Z6II bestanden inlezen via Adobe Bridge

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9

Onderwerp:

Z6II bestanden inlezen via Adobe Bridge

Berichtdoor evdm1959 » do dec 23 2021 5:09 pm

Beste Nikonianen,

ik zit met een probleem en jullie kunnen me vast helpen.

Ik heb een Z6II. Ik gebruik het foto abo van Adobe Creative Cloud. Ik lees mijn bestanden in naar een externe hard disk met behulp van Adobe Bridge en ik werk met een Apple Mac mini (M2 processor) en een MacBook Air (M2 processor)

Probleem:
Als ik mijn bestanden inlees zie ik dat er op de XQD kaart (ook op de SD kaart overigens) naast de .NEF files ook een aantal mappen is/wordt gegenereerd. In die mappen staan dan overigens ook de .NEF bestanden. Ten eerste zie ik het nut daar niet van in, moet ik die mappen binnen Bridge "uitvinken" om te voorkomen dat die mappen ook naar de externe schijf worden gekopieerd. Daarnaast verwacht ik eigenlijk dat er alleen .NEF bestanden op de geheugenkaarten staan. Dat was op mijn vorige Nikon D750 ook zo.

Wellicht is het een keuze die in het menu aan-/uitgezet kan worden.

Wie kan mij helpen met informatie.

Bedankt en voor wie dit leest fijne feestdagen!
Gebruikersavatar
evdm1959

Forumlid
Berichten: 160


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z6II bestanden inlezen via Adobe Bridge

Berichtdoor mozes » do dec 23 2021 5:28 pm

kijk even naar de nummers van de nef bestanden, mogelijk dat die oplopend zijn, map vol 999 foto en een nieuwe map word aangemaakt.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Z6II bestanden inlezen via Adobe Bridge

Berichtdoor evdm1959 » do dec 23 2021 5:41 pm

mozes schreef:kijk even naar de nummers van de nef bestanden, mogelijk dat die oplopend zijn, map vol 999 foto en een nieuwe map word aangemaakt.


Dank je voor je reactie. Begrijp ik je nou goed dat er na 999 opnames steeds een nieuwe map wordt aangemaakt? Hoort dit zo of is dit een keuze en zo ja hoe voorkom je dit dat. Vroeger had ik alleen .NEF bestanden op mijn gegevensdrager.
Gebruikersavatar
evdm1959

Forumlid
Berichten: 160


Locatie: Den Haag
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten