Nieuwe firmware voor Z-camera's

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9

Onderwerp:

Nieuwe firmware voor Z-camera's

Berichtdoor Ronald53 » ma apr 26 2021 9:21 am

Voor de Z 6 staat nieuwe firmware klaar, en voor zover ik weet geldt dat ook voor de andere Z-bodies (heb ik niet gecontroleerd). Hier te downloaden voor de Z 6.
De aanpassingen zijn:
  • De optie Scherpstelpositie opslaan is toegevoegd aan het SETUP-MENU. Als Aan is geselecteerd, zal de scherpstelpositie die van kracht is wanneer de camera wordt uitgeschakeld worden hersteld wanneer de camera weer wordt ingeschakeld. Deze optie is alleen van toepassing wanneer de camera wordt gebruikt met autofocus-objectieven met Z-vatting.
  • De optie Spraakmemo is toegevoegd aan de functies die kunnen worden toegewezen aan de Filmopnameknop via Persoonlijke instelling f2 (Aangepaste knoptoewijzing). In de functie Spraakmemo kan de filmopnameknop worden gebruikt om spraakmemo's op te nemen en af te spelen tot ongeveer 60 seconden terwijl een foto wordt weergegeven.
  • Een probleem verholpen dat ervoor zorgde dat de camera soms niet meer reageerde wanneer time-lapse-filmopname werd onderbroken.
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe firmware voor Z-camera's

Berichtdoor Skippy » ma apr 26 2021 11:01 am

Ronald53 schreef:
  • De optie Spraakmemo is toegevoegd aan de functies die kunnen worden toegewezen aan de Filmopnameknop via Persoonlijke instelling f2 (Aangepaste knoptoewijzing). In de functie Spraakmemo kan de filmopnameknop worden gebruikt om spraakmemo's op te nemen en af te spelen tot ongeveer 60 seconden terwijl een foto wordt weergegeven.

Dit zal ik af en toe gaan gebruiken om het gekozen diafragma van een - niet gechipt - manual focus objectief in te spreken.
Skippy

Moderator
Berichten: 11596


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe firmware voor Z-camera's

Berichtdoor robcctje » ma apr 26 2021 11:49 am

Bedankt voor het delen.

Gr Rob
Gebruikersavatar
robcctje

Clublid
Berichten: 1386


Locatie: Nordhorn
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nieuwe firmware voor Z-camera's

Berichtdoor Skippy » ma apr 26 2021 12:14 pm

Hier een link voor alle Z-modellen (Z7II, Z6II, Z50, Z5 en Z6) waarvoor nieuwe firmware is uitgebracht https://downloadcenter.nikonimglib.com/nl/update/index/2021.html
Skippy

Moderator
Berichten: 11596


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe firmware voor Z-camera's

Berichtdoor Ronald53 » do jun 24 2021 10:33 am

Er is een update voor versie 3.30 van de Z 6 en Z 7 en voor versie 2.10 van de Z 50:

"Een probleem verholpen dat zich voordeed nadat de camerafirmware was bijgewerkt naar versie 3.30 dat soms het geluid versterkte dat werd gegenereerd door de diafragmamechanismen wanneer aan zoom- of scherpstelringen werd gedraaid op bepaalde F-vattingobjectieven aangesloten via een FTZ-vattingadapter."

Zie https://downloadcenter.nikonimglib.com/ ... /2021.html
Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuwe firmware voor Z-camera's

Berichtdoor gerardschouw » do jun 24 2021 9:41 pm

dankjewel voor de update!!!
Gebruikersavatar
gerardschouw

Clublid
Berichten: 412


Locatie: Zundert
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten