Z9 Godox V1n

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9

Onderwerp:

Z9 Godox V1n

Berichtdoor blomwm » ma nov 21 2022 12:52 pm

Hallo ik heb een probleem met mijn Z9 en de godox V1n. Als ik in het shooting menu een instelling wil maken in het Flash control menu kan dit niet omdat dit "greyed out" is.
Weet iemand wat ik hier over het hoofd zie? De flitser flitst wel maar ik kan niks instellen? Godox V1n firmware 1.6 en Z9 firmware 3.0.
Wat doe ik verkeerd of werkt het Flash control menu niet in deze combi en werkt dit alleen met flitsers van Nikon? bvd
Laatst gewijzigd door blomwm op ma nov 21 2022 11:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
blomwm

Clublid
Berichten: 14


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Z9 Godox V1n

Berichtdoor Richard » ma nov 21 2022 3:21 pm

Volgens een gebruiker op DPreview werkt de combinatie: https://www.dpreview.com/forums/thread/4620758

Zelf heb ik geen van 2.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3580


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z9 Godox V1n

Berichtdoor blomwm » ma nov 21 2022 10:59 pm

Hi dankjewel Richard, ik had dit ook gelezen idd, de flitser werkt wel, maar het flash control menu is greyed out, vandaar mijn vraag.
blomwm

Clublid
Berichten: 14


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Z9 Godox V1n

Berichtdoor Vincent » ma nov 21 2022 11:02 pm

Flash control menu is alleen voor compatibele Nikon flitsers. Dat werkt niet met triggers en flitsers van andere merken.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z9 Godox V1n

Berichtdoor blomwm » di nov 22 2022 1:15 pm

Hi Vincent dankje, maar als ik geen flitser op de camera heb dan is het het menu al greyed out, dus dat heeft er denk ik niks mee te maken. Ook de functie stille modus staat niet aan, dit zou er ook mee te maken hebben, als dit aanstaat werkt het Uberhaupt niet dus ik moet ff verder babbelen met de supportdesk van Nikon.
blomwm

Clublid
Berichten: 14


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Z9 Godox V1n

Berichtdoor Vincent » di nov 22 2022 2:30 pm

blomwm schreef:maar als ik geen flitser op de camera heb dan is het het menu al greyed out


Dat heeft er dus wel mee te maken ;-)

Omdat de optie alleen beschikbaar is als er een compatibele Nikon flitser is aangesloten en deze correct communiceert met de body. In alle andere gevallen ons de optie greyed out;

When a flash unit that supports unified flash control (an SB-5000, SB-500, SB-400, or SB‑300; Unified Flash Control) is mounted on the camera, the flash control mode, flash level, and other flash settings can be adjusted using the [Flash control] > [Flash control mode] item in the photo shooting menu.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Z9 Godox V1n

Berichtdoor blomwm » wo nov 23 2022 12:16 am

Ok nou dan moet ik de Godox V1n inruilen helaas, bedankt voor het meedenken.
blomwm

Clublid
Berichten: 14


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Z9 Godox V1n

Berichtdoor Vincent » wo nov 23 2022 1:58 pm

In de meeste gevallen is het veel handiger, en sneller, om de flitser gewoon te bedienen direct op de flitser zelf. Dus dan kun je prima met de Godox flitser blijven werken.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten