Autocapture met Z9

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9

Onderwerp:

Autocapture met Z9

Berichtdoor Vincent23861 » za nov 25 2023 6:25 pm

Ik ben begonnen met het werken met auto capture. Er moet veel ingesteld worden, maar ik ben al zover dat er automatisch foto's gemaakt worden. De juiste maten van het detectieveld instellen is nog wel uitproberen voor de verschillende onderwerpen.
Belichting, iso sluitertijd, AF etc moet je vooraf instellen geeft men aan. Ik heb hier gekozen voor continu AF en auto AF veldstand (M.a.w. door het hele beeld). Onderwerp is een bloem in een vaas die zich binnen het detectiegebied bevindt (2 meter - 2,20 meter). Laat ik hier een denkbeeldig voorwerp voor bewegen dat gaat de camera af en maakt meerdere foto's zoals gewenst.. Nu heb ik de indruk dat de AF niet werkt. Omdat de bloem continu scherp blijft en er niet wordt scherp gesteld op het bewegende onderwerp dat wel wordt herkent (het wordt gevolgd door de scherpstelblokjes) maar komt niet scherp in beeld. Bevindt zich voor de scherp gestelde bloem. ALs het virtuele bewegende object zich buiten het scherpstel gebied bevindt zou de camera niet af mogen gaan. Hij doet dit wel dus zou ik zeggen dat het zich binnen het scherpstelgebied bevind, maar er wordt niet op scherp gesteld. Ze adviseren om vooraf al wel op je uiteindelijke onderwerp scherp te stellen om scherp stel vertraging te voorkomen..

Iemand een suggestie???
Vincent23861

Clublid
Berichten: 7


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Autocapture met Z9

Berichtdoor Ssas » zo nov 26 2023 1:03 pm

Via onderstaande link kom je bij een filmpje van Hudson Henry over het instellen van een Z9 "Auto Capture".
Misschien geeft het een antwoord op je vraag.
https://bcgforums.com/threads/auto-capt ... -z8.27112/
Ssas

Forumlid
Berichten: 6


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten