaan los van de body, gelukkig alleen een kapotte zonnekap. Met spiegelreflexen nog nooit gebeurt, dus echt wel oppassen geblazen.
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: FTZ adapter met Tamron 150-600mm

Berichtdoor Ronald53 » wo feb 17 2021 12:06 pm

Heftig! Maar waar ging het fout? Ofwel, welk deel begaf het? Er moet toch ergens iets gebroken zijn?

Verstuurd vanaf mijn SM-A415F met Tapatalk
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: FTZ adapter met Tamron 150-600mm

Berichtdoor John Jansen » wo feb 17 2021 1:12 pm

Niets is (af)gebroken ik vermoed dat de vergrendeling van de adapter, door het hangen van de camera aan de riem, losgeschoten is.
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: FTZ adapter met Tamron 150-600mm

Berichtdoor robcctje » wo feb 17 2021 5:40 pm

Vorige week de Z7II mee op stap in combinatie met de 80-400 VRII, aan de riem over de schouder hangend, lens met adapter liet spontaan los van de body, gelukkig alleen een kapotte zonnekap. Met spiegelreflexen nog nooit gebeurt, dus echt wel oppassen geblazen.[/quote]

Dat is mooi balen,ik merk wel dat er een kleine speling zit tussen mijn FTZ en mijn 500mm objectief.
Ik draag deze combi met een blackrapid riem aan de statiefgondel,tot nu toe geen probleem verder.

Gr Rob
Gebruikersavatar
robcctje

Clublid
Berichten: 1386


Locatie: Nordhorn
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten