Garantie Nikon Z6 II

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9

Onderwerp:

Garantie Nikon Z6 II

Berichtdoor roydassen66 » zo mei 28 2023 9:34 pm

Hoi, hoeveel jaar garantie heeft een Nikon Z6ii? Ik dacht zelf 1 jaar maar dat vind ik weinig. Nou kom ik op een heleboel sites info tegen om je camera voor meerdere jaren te verzerkeren, verstandig? Zijn er veel problemen met een Z6II na 1 jaar gebruik?
roydassen66

Forumlid
Berichten: 4


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Garantie Nikon Z6 II

Berichtdoor Gerard de Zwaan » ma mei 29 2023 9:27 am

Als ik kijk bij cameranu kijk zit er 5 jaar garantie op de Z6II, ik ga ervan uit dat bij de andere winkels ook zal zijn. Als je bij een winkel kijkt naar een tweedehands Z6II kan er soms 1 jaar garantie opzitten.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1461


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Garantie Nikon Z6 II

Berichtdoor ReneG » ma mei 29 2023 11:06 am

Hier staat alles wat je moet weten: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie#:~:text=Wettelijke%20garantie%20gaat%20wel%20altijd,eerste%20eigenaar%20van%20een%20product.
Wel met dien verstande dat dit van toepassing is op nieuwe producten. Camerawinkels geven vaak 3-12 maanden garantie op 2e hands producten, maar dat is niet verplicht.

Verder zou ik eerder investeren in een verzekering dan in garantie; bij normaal gebruik gaan camera's normaal vele jaren mee. En als hij door een productiefout kapot gaat kun je vaak nog een beroep doen op de producent. Als hij eerder kapot gaat is dat vaak door ongelukken of pech, die niet door garantie worden gedekt. Wel door een verzekering. Tenslotte is de regel ook dat je beter niet kunt verzekeren als je het product 'out-of-pocket' kunt vervangen.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Garantie Nikon Z6 II

Berichtdoor Richard » ma mei 29 2023 11:42 am

roydassen66 schreef:Zijn er veel problemen met een Z6II na 1 jaar gebruik?

Ook niet na 2 jaar.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Garantie Nikon Z6 II

Berichtdoor roydassen66 » ma mei 29 2023 6:46 pm

Bedankt voor jullie berichten !
roydassen66

Forumlid
Berichten: 4


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Garantie Nikon Z6 II

Berichtdoor roydassen66 » di jul 11 2023 10:20 pm

Ik had de body gekocht bij een Duits internet bedrijf. Snel geleverd. Via Nikon Duitsland de gegevens van de camera ingevuld en heb nu totaal 5 jaar garantie op de body en FTZ 2.
roydassen66

Forumlid
Berichten: 4


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten