Nikon Z 6II

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9

Onderwerp:

Re: Nikon Z 6II

Berichtdoor EdvandeZilver » zo mar 05 2023 8:20 pm

Nee Pim, je hoeft niet aan jezelf te twijfelen, of je moet het in verwardheid toch zelf verwijderd hebben. Vragen, vragen...
Hier stond inderdaad iets in de trant dat je de Z6ii een lelijke camera vond.

Voor wat betreft die lelijke Z6ii, daarmee ben ik het overigens niet met je eens :wink2:
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3101


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Z 6II

Berichtdoor Peter » zo mar 05 2023 9:44 pm

mag Joost weten waarom die reactie dan verwijderd is

Joost..., kom er maar in :-)
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon Z 6II

Berichtdoor pimmetje » ma mar 06 2023 9:35 pm

Mijn oprechte excuses, net terug uit het ziekenhuis na een fikse longontsteking met begeleidend delier was het niet zo slim om meteen hier actief te zijn. Mijn opmerking over de Nikon Z 6II had ik geplaatst in een topic van Skippy (Deventer).
Daar is dus niets verwijderd.
Sorry Gemma voor de vervuiling van je topic.
pimmetje

Clublid
Berichten: 957


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon Z 6II

Berichtdoor Richard » ma mar 06 2023 10:09 pm

Goed dat je terug ben Pim!
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Z 6II

Berichtdoor Gemmageluk60 » di mar 07 2023 8:56 am

Lig er niet wakker van Pim, wel een onverwachte wending 😉
Veel beterschap, dat is voorlopig het belangrijkste.
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 827


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Z 6II

Berichtdoor pimmetje » di mar 07 2023 2:06 pm

Dankjewel Gemma.
pimmetje

Clublid
Berichten: 957


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon Z 6II

Berichtdoor roydassen66 » di jul 11 2023 10:17 pm

Ik heb sinds kort een Z6II. Ben er erg tevreden mee. Lekker mee spelen voor je eigen gebruik. Je kunt in de zoeker meteen de veranderingen zien die je instelt in tegenstelling tot de D500. Natuurfotografie is te doen maar niet zo goed als de D500 die ik ook in bezit heb. Tezijnertijd zal ik mijn D500 verkopen en dan een Z8 kopen.
roydassen66

Forumlid
Berichten: 4


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon Z 6II

Berichtdoor Karina2 » wo jul 12 2023 9:55 am

Dat begrijp ik niet. Je geeft aan net een Z6II gekocht te hebben en daar tevreden mee te zijn. Het lijkt me dat er dan nog heel veel te ontdekken en uit te proberen valt omtrent mogelijkheden en resultaten. Zeker als dit je overstap is van een DSLR-camera naar een systeemcamera. Desondanks sluit je af met de mededeling dat je voornemens bent om een Z8 te gaan kopen. Waarom? En waarom heb je dan nu een Z6II gekocht?
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1540


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Z 6II

Berichtdoor keenoncoolstuff » wo jul 12 2023 5:44 pm

Zoals ik het lees heeft Roy naast zijn Z6 II nu nog een D500. En die wordt op den duur omgeruild tegen een Z8. Lijkt me geen verkeerde Z (zet).
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr
Gebruikersavatar
keenoncoolstuff

Clublid
Berichten: 624


Locatie: Kerkrade
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Z 6II

Berichtdoor Ronald53 » wo jul 12 2023 6:42 pm

2 vragen:
Wat is hier 'natuurfotografie' (landschap, bloem/plant, insect, wild, vogels, vogels in vlucht, ....)?
En vraag 2: Wat gaat er niet goed met die Z6II?


Verstuurd vanaf mijn SM-A415F met Tapatalk
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Z 6II

Berichtdoor Boem » wo jul 12 2023 9:22 pm

Als collega-eigenaar van een z6 en een d500 heb ik wel een vermoeden: 'bewegende' natuur vind ik echt makkelijker met de d500.
Z6 met allerlei lenzen voor langzaam fotograferen

Flickr Boem
Gebruikersavatar
Boem

Clublid
Berichten: 425


Locatie: Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon Z 6II

Berichtdoor Ronald53 » wo jul 12 2023 10:41 pm

Ik ben net overgestapt van de Z6 naar de Z8. Met name vanwege dat 'bewegende'. Daar mag je 'natuur' aan toevoegen. Ik vroeg me wel af of de Z6II of de Z7II ook niet aan mijn behoefte voor betere/snellere AF zouden kunnen voldoen. Toch maar gekozen voor de Z8, ondanks de toename in gewicht en afmetingen. Maar als je die Z6II nog maar net hebt, en het is je eerste Z-camera, leer hem dan eerst eens goed kennen. Heeft bij mij met de Z6 ook enige tijd geduurd. En dan blijkt dat je met 'bewegende natuur' zeker niet kansloos bent, zie mijn foto's van de vleermuis in vlucht. Met de Z6II zou dat zelfs beter moeten kunnen dan met mijn Z6. Dus: Ga lekker schieten, probeer vooral de verschillende instellingen uit, en beslis dan of je die Z8 nodig hebt.
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Z 6II

Berichtdoor annoh » do jul 13 2023 7:10 am

Groot voordeel van Fuji is het groot aantal beschikbare objectieven. In het algemeen van hoge kwaliteit. Ik heb zelf nooit kunnen wennen aan de wat kleine zoeker.
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 359


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon Z 6II

Berichtdoor Nikkormaat » do jul 13 2023 10:01 am

Een beetje off topic, omdat de vraag over scherpte gaat, maar wellicht toch interessant voor de TS.
De opmerking van Boem herken ik goed. Ik fotografeerde met mijn D750 en AF-S 70 – 200 mm F 2.8 veel bij de plaatselijke schaatsmarathons. Dat deed ik met meetrekken, waarbij ik een enkele schaatser volgde. Vanwege vooral meer beelden per seconde en een betere signaal-ruisverhouding heb ik er een Z 6 II bij gekocht. Ik heb alle AF-opties van de Z 6 II uitgeprobeerd, maar die konden helaas niet tippen aan de AF-Group van de D750. Het was vrijwel onmogelijk om de gewenste schaatser binnen het treintje te blijven volgen. De AF van de Z 6 II schoot alle kanten. Met een enkele schaatser speelde dit minder, maar was de D750 toch accurater.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon Z 6II

Berichtdoor EdvandeZilver » do jul 13 2023 2:21 pm

Nikkormaat schreef:... Vanwege vooral meer beelden per seconde en een betere signaal-ruisverhouding heb ik er een Z 6 II bij gekocht. Ik heb alle AF-opties van de Z 6 II uitgeprobeerd, maar die konden helaas niet tippen aan de AF-Group van de D750. Het was vrijwel onmogelijk om de gewenste schaatser binnen het treintje te blijven volgen. De AF van de Z 6 II schoot alle kanten. Met een enkele schaatser speelde dit minder, maar was de D750 toch accurater.

Welk objectief gebruikte je op dat moment? 'n Z of 'n F versie? Want dat zou ook nog wel eens iets kunnen uitmaken.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3101


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten