Firmware update voor Z9, Z7-II en Z6-II

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9

Onderwerp:

Firmware update voor Z9, Z7-II en Z6-II

Berichtdoor Tony D » do apr 14 2022 7:10 pm

Nikon heeft firmware updates aangekondigd.
Voor De Z9 gaat het om V2.0. Dit lijkt dus een major update.
Voor de Z6-II en de Z7-II gaat het om versie 1.4.
Ze zijn (13 april 2022) nog niet beschikbaar in het Nikon downloadcentrum https://downloadcenter.nikonimglib.com/.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2772


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Firmware update voor Z9, Z7-II en Z6-II

Berichtdoor jan » vr apr 15 2022 8:40 am

De firmware is beschikbaar vanaf 20 april 2022.
Zie persbericht. In het persbericht staan tevens de directe downloadlinks.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Online
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Firmware update voor Z9, Z7-II en Z6-II

Berichtdoor FloraBean » wo apr 20 2022 11:45 am

De firmware is nu beschikbaar. Ik heb vanmorgen mijn Z6ii van update 1.4 voorzien. Ik was nog niet tegen problemen aan gelopen met 1.3. Toch heb ik het idee dat in Automatisch veld-AF ook ogen sneller worden gedetecteerd. Dat lees ik niet direct terug in de beschrijving van de update, dus misschien lijkt dat maar zo. Ik heb het ook even geprobeerd in wat slechter licht, in de woonkamer met de zonneschermen naar beneden en in de garage, zonder licht aan, met alleen daglicht uit een piepklein dakraampje. Ook daar lijkt dat toch net iets beter te werken.

Ook zie ik in het menu dat f9 en F10 uitgegrijsd zijn. Die opties (aanpassen functie scherpstelring en rotatiebereik scherpstelring) zijn nu alleen nog van toepassing op de 24-70mm F2.8 lens. Ik heb de 28-75mm F2.8 op mijn camera zitten en heb de functie van de scherpstelring etc nooit aangepast in het menu. Ik verwacht dat voor camera's waarop dit wel was aangepast voor andere lenzen, de instellingen weer terug zijn gezet naar de default/standaard.

Het bericht op onze eigen website is aangepast. Je kunt hier nu ook de links vinden naar de downloads. Zie https://nikon-club-nederland.nl/2022/04/firmware-v-2-0-voor-de-z9-en-v-1-4-voor-de-z-7ii-en-z-6ii-beschikbaar/
Gebruikersavatar
FloraBean

Webredactie
Berichten: 57


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Firmware update voor Z9, Z7-II en Z6-II

Berichtdoor Vincent » wo apr 20 2022 12:15 pm

Update loopt... :-D
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Firmware update voor Z9, Z7-II en Z6-II

Berichtdoor PaulBerkhout » wo apr 20 2022 12:32 pm

Ik heb de camera verbonden met snapbridge maar er komt geen melding dat er een update beschikbaar is ?
Vorige keer ging het bijna vanzelf......

Misschien vanavond snapbridge opnieuw installeren. :roll:
PaulBerkhout

Clublid
Berichten: 157


Locatie: 't harde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Firmware update voor Z9, Z7-II en Z6-II

Berichtdoor PaulBerkhout » wo apr 20 2022 1:13 pm

Via snapbridge komt de update morgen pas beschikbaar.
( lees ik op de usa nikonsite......)
PaulBerkhout

Clublid
Berichten: 157


Locatie: 't harde
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Firmware update voor Z9, Z7-II en Z6-II

Berichtdoor RVK » wo apr 20 2022 2:07 pm

Nieuwe software er op gezet en gelijk problemen, als ik na een opname wil terugkijken is het conrole beeld maar ca 1 sec te zien. Na nogmaals op weergave knop drukken gaat camera opnames maken ieder keer als ik de weergave knop indruk.
Aan uit en ik kan weer 1 x het controle beeld zien, terwijl wissen ook niet werkt.

Teleurstellend

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/
RVK

Clublid
Berichten: 956


Locatie: Nieuwerkerk ad IJssel
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Firmware update voor Z9, Z7-II en Z6-II

Berichtdoor Janneman » do apr 21 2022 1:14 pm

De update zoals aangegeven op het geheugenkaartje gezet en in de de camera Z611 geplaatst maar er vindt geen update plaats, of te wel er gebeurd niets de update wordt niet installeerd.
Janneman

Forumlid
Berichten: 46


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Firmware update voor Z9, Z7-II en Z6-II

Berichtdoor John Jansen » do apr 21 2022 3:57 pm

Janneman schreef:De update zoals aangegeven op het geheugenkaartje gezet en in de de camera Z611 geplaatst maar er vindt geen update plaats, of te wel er gebeurd niets de update wordt niet installeerd.
bestand downloaden, mapje openen, hierin zit een zip bestand, zip bestand naar kaartje slepen en installeren ( niet het hele mapje)
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Firmware update voor Z9, Z7-II en Z6-II

Berichtdoor Janneman » vr apr 22 2022 12:00 am

John Jansen schreef:
Janneman schreef:De update zoals aangegeven op het geheugenkaartje gezet en in de de camera Z611 geplaatst maar er vindt geen update plaats, of te wel er gebeurd niets de update wordt niet installeerd.
bestand downloaden, mapje openen, hierin zit een zip bestand, zip bestand naar kaartje slepen en installeren ( niet het hele mapje)

Bedankt John: Installatie voltooit.
Janneman

Forumlid
Berichten: 46


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Firmware update voor Z9, Z7-II en Z6-II

Berichtdoor RVK » za apr 23 2022 8:16 am

Tweede poging ging wel goed, geen idee waarom het de eerste keer volledig fout ging. Met een paar wijzigingen ben ik wel tevreden, de zo smeert nu de zoeker duidelijk minder en ook is het weer als vanouds met het controle beeld .
Nu nog een aanpassing aan USB laden, maar dat zal wel niet software matig kunnen.

Ik had nog wat rare dingen maar een slimme verkoper van KE zag direct wat er fout ging. Als je de camera horizontaal gebruikt blokkeer dan de tweede ontspanknop. Als je dat niet doet gebeurd het dikwijls dat je met je handpalm continu de knop ingedrukt houdt en dan reageert de camera soms vreemd. Was bekend bij de verkoper ik weet alleen niet of hij mij vriendelijk toelachte of uitlachte.

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/
RVK

Clublid
Berichten: 956


Locatie: Nieuwerkerk ad IJssel
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten