Nikon z6II

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9

Onderwerp:

Nikon z6II

Berichtdoor stanvandewouwer » di mar 16 2021 10:03 am

Hopelijk kunnen we weer reizen dit jaar. Zouden graag naar Costa Rica gaan eind november.
Heb een z6II en ben op zoek naar Teleobjectief. Had gedacht aan de AF-S NIKKOR 500mm f/5.6E PF ED VR.

Iemand ervaring met deze combinatie en zijn bedenkingen.

Alvast bedankt voor de reacties.
stanvandewouwer

Forumlid
Berichten: 7


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon z6II

Berichtdoor Ronald53 » di mar 16 2021 2:33 pm

Hallo Stan,
Heb je al even hier gekeken? Daar staan momenteel twee draadjes bovenaan waar de 500 PF wordt besproken. Misschien net even niet in combinatie met de FTZ en een Z-body, maar dat mag mijns inziens de pret niet drukken.
Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon z6II

Berichtdoor ArendV » di mar 16 2021 4:50 pm

Ik heb die combinatie maar gebruik mijn 500PF meestal op mijn D500.
Maar ik kan dit objectief zonder reservering aanraden, ook voor een Z6 II !

Persoonlijk gebruik ik de 500PF vooral om vogels te fotograferen.
Als ik flexibel wil fotograferen in de natuur (vogels, insecten, reptielen) dan gebruik ik vaker de 300PF (voluit AF-S NIKKOR 300mm f/4E PF ED VR), meestal in combinatie met de TC-14E III. Dan kun je dichterbij scherpstellen, wat met name voor het vastleggen van grote insecten als libellen en vlinders handig is.
Ik kan me voorstellen dat op Costa Rica deze flexibiliteit ook van pas zal komen. En dan heb je een 300mm f/4 of 420mm f/5.6 (vol open al goed scherp met teleconverter).

Een zoomobjectief is nog flexibeler en ik weet dat er in ieder geval één tevreden gebruiker is op dit forum van een Z6 in combinatie met een Sigma 100-400mm.
Voor meer tele(zoom)bereik wordt het zwaarder en blijft de 500PF de lichtste oplossing.

Tenslotte worden er nog Z tele(zoom)objectieven verwacht (o.a. 100-400mm en 200-600mm), maar die zullen niet voor jouw reis beschikbaar zijn denk ik.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon z6II

Berichtdoor stanvandewouwer » wo mar 17 2021 9:03 am

Bedankt voor de reacties, en inderdaad ben ik net zoals vele gebruikers van een z camera aan het wachten op de lenzen 100-400 en 200-600 alsook op de macro z lens.
stanvandewouwer

Forumlid
Berichten: 7


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten